אמזון לא מתאפקת: שכרה מבנה חיפאי בגודל של 3,000 מ"ר

ענקית הטכנולוגיה העדיפה לשכור מבנה זמני לשנה מאשר להמתין להשלמת הבנייה של מתחם מת"מ-ים • שטחי השכירות של אמזון בישראל מסתכמים בכ-60 אלף מ"ר

אמזון / תילו דמולגן, רויטרס
אמזון / תילו דמולגן, רויטרס

ענקית הטכנולוגיה אמזון שכרה מבנה זמני בפארק מת"מ בחיפה, בשטח של 3,000 מ"ר, בו היא צפויה להעסיק כ-200 מהנדסים כבר במהלך השבועות הקרובים. גורמים המקורבים לפארק מת"מ, מעריכים כי המשרד הזמני נועד לשרת את החברה עד להשלמת בניית מת"מ-ים, המבנה בו שכרה אמזון שטח של 12 אלף מ"ר בקיץ האחרון, אשר בנייתו צפויה להסתיים בעוד כשנה.

ביולי 2017 פורסם כי אמזון שכרה את השטח המשרדי בגודל 12 אלף מ"ר בחיפה, וכן משרדים בשטח של 25 אלף מ"ר בשרונה בתל-אביב. בניית המשרדים טרם הושלמה. ההתרחבות המזורזת של פעילותה מצטרפת למהלכי אמזון מהחודשים האחרונים, המרמזים על שינוי ביחסי החברה עם ישראל, אשר צפויים להתרחב מפעילות מחקר ופיתוח בלבד, לפעילות מסחר אלקטרוני רחבה.

נוסף על הקמת המשרדים הזמניים, אמזון פעלה מאז סוף 2017 לקידום הפעלת מרכז לוגיסטי בישראל, וכן שלחה נציגים לביקור בארץ. במסגרת הביקור, הנציגים נפגשו, בין היתר, עם חברות המזון והקמעונות הגדולות בישראל. מהלך נוסף , המצביע על כוונה אפשרית של החברה להשיק אתר סחר אלקטרוני בעברית, התרחש בתחילת חודש מאי. אז, פרסמה אמזון מודעת דרושים למתרגם מאנגלית לעברית, שיצטרף לצוות הלוקליזציה של החברה, הפועל מסניף החברה בלוקסמבורג. על-פי המודעה, מטרת המשרה היא "לסייע להרחיב את היצע המוצרים של החברה לרוחב הפלטפורמות הבינלאומיות".

לפי ההערכות, אמזון תתחיל לפעול בתחום הקמעונות עם מסחר של מוצרי אלקטרוניקה, ספרים, ביגוד וטקסטיל, ואמצעי מדיה. עם זאת, החברה בוחנת את שוק המזון בישראל וככל הנראה מתכננת לפעול גם בו בעתיד הלא רחוק.

אמזון פועלת בישראל כבר משנת 2012 בתחום ה-AWS - תחום מחשוב הענן. לאחר מכן, ב-2015, רכשה אמזון אתAnnapurna Labs, חברת השבבים הישראלית, תמורת כ-350 מיליון דולר. מאז, היא פתחה משרדים בפארק מת"מ בחיפה, שגודלם כ-5,000 מ"ר, ומהם היא מעסיקה כ-300 עובדים. אמזון אף גייסה לאורך השנה שעברה עוד מאות בודדות של עובדים לצוותי פיתוח שיושבים במשרדי החברה בתל-אביב ובהרצליה, בה החברה מעסיקה צוותי מחקר ופיתוח למספר פרויקטים, בינהם רחפני משלוחים.

משרדי אמזון בישראל:

3,000 מ"ר בהרצליה בהם פועל צוות הפיתוח של AWS

5,000 מ"ר בבנין צורן בפארק מת"מ בחיפה הפועל מאז 2015

3,000 מ"ר של מבנים זמניים במת"מ חיפה, אשר ישרתו את אמזון עד להשלמת מת"מ-ים.

בנוסף, לחברה פעילות בתל-אביב, רמת-גן והוד-השרון.

בבנייה:

12 אלף מ"ר אותם שכרה ביולי 2017 ויושלמו בתוך שנה, במת"מ-ים, בחיפה

25 אלף מ"ר בשרונה תל-אביב, אותם שכרה ביולי 2017 ויושלמו בתוך שנה