בורסת הקריפטו הישראלית Bit2C ערכה כנס על הרגולציה

וגם: אורן קניאל ורשף מן, מייסדי חברת AppsFlyer לניתוח פרסום במובייל, אירחו באחרונה משלחת של אנשי עסקים מסין

רון צרפתי אלי בז'רנו נדין בודן טרכטנברג וגיא לכמן / צילום: ערן מלכה
רון צרפתי אלי בז'רנו נדין בודן טרכטנברג וגיא לכמן / צילום: ערן מלכה

כל הצדדים של המטבע 

בורסת הקריפטו הישראלית Bit2C, ערכה ביום חמישי כנס במלון ליאונרדו סיטי טאואר ברמת גן. בתוכנית: דיון מורכב על הרגולציה והמגמות בעולם המטבעות הדיגיטליים. במשתתפים: ד"ר נדין בודו טרכטנברג, המשנה לנגידת בנק ישראל; אלי בז'רנו, מנכ"ל ומייסד Bit2C; עו"ד ורו"ח רון צרפתי, סמנכ"ל רגולציה ב-Bit2C; ח"כ שרן השכל; מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי; מירב הראל, מומחית לטכנולוגיה פיננסית; עו"ד גיא לכמן, שותף במחלקת ההייטק במשרד פרל כהן צדק לצר ברץ; עו"ד ורו"ח קובי צרפתי; יזם הפינטק דעאל שלו;  אופיר בייגל, מייסד אתר 99Bitcoins ואחרים.

בז'רנו אמר כי הוא "מצפה מבנק ישראל ומהבנקים בארץ לנהוג כמו הבנקים בחו"ל, לחבק את הטכנולוגיה ולא ללכת נגדה, כדי שהציבור בישראל ייהנה מההתפתחות הטכנולוגית בתחום הפיננסים". בודו טרכטנברג אמרה כי "טכנולוגיות הקריפטו עשויות להביא למהפכה באופן שבו מנוהל מידע דיגיטלי, ולייצר מודלים עסקיים וחברתיים חדשניים", אך הדגישה כי "מוטב להמתין ולראות כיצד הדברים יתפתחו בעתיד". היא הביאה כדוגמה את מימון אצטדיון בווימבלדון באנגליה, כמקרה ייחודי בו "זו הייתה הפעם הראשונה שבה נעשה מודל מימון שעושה התאמה בין הצרכן למפתח - מכירת זכות לקנות מינויים או כרטיסים וכאשר הפרויקט מצליח - שווי הכרטיסים עולה בהתאמה". ח"כ השכל, אמרה כי "הנחיית המבקר לאסור על שרים להחזיק במטבעות קריפטו היא בעייתית ומגיעה ממקום של חוסר הבנה וידע". עוד ציינה השכל כי "אם יש חשש ספציפי להלבנת הון או עבריינות יש לטפל בו, אבל לא לחסום את העיסוק במטבעות דיגיטליים".

עו"ד לכמן הדגיש כי "הרגולציה צריכה להיות אפקטיבית וגם ברורה ומדויקת, כדי לשמור על האינטרסים הלגיטימיים של הציבור ולאפשר למערכת עצמה להתפתח".

משלחת ששווה מיליארדים

אורן קניאל ורשף מן, מייסדי חברת AppsFlyer לניתוח פרסום במובייל, אירחו באחרונה משלחת של אנשי עסקים מסין, שהגיעו למשרדי החברה בהרצליה.

מהחברה נמסר כי אנשי ונשות המשלחת, בעלי השפעה על הכלכלה הסינית, נאמדים בשווי כולל של יותר ממאתיים מיליארד דולר. אלה הגיעו במסגרת תוכנית ה-EMBA של אוניברסיטת פקין, שתנאי הסף להשתתפות בה היא 1.5 מיליארד דולר כולל בנכסים. 

במשלחת שמנתה 40 איש ואישה ניתן היה לפגוש בין היתר את לי יאהוי, נשיא קרן ההשקעות היינן הנאמדת בשווי של 21 מיליארד דולר; דונג שיאנג, נשיא קרן ההשקעות וביטחונות האשראי דאטונג סקיוריטי ואחרים.

קניאל הזכיר לאורחיו כי "ישראל היא מספר אחת בעולם בהשקעה במו"פ יחסית לתוצר". הוא אמר כי את תרבות האקזיט הישראלית לא הצלחנו לשנות, אבל הצהיר כי "החברה שלי לא רוצה לעשות אקזיט, אלא להיות בגודל של החברות שלכם".

חברי המשלחת / צילום: דניאל בלומנצקי
 חברי המשלחת / צילום: דניאל בלומנצקי