שביתת הנמלים: החקלאות המקומית והמיוצאת סופגת נזקים

האוניות שעומדות ללא תזוזה בעקבות שביתת הנמלים מייצרת נזק עצום לחקלאי ישראל • "לא ייתכן מצב בו סחורה חקלאית-מתכלה תעמוד במקום ולא תטופל או תיוצא. החקלאים צפויים להיפגע משמעותית"

בעקבות השביתה המתקיימת בימים האחרונים בנמל אשדוד ובנמל חיפה, קיימת פגיעה משמעותית בחקלאים. הן החקלאים המקומיים והם החקלאים המייצאים.

בהתאחדות חקלאי ישראל מוחים על הפגיעה בחקלאים, שכן לרוב בזמן שביתות מחריגים סחורה חקלאית כיוון שמדובר בסחורה מתכלה ובגלל השביתה הפרועה של הועד וביזיון ביה"ד, לא ניתן למצוא את נציגי הועד ולהורות על החרגה.

בהתאחדות מציינים כי יש כרגע בנמל אלפי טונות של תפוחי אדמה וגזר וכן כמות לא מבוטלת של סלרי וצנונית ליצוא אשר צפוי להגיע לרוסיה, אירופה וארה"ב.

בנוסף, בהתאחדות מתריעים כי השביתה גרמה לעצירת פריקת אניית חומרי גלם המיועדים לרפתות, מרכזי המזון ומכוני התערובת. דבר אשר עשוי לגרום בהקדם האפשרי למחסור באוכל לפרות, לתרנגולות ולדגים.

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן מדגיש: "לא ייתכן מצב בו סחורה חקלאית-מתכלה תעמוד במקום ולא תטופל או תיוצא. החקלאים צפויים להיפגע משמעותית שכן הסחורה החקלאית עליה עמלו רבות עשויה להגיע לאירופה, לרוסיה או לארה"ב מקולקלת ואף הם יספגו הפסדים רבים". וילן הסביר כי החקלאים העוסקים בייצוא נפגעים כפול כי הם מפחדים אף לקטוף את הסחורה הקיימת לייצוא ומשאירים אותה כעת בשדות.

לגבי עצירת פריקת אוניית חומרי גלם המיועדים לרפתות, מרכזי המזון ומכוני התערובת אומר וילן: ״במידה ולא יפרקו בהקדם האפשרי את האוניה, צפוי להיות מחסור כבר בשבוע הבא במזון לפרות, תרנגולות ודגים״. וילן אומר כי פנינו להסתדרות בנושא ואנו מקווים כי הנושא יטופל בהקדם האפשרי.