לא רק ביטקוין: רשת מקדונלד'ס משיקה את מטבע ה-MacCoin

את המטבע, שהושק לרגל חגיגות 50 שנה ל"ביג מק", תוכלו לפדות תמורת "ביג מק" חינם באחד מסניפי מקדונלד'ס בעולם - או לשמור כפריט אספנות

אחרי הביטקוין מגיע תורו של ה"מק קוין": לרגל חגיגות 50 שנה ל"ביג מק", רשת מקדונלד'ס העולמית משיקה, בהשראת "מדד הביג מק", את ה-MacCoin - סדרת מטבעות המוקדשות לעשורים השונים מאז השקת המוצר לפני 50 שנה.

לפי הודעת הרשת, ב-2 באוגוסט - תאריך הולדתו של ממציא ה"ביג מק", מייקל ג'ים דליגאטי - תחל פעילות שיווקית בלמעלה מ-50 מדינות, במסגרתה יחולקו למעלה מ-6.2 מיליון מטבעות MacCoin, לכל מי שיקנה "ארוחת ביג מק". 

ומה תוכלו לעשות עם ה-MacCoin? ובכן, במקדונלד'ס מעריכים כי המטבע יהפוך לפריט אספנים וממליצים לשמור אותו כפריט אספנות, ואם אתם לא רוצים לחכות - תוכלו פשוט לפדות אותו תמורת "ביג מק" חינם באחד מסניפי מקדונלד'ס בעולם המקבלים את המטבע, החל מ-2 באוגוסט ועד סוף שנת 2018. 

מטבעות ה-MacCoin עשויים מפליז מוזהב והונפקו ב-5 עיצובי אספנות שונים. בצידו האחד של המטבע מופיע המספר 50, ומסביבו כיתוב ב-7 שפות המייצגות רבות מהמדינות המשתתפות: ערבית, אנגלית, אינדונזית, מנדרינית, פורטוגזית, צרפתית וספרדית. בצידו השני, על תחתית כל מטבע חרוט העשור אותו הוא מייצג, בליווי סמלים המאפיינים את אותו עשור.

כך למשל, במטבע המייצג את העשור 1968-1978 מופיע תבליט שמש ופרחים המייצגים את "ילדי הפרחים", ובמטבע אחר המייצג את העשור האחרון הובלטו אייקונים כמו אימוג'י, בועת צ'אט ו-LIKE.