השגרירות בירושלים: "צעד אחד לפני הקמת בית המקדש"

באירוע של ה-OU, בו נכחו גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושר האוצר סטיבן מנוצ'ין, נאמרו כמה דברים אשר עד לפני כמה שנים נתפסו כחריגים וקיצוניים אך כעת עושים דרכם למיינסטרים של ממשלי טראמפ ונתניהו

שר האוצר של ארה"ב, סטיב מנוצ'ין / צילום: Denis Balibouse, רויטרס
שר האוצר של ארה"ב, סטיב מנוצ'ין / צילום: Denis Balibouse, רויטרס

היום (ב') בשעות הבוקר ערך הארגון היהודי Orthodox Union ארוחת בוקר חגיגית במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין היה הנואם המרכזי וחזר על הבטחות הממשל האמריקאי ללחוץ על איראן באמצעות סנקציות כלכליות, כדי לגרום לאיראנים להתייצב לשולחן המו"מ ולפתוח את הסכם הגרעין מחדש.

מנוצ'ין אמר: "נשיאים רבים דחו את העברת השגרירות לירושלים בשל סיבות של ביטחון לאומי. הנשיא טראמפ חתם על הצו כי העברת השגרירות לירושלים עולה בקנה אחד עם האינטרסים של הביטחון הלאומי של אמריקה. זהו צעד גדול ביחסינו עם ישראל".

בנוגע ליציאה מפרויקט הגרעין האיראני ציין: "הנשיא טראמפ סירב לחתום על הסכם הגרעין עם איראן. זהו הדבר הנכון ביותר כדי להגן על ארצות-הברית, ישראל, האזור ויתר מדינות העולם".

מטעם ממשלת ישראל דיברו השר לענייני ירושלים והמורשת זאב אלקין, אשר אמר: "עבורי זהו אירוע מיוחד, אני עומד כאן כשר התפוצות וירושלים, זהו יום סמלי לעירנו ולבירה באירוע של OU העולמי. 51 שנים לאחר חזרתנו למקומות הקדושים אנו יכולים לראות שאם אנחנו מאמינים במשהו - הוא קורה". גם שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט דיבר באירוע והתלוצץ עם מנוצ'ין על כך שישראל טובעת מטבעות מיוחדים לכבוד האירוע. "אולי ניתן לקזז את המטבעות הללו מן הסיוע חוץ הנדיב שאתם נותנים לנו".

באירוע של ה-OU, בו נכחו גם שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, והשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כמו גם שר האוצר מנוצ'ין, נאמרו כמה דברים אשר עד לפני כמה שנים נתפסו כחריגים וקיצוניים וכעת נאומים ותכנים אלה עושים דרכם למיינסטרים של ממשלי טראמפ ונתניהו. נשיא הארגון, משה ביין דיבר באנגלית ואמר שאחרי העברת השגרירות האמריקאית, השלב הבא הוא בנייה מחודשת של בית המקדש בירושלים. "זה מה שכולנו התפללנו אליו, והיום אנחנו מכירים במהלך (של העברת השגרירות - ט"ש) ומתפללים לאלוהים שנגיע ליום הזה במהרה בימינו", אמר ביין.

ה-Orthodox Union הוא אחד מן הארגונים היהודיים המוכרים והוותיקים והוא מטפל בהיבטים רחבים של נושא הכשרות בארה"ב. מנכ"ל הארגון הוא נתן דיאמנט, חבר אישי קרוב של הנשיא ברק אובמה (ושותפו למעונות הסטודנים בארה"ב).

מחוץ לאירוע פגשנו את ג'וש וונדר מנהל "מקדש מעט מעלה הזיתים" אשר דיבר בהרחבה על העברת השגרירות האמריקאית כצעד אחד בדרך לבניית בית המקדש בירושלים. הוא הציג בפנינו מטבע כבוד עליו חקוקות פניהם של המלך כורש (בונה בית המקדש השני) והנשיא טראמפ. "ומאחור יש לנו הטבעה של מבנה בית המקדש. אנחנו מקווים שהכרזותיהם של כורש ושל טראמפ יובילו לבניית בית המקדש השלישי", אמר וונדר.

מתי יבנו את בית המקדש השלישי? 

"בקרוב, בקרוב מאוד. הם כבר התחילו. המעבר של השגרירות הוא צעד עצום לכיוון בניית בית המקדש כי זה מחבר את הנרטיב התנ"כי, של עשו ויעקב, האחים שהתפצלו מתאחדים היום. וזה צעד לקראת הכרה של ירושלים בישראל ובניית בית המקדש השלישי… נשאיר לאלוהים את אופן הביצוע. בית המקדש השלישי יהיה ממוקם מעט טיפה צפונית למסגד אל-אקצא".