קרן הריט גלובל מדיקל תנסה לגייס בת"א 100 מיליון דולר

הקרן שמתכננת גם לרשום את מניותיה למסחר בת"א, מחזיקה ב-70 נכסים המושכרים ב-22 מדינות ברחבי ארה"ב ונסחרת בשווי של כ-200 מיליון דולר

נתוני נדל"ן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
נתוני נדל"ן / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

אחרי כמה שבועות של שקט, חברות נדל"ן אמריקאיות חוזרות לגייס חוב בשוק החוב המקומי, וכעת על הפרק עומדת קרן הריט גלובל מדיקל (Global Medical Reit), הפועלת במגזר בתי החולים ובנייני משרדים בתחום הרפואי, ומבקשת לגייס עד 100 מיליון דולר. את ההנפקה מובילה חברת החיתום רוסאריו קפיטל.

נוסף לגיוס החוב, גלובל מדיקל מתכננת גם לרשום את מניותיה למסחר בבורסה המקומית ברישום כפול, בדומה למה שעשו חברות המימון החוץ בנקאיות פננטפארק ומדלי קפיטל בחודשים האחרונים, כך שבעתיד היא תוכל גם לגייס פה הון. גלובל מדיקל, שהוקמה ב-2011 ומניותיה (GMRE) הונפקו בבורסת ניו-יורק ב-2016 ומשקפות לה כיום שווי של כ-200 מיליון דולר, מחזיקה ב-70 נכסים המושכרים ל-39 דיירים ב-22 מדינות ברחבי ארה"ב.

יו"ר ומנכ"ל החברה הוא ג'פרי בוש (שלא קשור לשני נשיאי ארה"ב לשעבר שנשאו שם דומה, אבל עבד בעבר בממשל בעת כהונתו כנשיא של בוש הבן). בין בעלי מניותיה הבולטים נמנים גולדמן זאקס, קרן פידליטי, בלקרוק, ואנגרד ועוד.

לצורך הגיוס הגיע בוש לסבב פגישות עם גופים מוסדיים, וככל הידוע, את כספי ההנפקה מייעדת גלובל מדיקל להחלפת חוב, והיא צפויה להתבצע במחצית השנייה של חודש יולי. לפי תוכניות ההנפקה, גלובל מדיקל תשעבד את נכסיה בשיעבוד ראשון עבור מחזיקי האג"ח.

זינוק בהכנסות ומעבר לרווח

מדוחותיה הכספיים עולה כי בסיכום הרבעון הראשון של השנה הכנסותיה קפצו בכ-150% והתקרבו ל-12 מיליון דולר, מה שסייע לה לעבור לרווח נקי של כ-400 אלף דולר, אחרי הפסד של יותר מ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אסטרטגיית הפעילות של גלובל מדיקל מתרכזת ברכישת "מתקנים רפואיים ייעודיים ובעלי היתר, כגון מוקדי רפואה דחופה, בתי חולים המתמחים בתחומי רפואה מסוימים, מרפאות חוץ, מתקני אבחון, קליניקות של רופאים ומרכזי ניתוחים אמבולטוריים", ואשר אותם היא משכירה "למפעילים בעלי נתח שוק משמעותי". החברה מתמקדת בתחומים רפואיים המיועדים לאוכלוסייה מזדקנת, "הזקוקה למרכזי טיפול בקרבת מקום מגוריהם".

עוד עולה מהנתונים שהיא מציגה כי נכסיה מאוכלסים במלואם, בתקופת שכירות ממוצעת של קרוב ל-11 שנים, עם עליית שכר דירה שנתית כ-2%. עוד מדגישים בחברה כי בשל הגדרתה כקרן ריט סחירה, החברה "פועלת בסביבה עתירת רגולציה ותחת דרישות רבות של ממשל תאגידי, פיקוח ובקרה, לרבות אלו הנדרשות על ידי ה-SEC ו-NYSE".