מחיר למשתכן: נסגרו מכרזים בדימונה ובמגדל העמק

במגדל העמק נרכשו שישה מגרשים מתוך שבעה, עליהם ייבנו 270 דירות מוזלות ■ בדימונה נרכש רק מגרש אחד מתוך ארבעה שיצאו למכרז, עליו ניתן לבנות 50 דירות מוזלו

ראש עיריית דימונה בני ביטון משה כחלון ואלי כהן / צילום: משרד הכלכלה והתעשיה
ראש עיריית דימונה בני ביטון משה כחלון ואלי כהן / צילום: משרד הכלכלה והתעשיה

פורסמו התוצאות של שני מכרזי מחיר למשתכן במגדל העמק ובדימונה. על פי הנתונים של רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, בעוד במגדל העמק כמעט כל המגרשים נרכשו על ידי קבלנים, בדימונה המכרז הוביל לרכישת מגרש אחד בלבד מתוך ארבעה שיצאו למכרז. סך כל המכרזים שנסגרו בהצלחה כוללים 320 יחידות דיור מוזלות ועוד 126 יחידות דיור למכירה בשוק החופשי.

במגדל העמק מדובר במכרז שפורסם בשכונה המערבית, מצפון לכביש מס' 75 מדרום לכביש מס' 73 וממזרח למועצה מקומית יפיע, מכרז שכלל שבעה מגרשים שונים. על פי תוצאות המכרז הוכרזו זוכים לשישה מהמגרשים בעוד מגרש אחד נותר ללא הצעות. החברות שזכו במכרז הן מגמא יזום נדל"ן ואשל הירדן יזום ובניין שיוכלו לבנות 345 יחידות דיור, 270 מהן מוזלות לזכאי מחיר למשתכן והשאר למכירה בשוק החופשי. ההצעות משקפות מחיר מוזל של החל מכ-520.3 אלף שקל לדירה בשטח 95 מ"ר, החל מכ-611.5 אלף שקל לדירה בשטח 110 מ"ר והחל מכ-733.2 אלף שקל לדירה בת 130 מ"ר.

בדימונה המכרז כמעט ולא משך יזמים וקבלנים כאשר מתוך ארבעה מגרשים שיצאו לשיווק רק מגרש אחד נרכש בסופו של דבר. מדובר במגרש המאפשר בניית 101 דירות בסך-הכול, 50 מוזלות ועוד 51 למכירה בשוק החופשי. במגרש זה זכתה חברת א.אבאל חברה לבניין ופיתוח. המגרש ממוקם בשכונת השחר בצפון העיר. על פי ההצעה הזוכה, מחיר דירה לזכאים בשטח 94 מ"ר יעמוד על החל מכ-565.8 אלף שקל, דירה בשטח 109 מ"ר בהחל מכ-665.9 אלף שקל ודירה בשטח 119 מ"ר בהחל מכ-732.6 אלף שקל. 

נזכיר כי מדובר באומדן בלבד על בסיס נתוני הזכייה למ"ר, אולם טרם ביצעו הזוכים תכנון מפורט לפרויקט ולכן המחירים עוד עשויים להשתנות בהמשך. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, שטחי המרפסת חניה ומחסן וגם מענק לזכאים בגובה 60 אלף שקל.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה ונרכשו על ידי קבלנים, מדובר נכון להיום בכ-49.2 אלף יחידות דיור מוזלות בסך-הכול. נציין כי מדובר במספר יחידות הדיור המוזלות במגרשים הם זכו קבלנים ויזמים במכרזים על פי התב"ע, לא כולל דירות למכירה בשוק החופשי, וללא דירות שעשויות להתווסף למגרשים במסגרת הקלת שבס (תוספת יחידות דיור במגרש בסמכות הוועדה המקומית).