נאסד"ק ו-S&P 500 ננעלו בשיא על רקע ההסכם עם מקסיקו

ההסכם החדש עשוי לבטל את הסכם הסחר החופשי הצפון אטלנטי (נפט"א) בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו • פייזר מדווחת על תוצאות חיביות בניסוי לתרופת לב חדשה

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה חיובית. מדד נאסד"ק  ננעל בשיא כל הזמנים כאשר עקף לראשונה את רף ה-8,000 נקודות. גם מדד 500 S&P  הגיע לשיא כל הזמנים הערב. יום המסחר האחרון בוול סטריט בשבוע שעבר ננעל בעליות שערים. המסחר באסיה ובאירופה ננעל במגמה חיובית.  

 

ארה"ב ומקסיקו מוכנות לחתום על הסכם סחר דו-צדדי ביניהן. ההסכם החדש עשוי לבטל את הסכם הסחר החופשי הצפון אטלנטי (נפט"א) בין ארה"ב, קנדה ומקסיקו. ייתכנו הסכמים נפרדים בין קנדה לארה"ב, וקנדה למקסיקו. כך הודיע היום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

יניב חברון, האסטרטג הראשי של אלומות, מציין בסקירתו השבועית כי "האירוע החשוב ביותר השבוע הוא הסכם סחר מחודש בין ארה"ב ומקסיקו שבעצם יחליף את הסכמי NAFTA ומיד יחלו השיחות עם קנדה. מלבד המשמעות המאוד גדולה שיש להסכם לגבי הכלכלה האמריקאית, יש לו משמעות מאוד גדולה לגבי האמינות של טראמפ והיכולת שלו לחתום על הסכמי סחר מחודשים שיטיבו עם כלכלת ארה"ב ויפחיתו את רמת הסיכון הגלובלית. ההערכה הרווחת היא שבסופו של דבר טראמפ ישיג את מבוקשו".

בסוף השבוע, נשיא הפדרל ריזרב פאואל, נשא דברים בוועידת ג'קסון הול לפיננסים ואמר כי הוא "מביע אמון בחוזק הכלכלה האמריקאית, אם הצמיחה בהכנסות וביצירת מקומות עבודה תמשיך, סביר להניח שנחליט על העלאות ריבית נוספות השנה בצורה הדרגתית". אמירה זו מחזקת את המסחר בחוזים העתידיים, בשל רצונו של פאואל להמשיך להדק את הכלכלה האמריקאית.

באסיה, הבנק המרכזי של סין, הכניס מדיניות מטבע חדש על מנת לנסות ולתמוך ביואן שיורד. נזכיר כי סין הואשמה על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כמניפולטורית מטבע. כתוצאה מכך, החברות הסיניות עולות במסחר המוקדם, ביניהן אליבאבא גרופ .

טראמפ צפוי להיפגש עם ראש ממשלת קנייה, אוהורו קנייטה, היום בבית הלבן. השניים ידונו ביציבות באפריקה, הגנה, שיתופי פעולה ואף בסחר.

מדד הנאסד"ק זינק בהובלת מניות הטכנולוגיה, פייסבוק , אמזון , אלפאבית  ונטפליקס 

אלון מאסק הודיע בשישי האחרון כי לא יפריט את חברת טסלה  אשר בבעלותו.

מנכ"ל טוויטר , ג'ק דורסי, יעיד בפני ועידת האנרגיה והמסחר של ארה"ב ב-5 בספטמבר. יו"ר הוועידה מעוניין לשמוע מדורסי עצמו כיצד הרשת החברתית מנטרת תכנים ושומרת על מדיניותה.

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי נטפליקס  מפתחת מערכת לרישום משתמשים חדשים שתרוץ על מכשירי אפל. המערכת תאפשר לנטפליקס להפסיק לשלם עמלות לאפל .

ענקית התרופות פייזר  הודיעה על תוצאות מחקר חיוביות עבור תרופת הלב החדשה שלה Tafamidis.

מניות קטרפילר , בואינג , פורד מוטורס , ג'נרל מוטורס  ופיאט קרייזלר נהנות מהעליות בשווקים העולמיים ועולות בניו יורק.

בלומברג חשף היום פרטים נוספים על שלושת דגמי האייפון שאפל  צפויה להשיק בספטמבר. לפי בלומברג, בשלושת הדגמים החדשים לא יהיה כפתור בית, אלא מערכת שליטה מבוססת על מחוות, כמו באייפון X . גם הדגמים החדשים של אייפד פרו יסירו את כפתור הבית לטובת אותה מערכת.