שרת המשפטים שקד: "מדינת ישראל תובעת את עצמה לדעת"

בדיון בוועדת הכספים יצאה שקד נגד מבול ההליכים המשפטיים בארץ ואמרה כי "שופטים צריכים לפסוק הרבה יותר הוצאות, בטח על תביעות-סרק" ■ הודיעה כי עברייני צמרת וראשי ארגוני פשע לא ייהנו מסנגוריה ציבורית בחינם

איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
איילת שקד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

שרת המשפטים איילת שקד יוצאת נגד מבול ההליכים המשפטיים בארץ. בדיון בוועדת הכספים של הכנסת אמרה היום (ב') שקד: "מדינת ישראל תובעת את עצמה לדעת. יש 3 מיליון בקשות ביניים לבתי המשפט".

לדברי שקד, הדרך למנוע זאת היא בהטלת הוצאות משפט. לדבריה, שופטים צריכים לפסוק הרבה יותר הוצאות, בטח על תביעות-סרק. "יש בישראל יותר מדי תביעות-סרק, בין היתר כיוון שישראל היא שיאנית העולם בכמות עורכי הדין לנפש. למשל, באוסטריה, עם אותו גודל אוכלוסייה, יש עשירית עורכי הדין ממה שיש בישראל".

שקד התייחסה גם לתקנות שהיא מפרסמת היום, אשר יביאו לכך שעברייני צמרת וראשי ארגוני פשע לא ייהנו מסנגוריה ציבורית בחינם: "המדינה לא צריכה לממן ראשי ארגוני פשע ולא עברייני צמרת. אני גאה בכך שהסנגוריה הציבורית בישראל מעולה, ואנשים מבקשים את השירות שלה, אבל לא יהיו עבריינים דה-לוקס. נכון להיום בסיוע המשפטי יש מבחן כלכלי. כעת, רק בתיקים הגדולים יעשו מבחן כלכלי, גם עבור הסנגוריה הציבורית".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני התייחס לפוסט, שהשרה שקד כתבה לנשיא העליון בדימוס, פרופ' אהרן ברק, ואמר: " המציאות היא שאנחנו חיים בעידן אחר, ולא מה שהיה פעם שרק קול אחד נשמע. את לא מפחדת לומר אותם, ואני משבח אותך על הדברים. משבח את אומץ לבך. זה לא סיפור פשוט, ואני מקווה שתתמידי בדבר הזה".