הקשר הפיני: שיתוף פעולה מחקרי בין בר אילן לג'יוואסקילה

וגם: נציגי בנק ההשקעות הפיני Evli הגיעו לישראל וחתמו אתמול על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Ary-Venture הישראלית

עומדים: דרור פיקסלר וטרו הייקילה. יושבים: שולמית מיכאלי ומיקו מונקונן / צילום: ד"ר יוסי טל יוסף
עומדים: דרור פיקסלר וטרו הייקילה. יושבים: שולמית מיכאלי ומיקו מונקונן / צילום: ד"ר יוסי טל יוסף

ישראל פינלנד: השבוע הגיעו נציגי מרכזי הננו טכנולוגיה של אוניברסיטת בר-אילן לפינלנד, שסובלת מעט פחות מגלי החום שתוקפים את אירופה. הסיבה - חתימה על הסכם לשיתוף פעולה בתחום המחקר וההוראה עם אוניברסיטת ג'יוואסקילה.

ההסכם כולל מימון מחקרים משותפים בהיקף מאות אלפי אירו, מימון נסיעות למחקר והוראה עבור חוקרים וסטודנטים עד 2020 ובניית תוכניות לימודים משותפות לתארים מתקדמים.

פרופ' שולמית מיכאלי, סגנית הנשיא למחקר בבר-אילן, חתמה על ההסכם עם פרופ' מיקו מונקונן, דיקן הפקולטה למתמטיקה ולמדעים של ג'יוואסקילה, בנוכחות מי שהוביל ויזם את שיתוף הפעולה, פרופ' דרור פיקסלר, ראש המכון לננוטכנולוגיה בבר-אילן, פרופ' טרו הייקילה, המנהל המדעי של המרכז לננו-טכנולוגיה באוניברסיטת ג'יוואסקילה ומשלחת של תשעה חוקרים מבר אילן. 

הקשר הפיני 2: שיתוף פעולה פיננסי

פינלנד ישראל: נציגי בנק ההשקעות הפיני Evli הגיעו לישראל וחתמו אתמול (ד') על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Ary-Venture הישראלית, המייצגת קרנות שונות בעולם. במסגרת ההסכם תציג Ary-Venture את המוצרים הפיננסים של הבנק מול הגופים המוסדיים בישראל.

נפגשו בחום אוגוסט הישראלי וחתמו: פיטר וון בונסדורף, מנהל הפיתוח העסקי הבינלאומי של הבנק Evli; אילן ארצי, לשעבר מנהל ההשקעות הראשי בהלמן אלדובי; התעשיין ראובן ויטלה; יהודה קשתי, יועץ לבנקי השקעות אירופאיים ורו"ח עמי בן עיון, מומחה במיזוגים ורכישות.

אילן ארצי, ראובן ויטלה, פיטר וון בונסדורף, יהודה קשתי ועמי בן עיון / צילום: פרטי
 אילן ארצי, ראובן ויטלה, פיטר וון בונסדורף, יהודה קשתי ועמי בן עיון / צילום: פרטי

אוגוסט על הגג

את עונת הרגיעה של חודש אוגוסט ניצלו אמש (ד') עובדי בית ההשקעות פסגות לאירוע חברה חפוז על גג מלון בראון בתל אביב, שם הם נהנו מקוקטייל (או ליתר דיוק - בירות ומבעבעים) ומבריזה קייצית.

ואם כבר אוגוסט, אז גם נוער בחופשה היה שם. את עבודת הצילום הפקידה אלונה אריאלי-להב, סמנכ"לית התקשורת של בית ההשקעות, בידיה של בתה רומי בת ה-16. במתקבצים על הגג היו גם יפעת מזרחי, מנכ"לית פסגות גמל ופנסיה; תמרה דירקטור, מנכ"לית פסגות ניירות ערך; אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות; רמי יערי, ראש חטיבת הלקוחות ואחרים. מי שנאלצו להפסיד את הבריזה היו ברק סורני, מנכ"ל בית ההשקעות ומיכל עבאדי-בויאנג'ו, שכפי שנמסר, לא יכלו להגיע בשל התחייבויות אישיות קודמות. 

יפעת מזרחי, אלונה אריאלי־להב ותמרה דירקטור / צילום: רומי להב
 יפעת מזרחי, אלונה אריאלי־להב ותמרה דירקטור / צילום: רומי להב

קפה בלי סוכר

ליאון קופלר, בעלי סופר פארם והמנכ"ל ניצן לביא, נפגשו השבוע לארוחת בוקר עם לארי אידלסון מנכ"ל האגודה לסוכרת נעורים ועם קרן קופילוב יו"רית האגודה. לארוחה שנערכה לרגל סיום מבצע ההתרמה המשותף, התלוו מנהלי ומנהלות מחלקות באגודה ונציגי סופר פארם. עוד נמסר כי השנה גויסו במסגרת שיתוף הפעולה 565 אלף שקל.

לביא סיפר כי סופר פארם מלווה את האגודה לסוכרת נעורים מזה 19 שנים מתוך אמונה בחשיבות המטרה. אידלסון הודה על השותפות וסיפר כי התרומות המגיעות אלינו במסגרת המבצע השנתי מועברות לקידום המחקר למציאת מרפא לסוכרת סוג 1, לצד שיפור איכות חייהם של ציבור הסוכרתיים מסוג 1 בישראל. מה גם שהמבצע השנתי הוא גם הזדמנות לפעול להעלאת המודעות לסוכרת נעורים ולהתמודדות עמה.

לארי אידלסון וליאון קופלר / צילום: אייל רוכסר
 לארי אידלסון וליאון קופלר / צילום: אייל רוכסר