וול סטריט: פייסבוק צנחה בכ-7% וגררה את המדדים לירידות

הירידות החדות של פייסבוק בעקבות דליפת מידע ■ אפל ריכזה עניין בזכות פיתוח חדש ■ אורבוטק עלתה לאחר שדיווחה על רכישתה

סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס
סוחר מודאג בוול סטריט / צילום: Brendan McDemid, רויטרס

לאחר שבסוף השבוע האחרון נסגרו בורסות וול סטריט במגמה חיובית, הסתיים היום (ב') יום המסחר הראשון של השבוע בירידות חדות.

 

בזמן שלא פורסמו היום דיווחים משמעותיים בגזרת המאקו, העיניים נשואות אל עבר הבית הלבן והיושב בראשו. הנשיא טראמפ טלטל את השווקים לאחרונה גם באיומים על מלחמת הסחר שהביאה לחשש מפעולת תגמול של סין על יצוא, בגלל הקשרים המתחדשים עם דרום קוריאה, וגם בעקבות הפיטורים והשינויים בסגל הבית הלבן. גם רצף ציוצים של הנשיא במהלך הסופ"ש, ביניהם תקיפת רוברט מיולר, לא עזרו להרגעת המצב.

הפד צפוי להעלות את הריבית במהלך יום רביעי אז ינאם ג'רום פאוול.

הסקירה השבועית של מיטב דש מזכירה כי "נתוני האינפלציה בארה"ב, שהיו במרכז תשומת הלב בשבוע שעבר, לא הפתיעו בסופו של יום. קצב אינפלציית הליבה נותר ברמה של כ-1.8% בשלושת החודשים האחרונים תוך יציבות בסעיפי השירותים שמשקפים סביבת האינפלציה. אולם, יש סיבות להניח שסביבת האינפלציה תעלה. מבין האינדיקאטורים המצביעים על כך שפורסמו בשבוע שעבר נציין את Underlying Inflation Gauge, שמתפרסם על ידי הפדרל ריזרב ומתבסס על הרכיבים היציבים במדד המחירים. מדד זה שבאופן די עקבי ידע לחזות התפתחויות באינפלציית הליבה בארה"ב בשנה וחצי הקרובות. כעת מצביע שסביבת האינפלציה צפויה לעלות ואפילו משמעותית".

אורבוטק  זינקה לאחר אקזיט בשווי 3.4 מיליארד דולר לחברת KLA-Tencor האמריקאית. החברה הרוכשת תשלם 69.02 דולר עבור כל מנייה, מחיר המשקף פרמיה של 15.2% על המחיר הנוכחי, ושל 28% על המחיר הממוצע של אורבוטק ב-30 ימי המסחר האחרונים.
(לסיפור המלא)

פייסבוק  רשמה ירידות חדות בעקבות דליפת מידע. חברת ניתוח דאטה, שסייעה לטראמפ להיבחר לנשיאות ארצות-הברית, השתמשה במידע שנאסף על 50 מיליון משתמשי פייסבסוק ללא ידיעתם - כך פורסם ב"ניו-יורק טיימס" וב"אובזרבר". הפרסומים מהווים מכה תדמיתית נוספת לרשת החברתית הגדולה בעולם, אחרי שנחשף השימוש הרוסי בפלטפורמה במהלך הבחירות ב-2016.
(לסיפור המלא)

אפל  בולטה ביום המסחר בעקבות הדיווחים על כך שהחברה עובדת על פיתוח מסך חדש לראשונה.