מנכ"ל מוסאווה: "בכוונתי לתבוע אישית את השוטר שהכה אותי"

ג'עפר פראח, שטוען שהוכה לאחר מעצרו, בראיון לגל"צ: "הוכיתי בחדר המעצר בברך. אני מתכוון לתבוע אישית את השוטר שבעט בי בברך ואת המשטרה" • "איני סומך על חקירת מח"ש. יש תיעוד שלי צועד במשך דקות על שתי רגליי לפני שהוכנסתי לניידת, אין פה יותר מדי מה לחקור"

שוטר יסמ / צילום: שטארסטוק
שוטר יסמ / צילום: שטארסטוק

מנכ"ל עמותת מוסאווה, שנעצר על-ידי המשטרה, טוען בראיון ראשון לאחר מעצרו: "הוכיתי על-ידי השוטרים, ובכוונתי לתבוע אישית את השוטר שהכה אותי".

לאחר מעצרו והסערה שהמעצר חולל, התראיין הבוקר (ב') ג'עפר פראח בתוכנית ב"בוקר טוב ישראל עם אפי טריגר" בגלי צה"ל. פראח תיאר בפני טריגר את מה שלטענתו התרחש לאחר שהוא ועוד 18 אנשים שהפגינו בחיפה לאות הזדהות עם תושבי עזה: "הוכיתי בחדר המעצר בברך. אני מתכוון לתבוע אישית את השוטר שבעט בי בברך ואת המשטרה. איני סומך על חקירת מח"ש. יש תיעוד שלי צועד במשך דקות על שתי רגליי לפני שהוכנסתי לניידת, אין פה יותר מדי מה לחקור".

גם ח"כ איימן עודה התראיין לטריגר והתייחס לאירוע שבו קילל שוטר בעת שבא לביקור אצל פראח הפצוע. "איני מלאך, זה לא הסגנון שלי", אמר עודה. כשטריגר היקשה ושאל "אתה מתנצל?", השיב עודה: "לא תשמע ממני התנצלות, השוטר חצוף ועבר על החוק, לא איפשר לי לבקר את ג'עפר".

הלילה הורה בית משפט השלום בחיפה על שחרור כל 19 העצורים שעצרה המשטרה במהלך ההפגנות בחיפה. עם זאת, שחרורם של חלק מהעצורים עוכב כדי לאפשר למשטרה לערער על ההחלטות בעניינם.

מהמשטרה נמסר כי "המעצרים נדרשו על-מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו ולמנוע סיכון לשלום הציבור. כלל המעצרים בוצעו על-פי דין ובהתאם לנהלים. ממצאי הבדיקה עד כה מראים כי לא נמצא כל אירוע חריג הקושר את פציעתו של אחד העצורים בברך למעצרו. לצערנו, גורמים כאלה ואחרים בוחרים לעשות שימוש ציני בתקשורת ולהעליל עלילות, חלקן אף סותרות".