וול סטריט ננעלה בעליות; המדדים עלו בלמעלה מ-1%

אמש, יום המסחר הראשון של אפריל, אופיין בירידות שערים חדות • ספוטיפיי זינקה מוקדם יותר ב-26%, ומאז היא עברה לעליות של 13% וננעלה ב-13.6%

סוחרים בבורסת ניו-יורק / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים בבורסת ניו-יורק / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים וזאת לאחר הנעילה האדומה אמש. מגמה מעורבת נרשמה באסיה וירידות שערים נרשמו באירופה. 

 

הסיבה לירידות אתמול הייתה ההודעת ממשלת סין כי תטיל מכסים על 128 מוצרים מתוצרת ארה"ב. עיקר המכסים שתטיל סין יהיו בהיקף של 3 מיליארד דולר ובעיקר על מוצרים חקלאיים, זאת מאחר שסין מעוניינת לפגוע בבוחרי הנשיא טראמפ, ועל-פי הסטטיסטיקה בבחירות האחרונות, כשני שליש מהחקלאים באזורים הכפריים בארה"ב הצביעו לטראמפ.

מניות הטכנולוגיה צנחו אתמול במסחר, בהובלת אמזון.קום . חברת הענק רשמה שנה מעולה של עליות, אך עברה לירידות לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הכריז עליה מלחמה תקשורתית, בתואנה כי היא איננה משלמת מסים ופוגמת במסחר הפנים-אמריקאי. הבית הלבן הכחיש כי אמזון עומדת בפני סכנה, אך טראמפ המשיך בשלו. בעקבותיה, נפלו גם מניות פייסבוק , אלפאבית  ונטפליקס . היום כולן התאוששו מירידות אמש.

אפליקציית שירותי המוזיקה הפופולרית ספוטיפיי תיסחר היום לראשונה בוול סטריט והיא זינקה ב-13.6%. אתמול, הזהיר מנכ"ל החברה דניאל אק פוסט מחבלי הלידה הצפויים. "לפעמים אנחנו מצליחים, לפעמים אנחנו כושלים", כתב אק בבלוג החברה. "אין לי ספק שיהיו עליות ומורדות. שום דבר לא קורה בקו ישיר - עשר השנים האחרונות לימדו אותי את זה". (לקריאה נוספת)

אינטל  ריכזה היום עניין חיובי, אחרי נפילות אמש. זאת לאחר שדווח בבלומברג כי  אפל  מתכננת להשתמש בשבבים שתייצר בעצמה עבור מחשבי מק החל מ-2020. כיום אינטל היא ספקית השבבים העיקרית של אפל. (להרחבה)

מניית טסלה ריכזה עניין חיובי היום. מנכ"ל החברה אילון מאסק אמר שטסלה מייצרת 2,000 מכוניות ממודל 3 בשבוע - מספר נמוך מהערכות שנתן במכתב למשקיעים עם פרסום תוצאות הרבעון הרביעי של 2017. במקביל, שבוע שעבר נפתחה חקרה פדרלית נגד טסלה בעקבות תאונה קטלנית שרכב החברה התחיל לעלות באש והנהג שבו נהרג. לאחר התאונה מאסק התייחס אליה בעקיפין בעמוד הטוויטר שלו ואמר: "הכל טוב יותר עם אש".

ענקית הרכב ג'נרל מוטורס  ריכזה עניין חיובי במסחר לאחר שהודיעה כי תפסיק לדווח בסוף כל חודש את כמות הרכבים שנמכרו בו בארה"ב. במקום זאת, החברה תוציא דיווח מכירות בסיום כל רבעון. "בשוק מאוד דינאמי ותחרותי' שלושים יום לא מספיקים כדי להפריד בין מגמות אמיתות לבין מגמות תנודתיות קצרות מועד", אמר סגן נשיא ג'נרל מוטורס, קורט מקניל. 

חברת גלמד פרמצבטיקל המפתחת תרופה לטיפול בדלקת כבד הנובעת מכבד שומני, ונסחרת בנאסד"ק, הודיעה על גיוס של 6 מיליון דולר, על בסיס תשקיף מדף שהוגש בשבוע שעבר (לסיפור המלא).

חברת Allogene אשר מפתחת טכנולוגיות ייחודיות לשיפור מתן טיפול בסרטן מסוג CAR-T, נחשפת היום לראשונה ומודיעה על חתימת הסכם שת"פ עם תאגיד התרופות הבינלאומי פייזר. את החברה הקימו יוצאי חברת קייט פארמה שנמכרה ב-12 מיליארד דולר לענקית הביוטק Gilead בשנה שעברה. בראש אלוג'ן עומד פרופ' אריה בלדגרין, שייסד וניהל את קייט מתחילת דרכה ועד מכירתה המהירה לגיליאד (לסיפור המלא).