דיווח: האייפון של אפל נפרד סופית מכפתור הבית

בשלושת הדגמים החדשים של אפל לא יהיה כפתור בית, אלא מערכת שליטה מבוססת על מחוות, כמו באייפון X

טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith
טים קוק, מנכ"ל אפל / צילום: Reuters, Robert Galbraith

בלומברג חושף היום (ב') פרטים נוספים על שלושת דגמי האייפון שאפל צפויה להשיק בספטמבר, עליהם דיווחנו בפברואר. לפי בלומברג, בשלושת הדגמים החדשים לא יהיה כפתור בית, אלא מערכת שליטה מבוססת על מחוות, כמו באייפון X. גם הדגמים החדשים של אייפד פרו יסירו את כפתור הבית לטובת אותה מערכת, לפי הדיווח.

שלושת האייפונים החדשים ישמרו על אותו עיצוב כמו האייפון X, ולפי הדיווח בעקבות זאת השנה הנוכחית מכונה "שנת ה-S", על שם התוספת שהחברה מעניקה למוצרים ששומרים על עיצוב של מכשיר קיים בתוספת פיצ'רים חדשים. בשנה הבאה לעומת זאת, מתוכננים שינויים נוספים. זהו חלק מהאסטרטגיה החדשה של אפל, שמתמקדת בהעלאה הדרגתית של מחיר המכשירים הממוצע, ובהרחבת מספר המכשירים הפעילים כדי לקדם מכירות של אביזרים ושירותים דיגיטליים, במקום לנסות לפתות מיליוני משתמשים חדשים להשתמש באייפון. בנוסף, בשלושת המכשירים ובאייפדים החדשים תהיה מערכת Face ID לפתיחת נעילת המכשיר.

אחד המכשירים, שזכה לשם הקוד הפנימי D33 יכיל מסך OLED בגודל 6.5 אינץ', ויהיה האייפון הגדול ביותר עד היום, ואחד הטלפונים הגדולים בשוק כרגע בכלל. הוא יכיל גב זכוכית, מסגרת מפלדת אל-חלד ומצלמה אחורית כפולה. המכשיר יאפשר לצפות בשתי אפליקציות זו לצד זו בו זמנית.

המכשיר השני יהיה שדרוג לדגם האייפון X הקיים, שנקרא כרגע בתוך החברה D32 וישפר את מהירות העיבוד ואת המצלמה. המודל השלישי, שנקרא בינתיים N84 אמור להחליף את האייפון 8. יהיה לו מסך LCD בגודל 6.1 אינץ', ומסגרת מאלומיניום. הוא יורכב ע"י Hon Hai Precision Industr ו-Pegatron Corp., ושני המכשירים היוקרתיים יותר יורכבו ע"י הון האיי בלבד. TSMC תספק את המעבדים לכל המכשירים.

ה-D33 וה-D32 יכילו ככל הנראה גם כרטיס SIM כפול, פיצ'ר שיסייע למטיילים.