ירידות בסיום המסחר בבורסה; ביקום עלתה ביותר מ-2%

המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות • עזריאלי רוכשת מבנה בת"א ב-260 מיליון שקל • בי. קום סגרה בעליות

תל-אביב / צילום: shutterstock
תל-אביב / צילום: shutterstock

המסחר בבורסה הסתיים היום (ב') בעליות . באסיה השווקים ננעלו בירידות, ובאירופה המסחר מתנהל במגמה מעורבת. בוול סטריט נפתח המסחר ביציבות.

 

קבוצת עזריאלי   הובילה את העליות במדד ת"א 35. הבוקר הודיעה החברה כי תרכוש נכס נדל"ן מניב ברחוב מנחם בגין בת"א בשווי של 260 מיליון שקל (לפני מע"מ). בהודעה לבורסה ציינה החברה כי בכוונתה לממן את העסקה בהון עצמי או באמצעות חוב בנקאי מוסדי. למבנה זכויות בנייה בלתי מנוצלות בהיקף של 21,000 מ"ר, באזור שעשוי להיות מרכז העסקים של ת"א, כאשר יסתיימו עבודות הרכבת הקלה. 

ארקו החזקות  הודיעה אתמול (א') כי החברה הבת GPM (שבה מחזיקה ארקו כ-70% מההון) השלימה עסקה מורכבת של רכישת ושכירת 267 אתרי תחנות דלק וחנויות נוחות וכן פעילות אספקת דלקים לשש תחנות דלק בארבע מדינות בדרום ארה"ב (ארקנסו, לואיזיאנה, אוקלהומה וטקסס). העסקה כוללת את רכישת רשת חנויות הנוחות E-Z Mart, שהוקמה בשנת 1970 על ידי ג'ים יטס. 

טאואר  ריכזה עניין לאחר יום מסחר שלילי אתמול (א').  מניית יצרנית השבבים נפלה בכ-7%, לאחר שרשמה ירידה מצטברת של 9.2% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר בוול סטריט. מתחילת 2018 מניית טאואר איבדה 22.2% מערכה, אך היא עדיין רושמת תשואה חיובית של כ-23% בתקופה של השנה האחרונה, ושל 316% בחמש השנים האחרונות. טאואר נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. 

יורוקום: כפי שביקשו הבנקים, נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב השופט איתן אורנשטיין העניק אתמול (א') צו פירוק לקבוצת יורוקום, שייכנס לתוקף ב-3 במאי. הכנ"ר מונה כמפרק הזמני של יורוקום תקשורת, ועורכי הדין של הבנקים מונו כמנהלים מיוחדים של החברה. המנהלים המיוחדים יצטרכו להגיש דוח ראשון בנושא עד סוף חודש מאי. 

ביורוקום די.בי.אס מונה כמפרק עו"ד רונן מטרי המייצג את בזק, לה חייבת יורוקום כספים בגין מקדמה ששולמה במסגרת העסקה למכירת yes. מטרי יצטרך גם כן להגיש דוח בנושא הפירוק עד סוף חודש מאי. הסדרי הנושים של חברות יורוקום לא אושרו.

קבוצת דלק , כך דווח אתמול, תפצה את לקוחותיה בגין התנהלותה עד למועד אישור הסדר הפשרה בסכום כולל של כ-33.3 מיליון שקל. זאת, באמצעות החזרים בגין הגבייה העודפת, שיחושבו לפי שני תחשיבים שונים שעוגנו בפשרה.  פסק הדין של השופט גרוסקופף, שהנו בין פסקי הדין האחרונים שלו בשבתו כשופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, חותם התדיינות ממושכת, אשר תחילתה לפני יותר משבע שנים, בפברואר 2011, אז הוגשה הראשונה מבין שרשרת תביעות נגד חמש חברות הדלק הגדולות הפועלות במדינת ישראל - "סונול", "דלק", "פז", "דור-אלון" ו-"טן". 

היום פרסמה קבוצת דלק את טיוטת התשקיף להנפקת חברת "דלק תמלוגים 2012", כחלק מהמהלך למימוש תמלוגי העל להם זכאית החברה ממאגר תמר. החברה החדשה צפויה להיות מונפקת לפי שווי מוערך של כ- 700 מיליון ש"ח (כ-200 מיליון דולר), כאשר העברת הזכאות לקבלת התמלוגים, מחברת דלק אנרגיה לחברה המונפקת החדשה דלק תמלוגים תיעשה כנגד תמורה במזומן שתשולם לדלק אנרגיה, לאחר השלמת הליך הנפקת אגרות חוב (סדרה א') לציבור של חברת דלק תמלוגים (2012) , כמו גם בדרך של הקצאת מניות של החברה המונפקת החדשה לדלק אנרגיה.

חברת ההחזקות כלל תעשיות ביוטכנולוגיות  (כת"ב), הודיעה על מכירת 7% ממניותיה בחברת הטיפול בסרטן ביוקנסל לבית ההשקעות ילין לפידות, תמורת 8 מיליון שקל. ההשקעה בוצעה לפי מחיר של 1.05 שקל למניה, דיסקאונט של 16% על מחיר ביוקנסל בשוק.