MNS רוכשת רבע מפעילות הפצת ני"ע של יוסי ארד

חברת הייעוץ תרכוש 25% מחברת אם.די פרימיום של דוד אדרי ויוסי ארד לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל

חברת הייעוץ MNS של שרון זאורבך, ניר גרינברג ומשה חביב מרחיבה את פעילותה וחוברת לפעילות הפצת ניירות הערך של צמד הפיננסיירים יוסי ארד ודוד אדרי, עם רכישת כ-25% מחברת אם.די פרימיום שלהם, לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". באמצעות אם.די פרימיום עוסקים ארד ואדרי בהפצת ני"ע, ליווי וייעוץ לחברות בנושאי שוק הון ובנקאות השקעות.

ארד, שעומד בראש החברה, ואחראי לניהול פעילותה (יחד עם אמיר שנקמן), הוא פעיל ותיק בשוק ההון, שעלה לכותרות בשנים קודמות כמנכ"ל חברת ההשקעות טאו של אילן בן דב, אשר קרסה בקול גדול. אדרי, לשעבר בכיר בפסגות, הורשע אשתקד בפרשת הרצת אג"ח שנעשתה בבית ההשקעות בדצמבר 2016. בחודש אוגוסט האחרון עיכב ביהמ"ש העליון את ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו. ככל הידוע הוא משמש כשותף פסיבי באם.די פרימיום.

עיקר עיסוקה של אם.די פרימיום מתרכז בפעילות הפצת ני"ע, עבור משקיעים בשוק ההון המקומי. את החברה הקים ארד ב-2016. בד בבד פועל ארד בחודשים האחרונים להנפקת חברה ייעודית (SPC) בשם דפוזיטיב, שלה הוא מעוניין לגייס אג"ח בעד 3 מיליארד שקל שיופקדו בפיקדונות בנקאיים.

MNS הוקמה ב-2011 וייעודה במקור היה לתת מענה לחברות בתחום התשתיות, שבו צברו שלושת השותפים ניסיון רב בתפקידיהם הקודמים. הקשיים שאליהם נקלעו חברות לא מעטות בבורסה מאז הקמת החברה, והסדרי החוב הרבים שבאו בעקבותיהם, הסיטו חלק ניכר מפעילותה של MNS לתחום זה, ובהתאם גם הרחיבו לה את היקף ההכנסות. החברה מעסיקה היום כ-30 עובדים.

עם כניסתה לשותפות באם.די פרימיום, מקווה MNS לפתח את פעילות הייעוץ שלה הקשורה לשוק ההון ולתחום בנקאות ההשקעות. זאורבך סיפר היום, כי "כחלק מהתרחבותה של MNS היא מבצעת את ההשקעה באם.די פרימיום, וזאת במטרה להרחיב את סל השירותים ללקוחותיה. התחלנו מפעילות בתחום התשתיות, לאחר מכן נכנסו לפעילות בתחום הסדרי החוב וכן במימון, ועכשיו השלב הבא מבחינתנו הוא להתקרב לשוק הסחיר".