אחרי שבע שנים: אפל וסמסונג מגיעות לפשרה בקרב הפטנטים

אפל וסמסונג הגיעו לפשרה בקרב משפטי על גניבת פטנטים שהחל ב-2011 • פרטי הסכם הפשרה לא פורסמו • הקרב החל בשאלה האם סמסונג הפרה פטנטים של אפל, ולאחר שנקבע שכן סבב סביב שאלת הסכום שעל סמסונג לשלם לאפל בשל ההפרות

ההסכם הנוכחי והסופי הגיע לאחר שסמסונג הגישה ערעור על החלטת חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בקליפורניה שהתקבלה לפני חודש, לפיה עליה לשלם לאפל פיצויים בסך 539 מיליון דולר בשל הפרה של 5 פטנטים, שלושה מהם נוגעים לעיצוב. בעקבות אותה החלטה אפל פרסמה הצהרה בה כתבה כי "אנו מאמינים עמוקות בערכו של עיצוב. והעניין עבורנו בקייס הזה תמיד היה מעבר לכסף. אפל הציתה את מהפכת הסמארטפונים עם האייפון וזו עובדה שסמסונג העתיקה את העיצוב שלנו באופן ברור".

ב-2012 סמסונג נמצאה אשמה בהפרת הפטנטים של אפל ב-11 דגמים שונים של טלפונים שייצרה. אז נקבע כי עליה לשלם לאפל 339 מיליון דולר, אך סמסונג ערערה על הפסיקה. המקרה הגיע עד בית המשפט העליון ונדון בו ב-2016, כשלבסוף בית המשפט הורה לסמכות משפטית נמוכה יותר לקבוע מה צריך להיות גובה הפיצויים.

לאפל וסמסונג היה קרב משפטי נוסף על הפרת פטנט ההחלקה לפתיחת המסך של אפל, ופטנטים נוספים. החלטת בית משפט בנושא התקבלה לראשונה ב-2014 אבל הקרב נגמר רק בשנה שעברה, כשאפל זכתה בפיצויים על סך 120 מיליון דולר מסמסונג. לחברות היו קרבות נוספות שהן הסכימו לוותר עליהם ב-2014.