2.4 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג ביולי: לאן הם טסו ועם מי?

מספר הנוסעים בחודש יולי גדל ב-10.6% לעומת התקופה המקבילה • חברת התעופה המובילה: אל-על עם 600 אלף נוסעים

נתב"ג / צילום: שאטרסטוק
נתב"ג / צילום: שאטרסטוק

2.4 מיליון נוסעים חלפו בנתב"ג בחודש יולי האחרון (בתנועת נוסעים בהלוך ושוב)- עלייה של 10.6% לעומת יולי אשתקד. בעודנו מצויים בעיצומו של אוגוסט, הקיץ הזה כבר מוגדר כשובר השיא של כל הזמנים בהיבט תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות. ההערכות הן שבמהלך הקיץ יחלפו בנתב"ג כ-5.3 מיליון נוסעים. מתחילת השנה ועד לסוף יולי, תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב"ג עמדה על כ-12.3 מיליון נוסעים, גידול של 13% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017.

תנועת המטוסים בחודש יולי עמדה על כ-15 אלף במטוסים יוצאים ונכנסים - גידול של 12% לעומת יולי 2017. מתחילת השנה חלפו בשמי המדינה בטיסות בינלאומיות כמעט 80 אלף מטוסים מסחריים ועוד כ-3,000 מטוסים פרטיים שהובילו כ-10.4 אלף נוסעים. תנועת המטוסים כוללת גם מטוסי מטען שמספרם מתחילת השנה עמד על כ-2,500 מטוסים.

לאן טסנו בחודש יולי ועם אילו חברות?

החברות הישראליות כיכבו: אל-על ממשיכה להוביל את רשימת החברות עם כ-600 אלף נוסעים, שהיוו 25% מכלל תנועת הנוסעים בחודש יולי בנתב"ג. החברה השנייה בהיקפה היא ארקיע, שהטיסה כ-112 אלף נוסעים ואחריה ישראייר עם תנועה של כ-104 אלף נוסעים. החברה השלישית בהיקפה שהיוותה את החברה הזרה החזקה, נכון לחודש יולי, היא וויז אייר: חברת הלואו קוסט ההונגרית הטיסה יותר מ-102 אלף נוסעים - גידול של 50% בהיקף פעילותה לעומת יולי אשתקד. אחריה מוקמה טורקיש איירליינס, שעיקר נוסעיה מישראל ממשיכים בטיסות ליעדים שונים בעולם. טורקיש הטיסה כמעט 93,000 נוסעים בחודש יולי האחרון. התחזקות חברות הלואו קוסט באה לידי ביטוי במיקומה של איזי ג'ט כשישית ברשימה - החברה הטיסה 81.3 אלף נוסעים בחודש יולי ורשמה גידול של 24% לעומת יולי שעבר. ריאנאייר רשמה גידול של 312% בתנועת נוסעיה מנתב"ג עם 46.5 אלף נוסעים.

רשימת החברות המובילות בתנועת הנוסעים מתחילת השנה כוללת את אל-על (3.3 מיליון נוסעים), טורקיש איירליינס (כ-600 אלף נוסעים), וויז אייר (כ-593 אלף נוסעים), איזי ג'ט (567 אלף נוסעים) ואירופלוט שהטיסה 424 אלף נוסעים מתחילת השנה (בעיקר לטיסות המשך דרך מוסקבה).

בהתפלגות לפי מדינות עולה שעיקר הנוסעים בחודש יולי 2018 טסו ליוון (223 אלף), אחריה לטורקיה עם מספר דומה (כשרובם כאמור ממשיכים ליעדים אחרים מאיסטנבול, דוגמת ארה"ב או המזרח הרחוק), ארצות הברית שלישית (כ-156 אלף נוסעים), אחריה איטליה, צרפת, רוסיה, גרמניה ובריטניה. נתון מעניין מתייחס ליעדים המובילים מתחילת השנה: טורקיה ממוקמת ראשונה, כאמור כיעד בינים - ובעיקר לנוכח פעילות טורקיש איירליינס שבקרוב תפעיל 10 טיסות יומיות מנתב"ג לאיסטנבול, אחריה היעד המוביל של הנוסעים מישראל הוא ארצות הברית, ולאחר מכן גרמניה, איטליה, צרפת ורוסיה.

בחלוקה לפי נמלי תעופה, בחודש יולי האחרון הנמל שבו נחתו הכי הרבה ישראלים הוא אטטוטרק באיסטנבול, אחריו שארל דה גול בפריז, נמל התעופה של אנטליה הוא שלישי ברשימה (שעיקר הנופשים בו הם צרכני המגזר הערבי) ואחריו מוסקבה, פיומיצ'ינו ברומא, הית'רו בלונדון וניו ארק בניו יורק.