ירידות בסיום המסחר בבורסה; מניות הבנקים הובילו את המגמה

אל-על זינקה אתמול ב-12% • טלדור צנחה אתמול בכ-11% • היום לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל יום הזיכרון האמריקאי

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה של ת"א הסתיים היום (ב') במגמה שלילית למרות הנעילה החיובית אמש. המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת ובאירופה הוא מתנהל בעליות. היום לא יתקיים מסחר בארה"ב בשל יום הזיכרון האמריקאי. 

 

הבנק הבינלאומי  דיווח על ירידה של 17% ברווח הנקי, שהסתכם ב-137 מיליון שקל. הירידה נובעת משתי הוצאות חד-פעמיות בהיקף של 69 מיליון שקל לפני מס, הקשורות בהוצאות שכר והתייעלות. 

שיכון ובינוי הודיעה כי היא בוחנת את מכירת ההחזקה שלה ב-SBI (סולל בונה בינלאומי), החברה-הבת המרכזת את פעילות התשתיות הבינלאומית של הקבוצה. במקביל דיווחה החברה על צניחה של 78% ברווח הנקי ברבעון הראשון של השנה. 

מניית אל-על  ריכזה עניין, לאחר שזינקה אתמול ב-12% במסחר. 

חברת אאורה  פועלת להקים קרן ריט שתרכוש מידיה מקבצי יחידות דיור, מרכזים מסחריים ו/או מעונות סטודנטים, תנהל ותשכיר אותם. 

חברת הספנות צים, בשליטת קנון  של עידן עופר, פרסמה דוחות חלשים. החברה סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד נקי של כ-35 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת השבבים טאואר  מבקשת לעלות את שכר הבסיס של המנכ"ל ראסל אלוונגר. באסיפה השנתית של בעלי המניות, שתתכנס ב-3 ביולי, יתבקשו בעלי המניות להצביע על הצעת החברה להעלות את שכרו השנתי של אלוונגר ב-7.6%, מ-725 אלף דולר ל-780 אלף דולר. בכפוף לאישור בעלי המניות, העלאת השכר תהיה רטרואקטיבית מתחילת 2018. 

חברת טלדור  ריכזה, לאחר שאתמול המניה צנחה ב-10.86%. זאת לאחר שהחברה פרסמה דוחות חלשים ביום חמישי האחרון. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-185 מיליון שקל, ירידה של 9.7% ביחס לרבעון המקביל וזאת על אף תרומתה של חברת ספקטורי, שנרכשה בתחילת השנה בעסקה של 15 מיליון שקל. בשורה התחתונה, טלדור רשמה רווח זניח של 229 אלף שקל, לעומת 5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בריינסוויי  דיווחה אף היא על תוצאות הרבעון הראשון ובתגובה עלתה אתמול מנייתה בכ-3%. הכנסות הרבעון הראשון הגיעו לשיא של 3.6 מיליון דולר, תוך זינוק של 68% לעומת הרבעון הראשון אשתקד. שיא בהכנסות מהשכרת מערכות. בריינסווי צמצמה את ההפסד הנקי של מיליון דולר.