נעילה ירוקה בת"א; אינטרנט זהב בתיקון של כ-8%

בשווקי העולם נרשמו עליות כתובה לפסגת טראמפ-ג'ונג און, אך בת"א נרשמה אופטימיות נמוכה יותר • בכירים במלונות דן נחקרים בחשד להעלמות מע"מ • כלל משקאות הבטיחה גיוס של 220 מיליון שקל בשלב המוסדי בהנפקתה

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

המסחר בתל-אביב ננעל היום (ד') בעליות שערים ברקע התגובות לשווקי העולם שרשמו אמש עליות. 

 

מנכ"ל כלל ביטוח איזי כהן צפוי לעזוב את תפקידו בימים הקרובים, ועדיין לא נמצא מחליף קבע. כעת מסתמן, כי ענת לוין, המשנה למנכ"ל וראש חטיבת ההשקעות והפיננסים בקבוצה, תמונה לממלאת-מקום המנכ"ל למספר חודשים

אמש (ג') דווח כי השלב המוסדי בהנפקת נתח ממניות חברת המשקאות יפאורה שמקדמת קבוצת כלל תעשיות (כת"ש) של המיליארדר לן בלווטניק הושלם עם הבטחת גיוס בהיקף של כ-220 מיליון שקל, לאחר ביקושי יתר של יותר מפי 2 שנרשמו בהנפקה. הגיוס, שנעשה באמצעות חברת כלל משקאות שהוקמה לצורך ההנפקה, משקף לה שווי חברה של כ-500 מיליון שקל - כ-5% מעל שווי המינימום, ומשקף ליפאורה שווי של כ-1.65 מיליארד שקל.

בכירים במולונות דן  בהם סמנכ"ל הרשת, זומנו הבוקר (ד') לחקירה ברשות המסים בחשד להעלמות מע"מ, ואולם בשלב זה לא בוצעו מעצרים. ככל הידוע, המנכ"ל רונן ניסנבאום לא זומן לחקירה בשלב זה. חוקרי מע"מ תל-אביב, היחידה החוקרת את התיק, פשטו אתמול על משרדי החברה ותפסו מחשבים וחומרי חקירה.

אדרי-אל : מטיוטת התשקיף של חברת הנדל"ן לקראת הנפקת האג"ח המתקרבת כי היא מתכננת לחזק משמעותית את הביטחונות עבור מחזיקי האג"ח, ובסך הכול היא צפויה לשעבד נכסים בשווי של קרוב ל-150 מיליון שקל - שהבולט בהם הוא העיקרי שבנכסיה - קניון "שמונה סנטר" שבקרית שמונה.
אל שלושת הנכסים המשועבדים כיום לטובת המחזיקים תוסיף אדרי-אל קרקע ברחוב קלר שבחיפה (אורנים), שעליה פועל סניף של רשת שופרסל, ששוויה מוערך בכ-10 מיליון שקל, וקרקע בצומת בית ליד, הסמוכה לנתניה, כך שיחס החוב לנכסים (LTV) עומד על כ-65% - שיעור הנחשב נמוך יחסית.

אינטרנט זהב  התחילה את היום ברגל שמאל דווקא לאחר שרשמה שוב עליות מרשימות ומוכיחה התייצבות כאשר השלימה שלשום (ב') גיוס מוצלח במניות ואופציות שצפוי להגיע לסכום של 148 מיליון שקל. 

כפי שפורסם ב"גלובס", הבנקים הנושים של יורוקום מבקשים להשתלט על דירקטוריון אינטרנט זהב ולהרחיב אותו. היום הגישו המנהלים המיוחדים של החברה האם יורוקום בקשה לבית המשפט למנות דירקטורים חדשים לחברה. הבנקים מבקשים למנות כדירקטורים את יובל ברונשטיין , לשעבר מנכ"ל קבוצת עזריאלי; אילן כהן, יו"ר קבוצת הדקה ה-90; עו"ד גלעד שר , לשעבר מנהל לשכת ראש הממשלה; עו"ד משה לוסקי ועו"ד יהל שחר, לשעבר מנכ"ל סאני.

מ.ט.י  עשויה להימחק ממסחר בבורסה בזמן הקרוב. החברה הודיעה לאחרונה על כוונתה להתמזג עם החברה הבת שלה, MTI Wireless שנסחרת בבורסת המשנה (AIM) בלונדון, באופן שלאחר המיזוג החברה האם תימחק ממרשם רשם החברות ותחדל להיות תאגיד מדווח. 

מ.ט.י פרסמה אתמול (ג') זימון לאסיפת בעלי מניות שתיערך בה יתבקשו בעלי המניות שלה לאשר את הסכם המיזוג עם החברה הבת, כאשר במקביל החברה הבת זימנה גם היא אסיפה לאותו תאריך במשרדיה בלונדון, גם כן לצורך אישור הצעת המיזוג.