נעילה מעורבת בניו יורק; הפד הותיר את הריבית על כנה

החשש ממלחמת הסחר לא עוצר כשארה"ב צפויה להעלות את שיעור חלק מהמכסים שהטילה על סין בחודשים האחרונים • רדוור הישראלית מדווחת על תוצאות טובות ברבעון השני • טסלה פספסה את התחזיות עם דוחות מאכזבים • אפל ננעלה בשיא אך עם זאת לא הגיעה לשווי של טריליון דולר

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

נעילה מעורבת בוול סטריט במסחר היום (ד'). המסחר באסיה ננעל בתנודתיות וכך גם המסחר באירופה. 

 

הפדרל ריזרב החליט היום להתיר את הריבית על כנה וזאת לאחר ועידה פדרלית בת יומיים. נציגי הפד אמרו כי הצמיחה הכלכלית חזקה וששוק העבודה ממשחיק להתחזק בחודשים האחרונים עת שהאינפלציה הייתה סביב ה-2%. הבנק הפדרלי צופה כי יהיו עוד שתי העלאות ריבית עד סוף השנה. 

החששות בנוגע למלחמת סחר בין סין לארה"ב ממשיכים להיבנות ללא סימני הקלה. לפי דיווח רויטרס, ישנה אפשרות שממשל טראמפ ינחית מכס של 25% על סחורה סינית מיובאת בשווי 200 מיליארד דולר בשנה, זאת לאחר שהמכס הראשוני נקבע על 10%.

עונת הדוחות ממשיכה היום עם ספרינט , חברת הבידור והטלוויזיה AMC, חברת הסלולר T-Mobile וטסלה  שאמורות לפרסם את דוחותיהן היום.

תוצאות הדוחות היום הן אקוטיות, אפשר לומר, לטסלה. כידוע החברה הפסדית ושורפת מזומנים בקצב מסחרר יחסית ורבים מטילים ספק בחודשים האחרונים ביכולת של החברה לעבור לרווחיות בזמן הקרוב, בין היתר בשל כישלון החברה בחודשים האחרונים לעמוד בייעדי הייצור שלה למודל החדש שלה, מודל 3. ולמרות הסקפטיות של השוק, מנכ"ל החברה אלון מאסק מבקש כבר חודשים להרגיע את השווקים כשהוא טוען שהחברה תעבור לרווחיות עוד השנה. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים והיא הציגה הפסד של 3.06 דולר למניה לעומת תחזית ל-2.932 דולר למניה. נתון זה צפוי להעיב בזמן הקרוב על מניית החברה משום שהוא מרחיק אותה מההבטחות של מאסק. 

אמש (ג') אפל  פרסמה את הדוחות הכספיים שלה בתום יום המסחר והכתה את התחזיות עם רווח של 2.34 דולר על כל מנייה. שוויה של אפל עכשיו נע לקראת טריליון דולר, ואמש היא זינקה ב-3% במסחר המאוחר.

על אף הדוחות הטובים יחסית של אפל, יצרנית הסמארטפונים הסינית וואווי עוקפת אותה והופכת ליצרנית הטלפונים החכמים השנייה בעולם, כך על פי נתונים של חברות מחקר נתונים בינלאומיות. לפי הדיווחים לרבעון הפיסקלי האחרון, וואווי מכרה כ-54.2 מיליון מכשירים בעוד אפל רק כ-41.3 מכשירים. המספרים ממצבים את וואווי עם 15.8 אחוז מנתח השוק ואת אפל עם 12.1 אחוז.

האם ברקשייר האת'וואי תתחיל לרכוש מניות עצמיות (ביי-בק)? לפני כשבועיים אישר דירקטוריון החברה למנכ"לים של ברקשייר, וורן באפט וצ'ארלי מאגנר להתחיל בתכנית רכישה עצמית של מניות אם הם סוברים ששווי המניה בבורסות נמוך יותר מאשר הערך האמתי של החברות. האישור יחל ממועד הדוחות הבאים שיתפרסמו ביום שישי הקרוב (ו'). וכעת נשאלת השאלה האם באפט יודיע כבר בסוף השבוע על רכישה עצמית בחודשים הקרובים, מה שעשוי לדחוף מעלה את שווי המניה, או לא. 

חברת הטק הישראלית רדוור  פירסמה דוחות היום. במחצית הראשונה של 2018 עברה רדוור מהפסד של כ-8 מיליון דולר לרווח נקי של כ-700 אלף דולר. בסך-הכול מדובר בצמיחה של 12% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ב-2017, לרמה של 57.3 מיליון דולר. 

ענקית הבנקאות BNP Paribas SA  פרסמה אתמול דוחות כספיים ולפיהם הכנסותיה עומדות על 13.08 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השני, והרווח הנקי על 2.79 מיליארד דולר. מהחברה נמסר כי הדוחות החיוביים נובעים מצמיחה כלכלית באירופה. החברה לא מתכננת להרחיב את פעילות בעתיד.