כמה כסף תקבל גל גדות כפרזנטורית החדשה של ריבוק?

כוכבת "וונדר וומן" חתמה על הסכם עם מותג הספורט ריבוק לקידום בגדי הכושר שלו, במסגרתו היא תתוגמל בבונוסים גם עבור פעילויות כמו השתתפות באירועים ■ ההסכם תקף לשנתיים עם אופציה להארכה

גל גדות בקמפיין לריבוק / צילום: קולין שור
גל גדות בקמפיין לריבוק / צילום: קולין שור

10 מיליון דולר - זהו הסכום שאותו תקבל השחקנית-דוגמנית גל גדות שתשמש כפרזנטורית של מותג הספורט ריבוק. ל"גלובס" נודע כי גדות חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם החברה, וכי תקבל 10 מיליון דולר לפחות במשך שנתיים (4 מחזורים של עונות קיץ-חורף). מדובר בעסקה בהיקף מרשים בכל קנה-מידה. בנוסף לסכום שתקבל עבור ייצוג המותג, גדות תקבל בונוסים - למשל על הופעה באירועים.

גדות, שפרצה לתודעה העולמית אחרי שגילמה בהצלחה את "וונדר וומן" בסרט שובר הקופות, תקדם את קטגוריית הספורט (פיטנס) של ריבוק, כשמבחינת המותג היא סמל ומודל לנשיות חזקה. זאת ועוד: הבחירה בגדות נעשתה בין היתר לאור העובדה שביומיום היא משלבת אימוני כושר מרובים, כפי שהיא מצהירה בראיונות ומשתפת לא אחת ברשתות החברתיות, כך שהחיבור מתבקש. גדות כבר צולמה עם בגדי הכושר של המותג על-ידי צלם האופנה קולין שור.

ההסכם של גל גדות בת ה-32 תקף בשלב זה לשנתיים, אולם קיימת אופציה להארכה. ריבוק, בדומה למותג-האם שלו אדידס, יודע ורוצה לשמר פרזנטורים לאורך שנים. כך למשל, אחד הפרזנטורים הוותיקים של אדידס הוא שחקן הכדורגל לשעבר דיוויד בהקאם, שממשיך לייצג את החברה שנים אחרי שפרש ממשחק. כלומר, ככל שגדות תמשיך לככב ולהיות אהודה בעולם, החוזה שלה יוכל לתפוח ולהימשך בהתאם.

גל גדות בקמפיין לריבוק / צילום: קולין שור
 גל גדות בקמפיין לריבוק / צילום: קולין שור

גדות נמצאת בתקופה מצוינת, ולאחרונה היא אף נבחרה לשמש כפנים של מותג האיפור רבלון. השכר המוערך שלה במסגרת שיתוף-הפעולה הזה עומד על כ-3 מיליון דולר. היא לא עוצרת רק בעולמות האופנה: בתערוכת CES 2018 הכריז מותג הסמארטפונים הסיני וואווי על שיתוף-פעולה עם גדות שתשמש כ"שגרירה" שלו (בהמשך לשיתוף-פעולה בעבר). 

למעט 4 מדינות ערביות שפסלו את הסרט "וונדר וומן" בכיכובה, גדות היא קונצנזוס. מבחינת ריבוק ה"חרם" הזה לא היווה שיקול, היות שהשוק העיקרי של המותג הוא ארה"ב, אחריה סין, אירופה (דגש על רוסיה) ומרכז-דרום אמריקה. השווקים המתעוררים, שכוללים את מדינות המזרח התיכון, מהווים בשלב זה נתח קטן בהיקפו ובחשיבותו בשיקולי המותג.

מבחינת ריבוק השילוב עם גדות הוא מושלם, שכן היא מייצגת ערכים של ביטחון עצמי, אומץ וחוזקה נשית וכן מייצגת את שלושת ערכי המותג: יכולות פיזיות, יכולות מנטליות ויכולות חברתיות.

השכר שקיבלה גל גדות
 השכר שקיבלה גל גדות

ריבוק, מותג ספורט בריטי, נוסד ב-1895 וידע מאז לא מעט תהפוכות. ב-2008 נרכש ריבוק על-ידי אדידס, וכיום הוא משתייך לקבוצה, אם כי הוא מנוהל כיחידה עצמאית. המותג ריבוק ידע בשנים האחרונות עליות ובעיקר מורדות. בשנתיים-שלוש האחרונות הוא עושה קאמבק בכל העולם, לאור מאמצים שיווקיים עולמיים ונקודתיים.

ריבוק ישראל בחרה להשקיע את כל תקציב השיווק שלה בחסות לתוכנית הריאליטי "הישרדות", מה שהוביל להתעוררות המותג גם בארץ - החברה מדווחת על גידול של מאות אחוזים במכירות ובתודעה למותג. ממותג שהיה נפוץ בשנות ה-90 (בקרב חיילות למשל) ושנמכר בשנים האחרונות במסגרת מבצעי חיסול, הפך ריבוק למותג מבוקש יותר.

כמדיניות, בחר ריבוק להתמקד בנישות בתחום הכושר עם מוצרים ייעודיים לאימוני קרוספיט, ריקוד ויוגה, תוך מתן דגש לביגוד והנעלה לנשים. בהתאם לכך, המותג מיוצג בידי פרזנטוריות בלבד: הדוגמנית ג'יג'י חדיד (22), שחתומה על הסכם בריבוק כשנתיים, ממלאת את משבצת הלייף סטייל. פרזנטורית אחרת היא הזמרת ואושיית האינסטגרם אריאנה גרנדה (24), שלה 118 מיליון עוקבים; ובנוסף מעצבת האופנה העולה ויקטוריה בקהאם (43), שתעצב עבור ריבוק קולקציית ביגוד ספורט. הקולקציה תוצג בסוף 2018 ומיועדת להימכר בקיץ 2019 כקולקציית קפסולה יוקרתית.