מנדלבליט על חקירות נתניהו: "אנחנו בישורת האחרונה"

היועמ"ש בכנס להשקת פורום היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה: "אין איש שעומד מעל החוק. המבחן הראייתי אחיד לכולם" ■ "חקירה אינה תוכנית ריאליטי; אם יהיה סיכוי סביר להרשעה – וזה המבחן – אז יוגש כתב אישום"

אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נשא הערב (ד') דברים בכנס להשקת פורום היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, ואמר ביחס לחקירות ראש הממשלה כי "הרעשים אינם מפריעים לנו, אך אני מוצא לנכון לשקף את עמדתנו. מקום בו נדרשים חשיפת פרטים - אעשה זאת. חקירה אינה תוכנית ריאליטי. אם נעשה כן, תיפגע יכולתנו להגיע לחקר האמת.

"הפרסומים מהימים האחרונים שמתיימרים להסיק מסקנות על איכות קבלת ההחלטות הם כוזבים, במיוחד אם מצטטים עד כזה או אחר. כך גם באשר לניסיון לייחס לי אמירות. הדברים אינם משקפים את תפיסת עולמי. אני מציע להתייחס רק לאמירות הרשמיות מהרשויות.

"אדגיש שוב כי אין איש שעומד מעל החוק. המבחן הראייתי הוא אחיד לכולם. כך היה לפני תחילת החקירות, וכך יהיה אם נמצא די ראיות להגשת כתב אישום. אם יהיה סיכוי סביר להרשעה - וזה המבחן - אז יוגש. לא הסיסמאות לא הציוצים ולא הכותרות יכריעו האם יוגש כתב אישום. הכול יהיה לפי הספר.

"אנו בישורת האחרונה. תנו למערכת אכיפת החוק לעשות את הדברים נאמנה. לנגד עיניי עומדות כל העת מילויתיו של של השופט שמגר - היועץ המשפטי לממשלה מודרך אך ורק על-ידי האינטרס הציבורי".

שופט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, שאף שימש היועץ המשפטי לממשלה, אמר בכנס: "מבקש להסתייג ולגנות את ההפגנה נגד היועמ"ש, ולא רק מפני שאני סומך לחלוטין על יושרתו ומקצועיותו - אלא קודם כל משום שאני מתנגד בכל תוקף לכך שהרחוב ינסה להשפיע על היועמ"ש או על בית המשפט. היום זו קבוצה אחת מחר, זו קבוצה אחרת, ואין לזה סוף. יש להניח ליועמ"ש וצוותו לעשות את מלאכתם נאמנה".

עוד הציע זמיר לקדם ולאמץ קוד אתיקה ליועצים המשפטיים במשרדי הממשלה ובשירות הציבורי.