נעילה אדומה בבורסת תל-אביב; אל-על הובילה את מדד ה-125

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יוני 2018 בשיעור של 0.1% • החקיקה לקראת בורסה חדשה לעסקים קטנים ובינוניים עלתה שלב

הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל-אביב / צילום: רויטרס

יום המסחר של בורסת תל-אביב (ב') ננעל בירידות, על רקע הנעילה המעורבת אתמול ופתיחת שבוע המסחר בוול סטריט.

 

הממשלה אישרה אתמול (א') את הצעת החוק, שתואמת את המלצות הצוות של רשות ני"ע ושל משרד המשפטים וגורמים נוספים, שפורסמו לאחרונה בנוגע להקמת בורסה לניירות ערך המיועדת לעסקים קטנים ובינוניים. במשרד המשפטים מקווים לאשר את ההצעה שאושרה בקריאה ראשונה עוד במושב הכנסת הנוכחי, במטרה להביא את החוק לקריאה שנייה ושלישית כבר במושב החורף הקרוב. עם זאת, גם בממשלה מדגישים כי גם לאחר אישור החקיקה הנדרשת תידרש תקופת היערכות להקמת הבורסה המשנית.

עיקרי החקיקה כבר פורסמו וכוללים הטבות ניכרות לחברות קטנות ובינוניות בכל הקשור למסחר, בתקווה לתת מענה טוב יותר לחברות הייטק שבתחילת דרכן. מדובר בהצעת חוק משותפת לשר האוצר משה כחלון ולשרת המשפטים איילת שקד.

חברת אל-על  עלתה ביום המסחר היום וביום המסחר הקודם (א'), על רקע הירידות במחיר הנפט. גם פרטנר  זינקה לאחר ההודעה על כך שמשרד התקשורת הקצה לחברה באופן זמני פסי תדרים בתחום ה-700 מה"ץ לשם שימוש בטכנולוגיות LTE מתקדמות. 

טליט תקשורת  שמסחרת בוול סטריט הודיעה רשמית על מכירת חטיבת הרכב שלה, בעסקה של 105 מיליון דולר במזומן. הרוכשת היא החברה הסינית TUS International LTD, והעסקה תושלם עד סוף השנה. טליט מפתחת ומייצרת מוצרים לתקשורת בין מכשירים אלקטרוניים (M2M), כולל יישומי האינטרנט של הדברים (IoT). מנייתה עלתה ביום שישי ב-3.5% במסחר בלונדון, למחיר המשקף לחברה שווי של 223 מיליון פאונד (כ-1.1 מיליארד שקל). למרות העלייה ביום שישי, המניה נסחרת במחיר נמוך בכ-38% מהמחיר שבו נסחרה לפני שנה - זמן קצר לפני שהחלו טלטלות משמעותיות בחברה.

Bitmain הסינית, החברה המובילה בייצור חומרה ובניהול מאגרים לכריית ביטקוין, מתכננת להרחיב בקרוב את מרכז הפיתוח שלה בישראל ובתקופה הקרובה צפויה להגדיל פי שלושה את צוות העובדים בו. ביטמיין מסרה ל"גלובס" כי היא תגייס למרכז הפיתוח שלה ברעננה, המנוהל על ידי גדי גליקברג, יותר מ-40 חוקרים, מתכנתים, מהנדסים ואנשי שיווק, שיתווספו ל-15 העובדים שם כיום.

מנכ"ל פלסטופיל , יובל ויינשטוק, מבקש "לסיים תפקידו מסיבות אישיות". בסוף השבוע חשף "גלובס" כי קרן פימי בוחנת את רכישת השליטה בחברת הפלסטיק פלסטופיל מידי קיבוץ הזורע.  

אביליטי  השלימה צניחה של 25% ביומיים, לאחר שהחברה דיווחה אתמול כי קיבלה מכתב מהנאסד"ק לקראת מחיקתה מהמסחר שם ב-23 ביולי. החברה פנתה בבקשה לקבל שימוע במהלכו היא תסביר כיצד בכוונתה לעמוד בכללי הרישום למסחר (הון עצמי של כ-2.5 מיליון דולר לפחות).