"ההחלטה לסגור את חקירת שרה נתניהו - פגומה ואינה מנומקת"

"פגיעה בעקרונות יסוד המשפט", נכתב בהודעה שהוציאה התנועה לטוהר המידות - זאת בעקבות החלטת היועמ"ש לסגור את רוב תיקי החקירה בעניין אשת רה"מ

התנועה לטוהר המידות פנתה הבוקר (ג') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בטענה כי החלטתו מחודש ספטמבר 2017 לסגור את תיקי החקירה בעניינה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו (למעט תיק אחד שבו הוחלט להעמידה לדין בכפוף לשימוע) היא החלטה פגומה, שאינה מנומקת כנדרש.

במסגרת עתירת חופש מידע שהגישה התנועה לטוהר המידות, הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט לעניינים מינהליים כי אין לראות את חוות-הדעת שגובשה בפרקליטות כחלק מהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה. ההודעה הזו אינה מקובלת על התנועה.

"אי-מילויה של החובה לתת החלטה מנומקת כראוי בנסיבות העניין, עולה כדי פגם של ממש בהחלטה שבו גלומה פגיעה בעקרונות יסוד של המשפט המינהלי", כתב למדנלביט עו"ד יובל יועז, היועץ המשפטי של התנועה לטוהר המידות. בתנועה טוענים כי הפגם העולה בהיעדר הנמקה לסגירת התיקים מצדיק אף פנייה לבג"ץ בעניין זה.

נזכיר כי היועמ"ש החליט לזמן את שרה נתניהו לשימוע לפני העמדה לדין פלילי ב"פרשת הזמנת הארוחות" למעון ראש הממשלה, אך החליט שלא להעמידה לדין בגין פרשיות נוספות בהן נחקרה בחשד שנתניהו עשתה שימוש אישי בכספי ציבור.

אחת הפרשות שהוחלט לא להעמיד לדין את נתניהו בגינן היא "פרשת החשמלאי" - החשד לביצוע מעשיי מרמה בקשר להתקשרות עם חשמלאי פרטי לביצוע תיקונים דחופים במעון הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה, בניגוד להחלטת הגורמים הרלוונטיים במשרד ראש הממשלה שאסרה להיקשר עמו.

גם ב"פרשת הטיפול הסיעודי" הוחלט לסגור את התיק. בפרשה זו נחקר החשד כי שתי עובדות ניקיון במעון ראש הממשלה טיפלו, כל אחת משך מספר ימים בשנת 2011, באביה של שרה נתניהו, שמואל בן-ארצי ז"ל, וכי עובדות אלה קיבלו שכר עבור כך כחלק מהשכר ששולם להן מקופת המדינה כעובדות ניקיון במעון.