פייסבוק מציגה: שירות דייטינג ושיחות ווטסאפ-וידאו קבוצתיות

לרשת החברתית היו לא מעט הכרזות מסעירות ביום הראשון של כנס F8 • הכרזת פלטפורמת הדייטינג הביאה לנפילה של מניות Match המחזיקה בטינדר ובקיופיד • ולאחר יום של מסחר שלילי, מניית פייסבוק מתחילה להתאושש

מארק צוקרברג בכנס F8 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס
מארק צוקרברג בכנס F8 / צילום: סטיבן לאם, רויטרס

כנס המפתחים של פייסבוק F8 נפתח הערב (ג') בסן חוזה, ומלבד ההכרזה על אפשרות חדשה למחוק את ההיסטוריה בפייסבוק, כבר נשמעו בכנס מספר הכרזות מעניינות בנושאים מגוונים. ראשית, פייסבוק מפתחת תכונה חדשה עבור היכרויות ודייטינג. משתמשי פייסבוק יוכלו ליצור פרופיל דייטינג בנפרד מהפרופיל האישי, והפלטפורמה תמליץ להם על בני זוג פוטנציאליים על בסיס העדפות, תחומי עניין וחברים משותפים.

מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הסביר כי אם פייסבוק היא חברה שמטרתה לסייע לאנשים לבנות מערכות יחסים משמעותיות, זוגיות היא "אולי מערכת היחסים המשמעותית מכולם". צוקרברג הוסיף כי "זה יהיה עבור בניית מערכות יחסים לטווח ארוך, לא רק לסטוצים (hookups)". 

נציין כי ההכרזה על פלטפורמת הדייטינג של פייסבוק הביאה לנפילה של מניות Match המחזיקה בטינדר ובקיופיד. 

הכרזה מסקרנת נוספת נוגעת לפיצ'ר שיאפשר לאנשים שמעוניינים לתרום דם להירשם ולקבל מידע על התרמות דם באזורם. הפיצ'ר הושק בתחילה בהודו, בנגלדש ופקיסטן.

הכרזה אחרת בתחום החברתי נוגעת לזמן משבר, בו פייסבוק כבר מאפשרת לאנשים להודיע שהם בטוחים ועוד. הפיצ'ר החדש יאפשר לאנשים לשתף מידע בזמן אמת על מה שקורה במקום אחד מרוכז.

הכרזה שחשובה לקהילת המפתחים שהגיעה לכנס היא כי החברה פותחת מחדש את הליך בחינת האפליקציות שלה, לאחר שהושהה בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה. עבור אינסטגרם, החברה הכריזה על פלטפורמת AR שתאפשר ליוצרים לעצב פילטרים ואפקטים ייחודיים לתמונות עבור העוקבים שלהם באינסטגרם. בנוסף, יהיו שיחות וידאו באינסטגרם בשיחות אישיות או קבוצתיות. גם בוואטסאפ יתאפשרו שיחות וידאו קבוצתיות, ושיחות קוליות קבוצתיות בחודשים הקרובים.

הכרזות נוספות כללו את האפשרות לשתף מתוך אפליקציות ספוטיפיי, סאונדקלאוד וגופרו ישירות סטוריז לאינסטגרם ופייסבוק, בהם תמונות, סרטונים ושירים מתוך האפליקציות, אפשרות להטמעת אפקטים של AR במסנג'ר עבור חברות וכן ההכרזה על Oculus, קסדת ה-VR בה יהיו יותר מאלף אפליקציות ומשחקים ועיצוב חדש למסנג'ר שיהפוך אותו לפשוט ונקי יותר.