ניסיון חבלה מכוון? תקלות באתר לשכת עוה"ד בהגשת ערעורים

נבחנים שנכשלו במבחני הלשכה מתלוננים כי בשעות האחרונות נחסמה האפשרות להגיש ערעורים על מבחני ההסמכה האחרונים, בהם נכשלו 68% מהנבחנים • המועד האחרון להגשת הערעורים הוא היום בשעה 23:59 • בלשכת עוה"ד טוענים כי מספר גורמים "מנסים להפיל את האתר ע"י הצפתו בערעורים"

נבחנים בבחינת לשכת עוה"ד / צילום אילוסטרציה: ליאור מזרחי, למצולמים אין קשר לכתבה
נבחנים בבחינת לשכת עוה"ד / צילום אילוסטרציה: ליאור מזרחי, למצולמים אין קשר לכתבה

נבחנים שנכשלו במבחני לשכת עורכי הדין האחרונים מתלוננים באוזני "גלובס" כי בשעות האחרונות נחסמה באפשרותם הדרך להגיש ערעורים על מבחני ההסמכה האחרונים. זאת, כאשר המועד האחרון להגשת הערעורים הוא היום (ג') בשעה 23:59.

לשכת עורכי הדין טוענת כי מבדיקות אבטחה שערכה התברר כי מספר גורמים "מנסים להפיל את האתר על-ידי הצפתו בערעורים".

יחד עם זאת, נכון לעכשיו הבעיה מונעת ממספר רב של נבחנים להגיש את ערעורם על הבחינה. בתגובתה הרשמית הרגיעה הלשכה ואמרה כי היא תאפשר לכל נבחן שיש לו הזכות לכך, להגיש את ערעורו.

מספרם הרשמי של הערעורים לא ברור עדיין, אך הלשכה טוענת כאמור כי אלפי נבחנים הגישו ערעור על בחינותיהם, וזאת בעיקר נוכח אחוז הנכשלים הגבוה שעמד על 68%. בשביל לסבר את האוזן, נזכיר כי לבחינה שהתקיימה לפני כחודש ניגשו כ-2,930 נבחנים.

נראה כי מתמחים רבים השתהו בהגשת הערעור והמתינו עד הרגע האחרון עם הגשת הערעורים, כאשר המועד האחרון הוא כאמור היום בשעה 23:59.

בין הנבחנים השונים יש מרמור גדול, כעס, לחץ וגם דמעות, כאשר אלה נובעים, בין היתר, מחששם של המערערים לפספס את המועד האחרון להגשת הערעור.

ד' מנציגות מטה המאבק של המתמחים, שהוקם עוד לאחר מועד חורף 2017, מסרה ל"גלובס" כי "זה מתחיל להרגיש כמו טריקים זולים. מצופה שללשכת עורכי הדין תהיה מערכת מחשוב ותמיכה יותר ממצוינת".

לפי טענות הנבחנים, זוהי אינה התקלה הראשונה בעניינה של הבחינה. "פעם ראשונה הייתה תקלה בעת מתן הציונים, אחר-כך בהודעות סמס ועכשיו בעררים", מסרה ד'.

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה: "לאתר הלשכה הוגשו ומוגשים ערעורים מהרגע שבו ניתן היה להגיש, ללא הפסקה. יחד עם זאת, מבדיקות אבטחה שנעשו התברר כי גורמים כאלה ואחרים מנסים להפיל את האתר על-ידי הצפתו בערעורים. עם זאת, הוגשו עד כה אלפי ערעורים, ולשכת עורכי הדין תעניק את הזכות לכל מתמחה שטרם עשה זאת, להגיש את ערעורו".