BIRD מגיעה לארץ: תשכיר קורקינטים חשמליים ב-50 אג' לדקה

חברת התחבורה השיתופית האמריקאית נכנסת לפעילות בישראל • לפי התוכנית של החברה, BIRD תחל בפיילוט עם אוניברסיטת ת"א, ולאחר מכן תתרחב בפריסה הדרגתית באזורים נוספים

הקורקינטים החשמליים כבשו בשנים האחרונות ערים גדולות בארה"ב כמו לוס אנג'לס, וושינגטון וסן פרנסיסקו, כשלצידם משגשגים גם סטארט-אפים כמו בירד (Bird), ספין (Spin), וליים בייק (LimeBike), שלפי ה"ניו-יורק טיימס" כבר גייסו למעלה מ-250 מיליון דולר. בשבועות הקרובים השיגעון הזה יגיע גם לישראל.

אחרי שנחשף ב"גלובס" כי חברת הקורקינטים החשמליים אינוקים מקימה מערך השכרה עם תשלום לפי זמן הנסיעה, כעת גם ענקית הקורקינטים האמריקאית בירד (BIRD) נכנסת לפעילות בישראל. מדובר בפעם הראשונה בה החברה יוצאת מגבולות ארה"ב, וכעת היא משיקה את השירות שלה בישראל ובצרפת במקביל.

לפי התוכנית של החברה, BIRD תחל בפיילוט עם אוניברסיטת תל-אביב, ולאחר מכן תתרחב בפריסה הדרגתית באזורים נוספים. 

בירד מציעה שירות השכרת קורקינטים חשמליים לפי שעה ברחבי העיר באמצעות אפליקציה. השירות יתחיל להיות זמין בשבועות הקרובים, כשהמיקומים של הקורקינטים הפזורים יוצגו באמצעות אפליקציה.

הרעיון פשוט: בדומה למיזם השכרת האופניים תל-אופן, כאן ניתן להשכיר קורקינט חשמלי במחיר של 5 שקלים, בנוסף ל-50 אגורות לכל דקת שימוש, אלא שבמקום תחנות עגינה, מדי ערב יאספו "מטעינים" את הקורקינטים הקרובים לביתם, יטענו אותם במהלך בלילה ויחזירו אותם למחרת בבוקר - בתור עבודה מזדמנת. עבור כל קורקינט שיוטען ויוחזר יקבל המטעין עד 20 שקל.

ואולם אחרי שהחברה ספגה ביקורת חריפה בארה"ב על ערימות קורקינטים שהושלכו ברחבי הרחובות, בירד מבקשת להבהיר כי "בכל יום תדאג החברה לאסוף את כלי התחבורה מרחובות העיר בצורה סדורה".

גם בסוגיית הבטיחות בירד מגדילה לעשות גם מעבר לחקיקה שקיימת כיום בישראל, כך שלמרות שבארץ הגיל החוקי לרכיבה על קורקינטים חשמליים הוא 16, החברה תאפשר זאת רק מגיל 18. כמו כן, בירד מבטיחה כי "תפעל לחינוך והסברה לנסיעה בטוחה".

יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל, מסר היום (ד'): "אנו מצפים להביא את הבשורה לישראל ובטוחים כי המוצר שלנו יהווה פתרון מושלם לבעיית הקילומטר האחרון ולנסיעות בתוך העיר".