נעילה חיובית בת"א: אל-על קפצה ב-12%, טבע עלתה בכ-3.7%

קבוצת ויליפוד הציגה זינוק של פי 4.5 ברווח הנקי • נעילה מעורבת בוול סטריט בסוף השבוע

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (א') בעליות שערים על רקע הסגירה החיובית ביום ה', והנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט ביום ו'. מדד ת"א 35 עלה בכ-0.7%.

 

קבוצת בזק  ריכזה עניין ביום המסחר האחרון של השבוע שעבר כשפרסמה דוחות פושרים: סיימה רבעון ראשון ב-2018 עם הכנסות של 2.3 מיליארד שקל, ירידה של 3.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות נבעה מקיטון בהכנסות בכל המגזרים העיקריים של הקבוצה. הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2018 הסתכם בכ-462 מיליון שקל, בהשוואה לכ-566 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ירידה של כ- 18.4%.

החברות מנרב  ונקסטקום , באמצעות מיזם משותף (מחזיקות בו בחלקים שווים) יקימו חוות טורבינות רוח גדולה ברמת הגולן. שתי החברות דיווחו הבוקר כי המיזם יקים עבור חברת עמק הבכא אנרגיות ורוח, הנמצאת בבעלות אנלייט (60%) וחברת א.א בן-דב אנרגיית רוח (40%) פרויקט לייצור חשמל ברמת הגולן בהספק של כ-96 מגה-וואט באמצעות כ-30 טורבינות רוח בגודל של 3.2 מהגוואט כל אחת [לידיעה המלאה].

מניות הבנקים עלו היום לאחר פרסום דוחות של פועלים  ולאומי  ביום ה', ולאור הפרסומים על סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות בבנק אוצר החייל, וכן המשך הסאגה בפרשת המיזוג בין בנק מזרחי טפחות  לבנק אגוד 

קבוצת וילי פוד , פרסמה גם היא את הדוחות הכספיים והציגה שיפור בתוצאות החברה, הן בשורה העליונה ובעוד שורות "עסקיות", והציגה זינוק של פי 4.5 ברווח הנקי.

הכנסות הקבוצה צמחו ברבעון הראשון השנה בכ-12% לסך של כ-93.4 מיליון שקל, כששיעור הרווח הגולמי של החברה ביחס להכנסות נותר ברמה דומה לזו שנרשמה ברבעון המקביל אשתקד, על 26.5%. בשל קיטון בהוצאות פרסום וקידום מכירות קטנו ההוצאות של החברה בגין מכירה ושיווק, כשהוצאות ההנהלה והכלליות גדלו בשל עליה במספר העובדים והוצאות השכר [להרחבה].

השלב המוסדי של מפיצת הסיגריות והממתקים גלוברנדס הסתיים בהצלחה, עם ביקושים שהגיעו לכ-200 מיליון שקל, מתוכם ימכרו בעלי המניות הנוכחיים מהחזקותיהם בתמורה כוללת של כ-170 מיליון שקל. הנפקת החברה נעשית בדרך של הצעת מכר.

המחיר במכרז משקף לגלוברנדס שווי של כ-675 מיליון שקל - גבוה בכ-3% משווי המינימום שנקבע בהנפקה, ונמוך בכמה עשרות אחוזים מהשווי המוקדם אשר לפיו הוערכה ההנפקה תחילה, ונע סביב כ-1 מיליארד שקל [לידיעה המלאה].

דירקט קפיטל-ש שהיא למעשה שלד בורסאי מזנקת תוך שהמניה ריכזה מחזור גבוה. המניה קפצה לאחר שהחברה הודיעה היום כי תמזג לתוכה את חברת Cannassure (קנאשור) העוסקת בתחום הקנאביס.

בריינסוויי  דיווחה אף היא על תוצאות הרבעון הראשון. הכנסות הרבעון הראשון הגיעו לשיא של 3.6 מיליון דולר, תוך זינוק של 68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד. שיא בהכנסות מהשכרת מערכות. בריינסווי צמצמה את ההפסד הנקי של מיליון דולר.

מניית אל-על  קפצה בכ-12%, הכשרת היישוב  וביוטיים  רשמו עליות, ומנגד פרוטרום  רשמה ירידות של 1.7%.