בורסת ת"א נסגרה בעליות; מניות הבנקים הובילו את המגמה

אתמול נרשמו עליות שערים • קולפלנט נמחקת מהבורסה • אמנת מזנקת ב-8%

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב נסגר היום (ב') בעליות, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אתמול. בבורסות אסיה נרשמות ירידות שערים, והחוזים העתידיים על המדדים האמריקאים עולים.

 

הנתון המרכזי שמעיב על המסחר בשוקי הכסף הוא המתיחות בסוריה. נזכיר: סוריה השתמשה בנשק כימי נגד המורדים, ארה"ב ובעלות בריתה תקפו מתקנים לייצור נשק לא קונבנציונלי ואילו פרסומים זרים מדווחים על תקיפה (ככל הנראה ישראלית) נגד מטרות איראנייות. רוסיה שהיא השליט בפועל בסוריה, הזהירה כי תקיפה נוספת של בעלות הברית תביא לכאוס אך נראה כי טראמפ מעוניין יותר ביחסים טובים עם פוטין מאשר להיות המושיע של העם הסורי.

כך או אחרת התלקחות נוספת או יציאה של ארה"ב מסוריה תביא את ישראל למצב בו היא צריכה לבצע פעולות שונות ומגוונות כדי להגן על ביטחונה מה שיחייב תקציבים נוספים למערכת הביטחון. לאחרונה פורסמו ידיעות על כוונות של שר האוצר, משה כחלון, להוריד מסים אך נראה כי לאור ההתפתחויות במזה"ת עודפי גביית המסים יועברו לשימושים שונים במקום להפחתות מסים.

בתל-אביב המשיכו לרכז עניין מניות הסלולר, לאחר שסלקום  זכתה אתמול במכרז נוסף של הצבא להספקת שירותי סלולר - מכרז שנחשב ליוקרתי ורווחי. פרטנר  ממשיכה להרחיב את שירותי הטלוויזיה שלה ונראה כי מדובר בחברה המשמעותית היחידה שמציבה רגל משמעותית בתחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית.

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין לאחר שסיטי פרסם המלצות טובות למערכת. הבנקים המשיכו במגמת ההתייעלות כשעליית ריבית (גם זו האפקטיבית) מיטיבה עם התוצאות שלהם. כאן המקום להזכיר כי שני הבנקים הגדולים פועלים  ולאומי  צפויים להציג רווחים חד פעמיים גבוהים ממכירת החזקותיהם בחברות האשראי לאומי קארד וישראכרט. נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא החשיפה הגבוהה של משקיעים זרים למניית לאומי שממשיכה להוביל את המערכת.

מניות הקאנביס ריכזו אתמול עניין לאחר שהכל היו בטוחים כי בישיבת הממשלה יאושר ייצוא קאנביס מישראל. כאמור, האישור לא עלה בישיבת הממשלה האחרונה אך המשקיעים בשוק מעריכים כי יעלה גם יעלה באחת הישיבות הקרובות.

שיכון ובינוי  עלתה בעקבות פרסום על כוונתו של מאיר שמיר לרכוש את החברה באמצעות מבטח שמיר .

רשת אייס (ACE) פרסמה את טיוטת התשקיף והחלה ברוד שואו בקרב הגופים המוסדיים בישראל לקראת הנפקה ראשונית של מניות בבורסה של תל-אביב. הרשת תגייס כ-100 מיליון שקל במניות, לאחר שהציגה בשנת 2017 מחזור מכירות של כ-580 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-36 מיליון שקל, EBITDA בסך כ-42 מיליון שקל ורווח נקי של כ-24 מיליון שקל.

אמנת  עלתה לאחר שהחברה דיווחה כי סיסנת תוכנה, חברה בת בה בבעלות מלאה, זכתה במכרז להפעלת פרויקט "אוריינות דיגיטלית" של משרד המדע והטכנולוגיה בהיקף של כ-100 מיליון שקל, לתקופה של 5 שנים. הפרויקט כולל הפעלת 7 מרכזים נייחים ומספר מרכזים ניידים ברחבי ישראל, ובהם תתקיים פעילות הכשרה ביישומי מחשב, הכשרה והעשרה טכנולוגית לציבור הרחב מהגיל הרך ועד הגיל השלישי.
ההכנסות הצפויות לסיסנת בשנה הראשונה מוערכות בכ-15 מיליון שקל. ביתר שנות הפרויקט היקף השירותים יקבע על פי דרישת משרד המדע והטכנולוגיה.

חברת קולפלנט  המפתחת מוצרי רפואיים על בסיס קולגן אנושי, הודיעה היום רשמית על כוונתה להימחק מן המסחר בבורסה בת"א לטובת נאסד"ק. קולפלנט דיווחה על כוונה כללית להימחק מהמסחר בינואר, בסמוך לקבלת ההשקעה המשמעותית האחרונה מקרן אלפא קפיטל של המיליארדר מרטין שלאף, וכעת היא מודיעה על התנעת המהלך. 

מצטרפות לבורסה: אייס ונמלי ישראל הודיעו במקביל על כוונתן להפוך לציבוריות.