רשות המסים בעקבות המוכרים ב-eBay: שני סוחרים נעצרו

רווח של 2.5 מיליון שקל שהצטבר ב-7 שנות מסחר אלקטרוני הסתיים כעת במעצר: מינינה נדז'דה וזאב פיינברג חשודים כי בין 2010-ל-2017 מכרו תכשיטים, ספרים, כלי כסף וחפצים נוספים ב-eBay, מבלי שדיווחו על כך לרשות המסים

חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

רווח של 2.5 מיליון שקל שהצטבר ב-7 שנות מסחר באתר האינטרנט הפופולרי eBay, הסתיים כעת במעצרם של הסוחרים בזירת המסחר האלקטרונית: בית משפט השלום בתל-אביב הורה על מעצרם ושחרורם בערבות של שני חשודים בהעלמת ההכנסות הללו - מינינה נדז'דה (61) וזאב פיינברג (63) מיפו, שבבקשת מעצרם נכתב כי המעצר הוא בעקבות מידע לפיו השניים מכרו בין 2010-ל-2017 תכשיטים, ספרים, כלי כסף וחפצים נוספים ב-eBay, מבלי שדיווחו על כך לרשות המסים.

כמו כן, נתגלה בחקירה כי השניים נהגו למכור באמצעות בית המכירות הפומביות Hammersite פריטים כדוגמת ציורים, פריטי יודאיקה וחפצי אמנות בהיקף של מאות אלפי שקלים בין השנים 2017-2010. אתמול (ג') התבצע חיפוש בביתם של השניים, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב.

השניים שוחררו בתנאים מגבילים, בהם ערבות עצמית של 400,000 שקל, ערבות צד ג' של 75,000 וצו עיכוב יציאה מן הארץ.

החקירה בתיק התבצעה בעקבות שיתוף-פעולה בין מחלקת חקירות מס הכנסה תל-אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת מודיעין ברשות המסים, שנעשה במטרה להרחיב את רשת המס ולאכוף פעילות של מסחר אלקטרוני באינטרנט.