מה עשה מנכ"ל תדיראן משה ממרוד בביקורו במילאנו?

וגם: איפה בילה תמיר פורת, מנכ"ל אנטרופי שירותי מחקר, בסוף השבוע שעבר?

משה ממרוד נטלי גוטמן פאולה פניוטה ודני וקנין / הראל שגיא
משה ממרוד נטלי גוטמן פאולה פניוטה ודני וקנין / הראל שגיא

ההון הקוריאני

משקיעים ומחממים קשרים עם קוריאה הדרומית

ביום שלישי השבוע התכנס בבורסה לניירות ערך בתל-אביב, פורום ההשקעות קוריאה-ישראל, אותו יזם האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות - IATI.

המפגש כלל סדרת פגישות של אחד על אחד בין נציגי 12 קרנות מקוריאה הדרומית לבין נציגי ונציגות סטארט-אפים ישראליים, כאשר בסופו של דבר סוכם כי הקרנות מעוניינות להמשיך ולקדם את השיח, בעיקר בכל הנוגע לבינה מלאכותית ולרכב אוטונומי.

המפגש התקיים במסגרת הסכם לשיתוף-פעולה בין האיגוד הישראלי לבין KVCA - איגוד קרנות ההון סיכון הקוריאני, בשיתוף עם הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בסיאול.

בנוכחים המרוצים משיתוף-הפעולה: ארז צור, יו"ר משותף של IATI ; קרין מאיר רובינשטין המנכ"לית; שי פילר, הנספח הכלכלי של משרד הכלכלה והתעשייה בקוריאה; סה הואן הו, סגן נשיא KVCA; ונועה היימן, מנהלת מחלקת אסיה פסיפיק במינהל סחר החוץ.

נועה היימן סה הואן הו שי פילר קרין מאיר רובינשטיין / צילום: חורחה נובומינסקי
 נועה היימן סה הואן הו שי פילר קרין מאיר רובינשטיין / צילום: חורחה נובומינסקי

משה ממרוד לוקח אוויר במילאנו

וגם: מי הלבנוני שהתעניין במזג הישראלי?

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן, ודני וקנין, המשנה למנכ"ל, ביקרו השבוע במילאנו איטליה, שם התקיימה תערוכת Mostra Convegno, העוסקת במיזוג, אנרגיה, בבית החכם וכל מה שקשור לאוויר, ולא לעסקי אוויר - בתערוכה מציגות כ-2,000 חברות מ-45 מדינות ומבקרים בה אורחים מ-140 מדינות. כך נמסר, שבביתן של תדיראן ביקרו אתמול גם מספר אנשי עסקים מהמפרץ הפרסי ומדינות ערב. ממרוד התרשם במיוחד מאיש עסקים מלבנון שציין שהוא מעוניין לעשות עסקים עם החברה, וביקש פרטי קשר על-מנת ליצור מנגנון עבודה משותף.

עוד ביקרו בביתן: נטלי גוטמן, ראש הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה באיטליה; ופאולה פניוטה, מנהלת תחום טכנולוגיות אנרגיה ומים, מוצרי צריכה, אגרו טכנולוגיות בנספחות המסחרית.


משה ממרוד נטלי גוטמן פאולה פניוטה ודני וקנין / הראל שגיא
 משה ממרוד נטלי גוטמן פאולה פניוטה ודני וקנין / הראל שגיא

באנגלית זה נשמע יותר טוב

מיהן חברות המשלחת שביקרו בפרלמנט הבריטי?

אמירה ברדיצ'ב, מנהלת שוק ההון והמימון הפיננסי בשגרירות בריטניה, הרכיבה השבוע משלחת של דירקטוריות ומנהלות והזמינה אותן לביקור בפרלמנט, בבורסה לניירות ערך ובבתי השקעות בבריטניה.

בנוכחות: חנה הולנדר, מנכ"לית בית ההשקעות אקסלנס; רונית שבירו, מבעלי שבירו נדל"ן; מיכל כספי-שפירא, דירקטורית בגזית גלוב ישראל; תמי כפיר, סמנכ"לית מנהלת השלוחה הישראלית של חממת צ'יאנגדו-ישראל; ליאורה פרט לוין, סמנכ"לית ויועצת משפטית ראשית של קבוצת דלק ודירקטורית בברנמילר אנרגיה ואטריו קפיטל; ורונית בודו, דירקטורית בחברת הביטוח מגדל. הנוכחות דנו במעמד הנשים בעולם, בהשפעות הברקזיט על השוק המוניטרי באנגליה ולשם השראה נפגשו עם מספר דמויות מופת, בהן למשל הסופרת הניו-זילנדית אלינור קוטון.

חברות המשלחת בפרלמנט / צילום: רונית שבירו
 חברות המשלחת בפרלמנט / צילום: רונית שבירו

והספינה שטה

את סוף השבוע שעבר ניצל תמיר פורת, מנכ"ל אנטרופי שירותי מחקר, כדי להתחבר לשטח. פורת הצטרף לאירוע הנחת אבן-הפינה בפרויקט הנדל"ן שהוא יזם ומשיק יחד עם קרן ההשקעות בנדל"ן קפיטל פלטינום - פרויקט נוף גנים בפתח-תקווה, לתמ"א 38 חיזוק.

פורת וקפיטל פלטינום משתפים פעולה לייזום שלושה פרויקטים נוספים בתחום באזור המרכז.

את הנוכחים, בהם השותפים בקרן - רוני זוהר, אילן אברהמי ואסף אופנהיים ואיציק ברוורמן, ראש עיריית פתח-תקווה, שיתף פורת באירוע בחוויותיו מתחביבו כסקיפר ואיש ים, ואמר כמשל כי "היה קשה להתניע את הספינה הגדולה הזאת, אבל עכשיו היא יצאה לדרך ומי ששותף איתנו לשיט הזה הם הדיירים". הוא סיפר על התוכניות הראשונות של הפרויקט ועל הצורך לגנוז אותן באמצע התהליך, דבר שעיכב אז את התהליך.

תמיר פורת אילן אברהמי איציק ברוורמן רוני זוהר ואסף אופנהיים  / צילום: אסף בן דור
 תמיר פורת אילן אברהמי איציק ברוורמן רוני זוהר ואסף אופנהיים / צילום: אסף בן דור