מנכ"ל אל-על לעובדים: "יחד נצליח לנצח את האתגרים"

המנכ"ל גונן אוסישקין שיגר היום אגרת לעובדי אל-על, בה הוא מנסה להרגיע את הרוחות, אחרי שסמנכ"לית משאבי האנוש פרסמה פוסט שבו התייחסה לקיצוצים שיידרשו בכוח-האדם בחברה • "אנחנו חייבים לעשות הכול - ואני מתכוון הכול - כדי שהלקוחות שלנו יבחרו בנו בכל פעם מחדש"

מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'
מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקין / צילום:סיוון פרג'

מנכ"ל אל-על, גונן אוסישקיןשיגר היום (ד') איגרת לעובדי החברה, ובה הוא מנסה להרגיע את הרוחות ובעיקר לשדר אופטימיות שחסרה במסדרונות החברה בימים אלה.

אחרי הפוסט שהעלתה יהודית גריסרו, סמנכ"לית משאבי אנוש באל-על, ביום שישי האחרון בשעות הצהריים, ובו היא התייחסה לקיצוצים שיידרשו בכוח-האדם בחברה, אוסישקין משדר מסר אופטימי ברוח אחרת לגמרי. לפי האיגרת היום, מהלכי ההתייעלות, שאליהם התכוון גם אוסישקין עצמו באיגרת הקודמת ששיגר לעובדי החברה, כוללים, בין היתר, פתיחת נתיבים חדשים, קליטת מטוסי דרימליינר, מודל אירופה (הכוונה היא למודל התמחור החדש של החברה), ביטול העמלות לסוכנים, מהפכה בדיגיטל ועוד. הרשימה לא כוללת אזכור לקיצוץ בכוח-אדם, כפי שהתבטאה גריסרו בפוסט שלה.

לפי אוסישקין, אחרי שיפור בכל הביצועים של החברה, "נעלה על מתווה יציב ובטוח. כמי שצמח בחברה, אני מכיר אתכם, ולכן אני אופטימי ומאמין כי יחד נדע לנצח גם את האתגרים שלפנינו".

עוד התייחס אוסישקין לתחילת עונת הקיץ ועומס הטיסות: "המטוסים המלאים ועשרות אלפי הנוסעים המגיעים בכל יום לטיסות הם הצבעת אמון בנו ובכל מה שאנחנו מייצגים. יחד עם זאת, הדבר אינו מובן מאליו, ואנחנו חייבים לעשות הכול - ואני מתכוון הכול - כדי שהלקוחות שלנו יבחרו בנו בכל פעם מחדש".

אוסישקין מודה לעובדים ומתייחס אליהם כאל "הנכס העיקרי שליווה את אל-על לאורך 70 שנות קיומה. רצף כתבות שלילי או חיובי אינו מעלה או מוריד ממה שאנחנו באמת - חברה עם ערכים ושורשים עמוקים בחברה הישראלית. אנו מאפשרים למיליוני אנשים בשנה לצאת לחופשה או להגיע לפגישת עסקים וזו העבודה שלנו. גם אם אנחנו חברה מסחרית, אנחנו עדיין נחשבים, ובצדק, למוביל הלאומי. דגל ישראל ומגן הדוד המתנוססים על הזנב מחדירים גאווה בליבותיהם של מיליוני ישראלים, ויחד עמה גם רף הציפיות הוא גבוה, לכן כל דבר שקורה אצלנו מעניין ומקבל חשיפה גבוהה, לעתים טובה ולעתים בביקורת. אנחנו חייבים להבין זאת, ונעשה הכול כדי לעמוד ברף הציפיות הגבוה ואף למעלה מכך. נעשה זאת רק אם נשפר באופן קיצוני את הדיוק המבצעי ואת המצוינות התפעולית".

מבחינת הנוסעים, ובעיקר כעת בעונת הקיץ, אכן מוטב שהחברה תעשה הכול על-מנת שהם יגיעו ליעדם, תוך תקווה שביטולי הטיסות שהתרחשו באחרונה לא יחזרו על עצמם במהלך הקיץ העמוס - ובמקרה שכן, שהחברה תדאג לנוסעים במלוא השרירותיות הראויה. נזכיר כי אל-על דורגה במדד המותגים של "גלובס" במקום הראשון בקטגוריית התחבורה והתעופה ובמקום ה-9 מבין 100 מותגים שנכללו בדירוג.