רפאל תפתח קו ייצור לטילים נגד טנקים באוסטרליה

החברה הישראלית זכתה במכרז לאספקת טילי ספייק לצבא האוסטרלי ומציעה למשרד ההגנה גם את מערכות ההגנה כיפת ברזל ומעיל רוח

טילי ספייק של רפאל / רפאל
טילי ספייק של רפאל / רפאל

רפאל מערכות לחימה ו-VARLEY האוסטרלית חתמו על הסכם חדש לשיתוף פעולה תעשייתי שכולל הקמה של קווי יצור משותפים באוסטרליה, לטילי הנ"ט של רפאל מסוג "ספייק". בקווי היצור המשותפים ייוצרו מוצרים נוספים של רפאל, שעתידים לשמש את הצבא האוסטרלי. גורמים בשוק הביטחוני העריכו כי היקף שיתוף הפעולה בין שתי החברות יסתכם בכמה עשרות מיליוני דולרים.

ההסכם נחתם הבוקר (ד') במהלך אירוע השקה של חברת VAR, המשותפת לרפאל ולוארלי האוסטרלית. אירוע ההשקה התקיים בפרלמנט האוסטרלי, ובמהלכו מסרו שרת ההגנה, מאריס פיין והשר לתשתיות ביטחוניות באוסטרליה, כריסטופר פיין על הזכייה של רפאל במכרז של משרד ההגנה לאספקת טילים נגד טנקים מסוג "ספייק LR 2" - הנחשבים לטילים מדור 5.

ברפאל אמרו הבוקר כי הטילים שיימסרו לאוסטרליה ישוגרו ממשגרים ייעודים שיותקנו על רכבי "בוקסר" של חברת ריימנטל. הטילים עצמם ייוצרו בחברה המשותפת, VAR.

ההקמה החברה המשותפת לרפאל ולוארלי האוסטרלית מבטאת את האסטרטגיה שגיבשה רפאל - במטרה להרחיב את פעילותה בשווקים העולמיים - ובניסיון לבסס פעילות נרחבת מול משרד ההגנה האוסטרלי.

בנוסף לטילי הספייק שייוצרו באוסטרליה, רפאל מציעה לה גם את מערכות הדגל שלה ובהן מערכת ההגנה על טנקים ונגמ"שים המכונה "מעיל רוח", מערכת ההגנה מרקטות "כיפת ברזל" ומערכת הגנה לכלי שייט מפני טילי טורפדו.

ברפאל אמרו היום כי בשלב ראשון החברה המשותפת לה, ולוארלי תעסיק כ-70 עובדים, ועם הרחבת פעילות יתכן שהיא תעסיק מאות נוספים.

טילי הספייק של רפאל נחשבים למתקדמים מסוגם בעולם, והדגם שיסופק לצבא האוסטרלי מיועד לשיגור מהיבשה לעבר מטרות שנמצאות בטווח של עד 5 וחצי קילומטר, ולעבר מטרות מטווח של 10 קילומטר - במקרה שהשיגור נעשה ממסוק קרב. הוא מיועד לפגוע ולהשמיד מגוון רחב של מטרות: "הטיל החדש עונה לאתגרי שדה הקרב המודרני ופיתוחו הוא פרי ניסיונה העשיר של רפאל בתחום הטילאות על סוגיה השונים", אמר מנכ"ל רפאל, האלוף (במיל') יואב הר אבן.

שרת ההגנה האוסטרלית אמרה בהתייחס לזכייה של רפאל במכרז לאספקת הטילים כי "הטילים אלה הם טילי הנ"ט המונחים הטובים בעולם- עבור רכבי ה'בוקסר' ויעניקו את הטווחים ואת הקטלניות הנדרשים כדי להילחם ולנצח בשדה הקרב".