בקרוב בישראל: אורבן אאוטפיטרס ללא מע"מ

מותג האופנה האמריקאי אורבן אאוטפיטרס, שהביאה לישראל קבוצת פוקס, מתרחב ופותח את הסניף השלישי בארץ - באילת • מחירי המותג בעיר לא יכללו מע"מ, בהתאם לחוק • סניף נוסף של אורבן יקום בתחילת 2019 בדיזנגוף סנטר בת"א במקום סניף של בנק לאומי

אורבן אאוטפיטרס / שאטרסטוק
אורבן אאוטפיטרס / שאטרסטוק

איפה תוכלו לרכוש אורבן אאוטפיטרס בישראל ללא מע"מ? מותג האופנה האמריקאי אורבן אאוטפיטרס (URBAN OUTFITTERS), שהביאה לישראל קבוצת פוקס, מתרחב ופותח חנות שלישית במספר, בעיר אילת. החנות תיפתח מחר (ב') בטיילת נפטון שבעיר הדרומית, והיא משתרעת על שטח של 1,100 מ"ר.

מכיוון שאילת מוגדרת על-פי החוק כאזור סחר חופשי, ניתן פטור ממע"מ על רכישה בעיר, כך שהמוצרים של הרשת בחנות החדשה יהיו בהתאם פטורים ממע"מ.

מדובר על חנות שלישית מתוך ארבע שתוכננו להיפתח בישראל בשנה הראשונה בהשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקל. החנות הראשונה של הרשת שעשתה עלייה לישראל נפתחה במתחם ביג פאשן אשדוד - מיקום יוצא דופן דריסת רגל ראשונה בישראל עבור מותג בינלאומי. החנות השנייה נפתחה בקניון ממילא בירושלים, ובקרוב צפויות להיפתח חנויות נוספות: החנות הרביעית מתוכננת להיפתח בעיר ימים בנתניה, והחנות החמישית תיפתח בתחילת 2019 בדיזנגוף סנטר בתל-אביב במקום סניף בנק לאומי, זאת לאחר שבנק לאומי מכר את שטח אחד הסניפים המרכזיים שלו בתל-אביב.

ל"גלובס" נודע כי הבנק מתכוון להשלים בחודשים הקרובים את מכירת הסניף בדיזינגוף סנטר המשתרע על שטח של קרוב ל-700 מ"ר (325 מ"ר בקומת קרקע, ו-371 מ"ר בקומה א'). לפי הערכות, שווי הנכס עומד על כ-20 מיליון שקל. לאומי נחשב לאגרסיבי יחסית בתהליך סגירת הסניפים ובמכירת נכסי הנדל"ן שלו בשנים האחרונות. עם זאת, במקרה זה הסניף לא ייסגר, אלא יעבור לשטח מצומצם יותר בקומה השנייה בקניון.

מלאומי נמסר: "לאומי יצא בהליך מכירה פומבי של הנכס אשר משמש כיום את סניף לאומי 'לב דיזנגוף', וזאת כחלק מהמשך יישומה של מדיניות ההתייעלות בשטחים בהם פועלים סניפיו. הסניף מתוכנן לעבור לשטח שהושכר לבנק בקומה השנייה בסוף אוקטובר הקרוב".

סניף לאומי בדיזנגוף סנטר / צילום: אמיר מאירי
 סניף לאומי בדיזנגוף סנטר / צילום: אמיר מאירי

קבוצת פוקס הביאה את המותג לישראל

אורבן אאוטפיטרס היא רשת אופנה אמריקאית ומשווקת מוצרי אופנה לנשים, גברים, אביזרים, גאדג'טים בתחומי מוזיקה טכנולוגיה, ופריטים לעיצוב הבית.

מי שהביאה את המותג המבוקש לישראל היא קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל, אשר חתמה על הסכמי זיכיון ל-10 שנים מול קבוצת אורבן להקמה והפעלה של חנויות של מותגי אורבן בישראל, כך שבנוסף לרשת אורבן אאוטפיטרס, בחודשים הקרובים צפויים להיפתח גם סניפים של שאר מותגי הקבוצה - אתרופולוג'י ופרי פיפל. עלות ההסכם ל-4 השנים הראשונות לזיכיון מוערכת בכ-40 מיליון שקל.

קבוצת אורבן הוקמה בשנת 1970, והיא קמעונאית בינלאומית מובילה בתחום האופנה, אביזרים, עיצוב הבית ועוד, הפועלת בארה"ב, בקנדה ובאירופה תחת המותגים Urban Outfitters, Anthropologie ו- Free People. החברה מפעילה מעל 500 חנויות וכ-1,400 נקודות מכירה ברחבי העולם. הכנסות החברה בשנת 2017 הסתכמו בכ-3.5 מיליארד דולר, כאשר שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-9.5% מהמכירות. מטה החברה נמצא בפילדלפיה.