עיתוי החג פגע במכירות קסטרו: הרווח הנקי צנח ב-45% ברבעון

חברת האופנה של בני הזוג רוטר סיכמה את הרבעון השני במגמה שלילית • ההכנסות ירדו ב-18% ל-222 מיליון שקל, והרווח הנקי הרבעוני ירד לכ-13 מיליון שקל • הרווח התפעולי הרבעוני צלל בכמעט 60% ל-14 מיליון שקל • התוצאות בדוחות עדיין לא כוללים את פעילות הודיס, שנרכשה ע"י קסטרו

גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו ומבעלי השליטה בחברה / צילום: ענבל מרמרי
גבי רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו ומבעלי השליטה בחברה / צילום: ענבל מרמרי

חברת האופנה קסטרו  סיכמה היום (ה') את הרבעון השני של 2018  במגמה שלילית, שבאה לידי ביטוי בשחיקה של 18% בהכנסותיה, שעמדו על 222 מיליון שקל, לצד צניחה של 45% ברווח הנקי שלה, שהסתכם בכ-13 מיליון שקל.

החברה, בראשותם של בני הזוג גבי ואתי רוטר, מייחסת את עיקר הירידה בהכנסות לעיתוי חג פסח, שחל השנה ברבעון הראשון ובשנת 2017 ברבעון השני - וכחלק מכך מציגה ירידה דומה גם בפדיונות שרשמה בחנויות זהות שלה, שנחלשו ב-17% ל-209 מיליון שקל. עוד מוסיפים בקסטרו כי במהלך הרבעון השני "סבלה החברה מחוסר זמינות של סחורה במספר קטגוריות, שהביא לפגיעה במכירות".

השחיקה בהכנסות השתרשרה גם לשורה הגולמית ופגעה גם ברווח התפעולי הרבעוני של קסטרו, שצלל כמעט ב-60%, ל-14 מיליון שקל, ושינוי חיובי בסעיפי מימון סייע להקטנת הנזק בשורה התחתונה.

בסיכום מחצית השנה הראשונה, המגמה בדוחות קסטרו דומה אך מתונה יותר: בשורה העליונה הכנסותיה של החברה ירדו ב-8% ל-467 מיליון שקל, והרווח הנקי נחלש ב-17%, לרמה של 15 מיליון שקל.

קסטרו עלתה לכותרות בשבועות האחרונים, בעקבות רכישת כל מניות קבוצת האופנה הודיס, בעסקת החלפת מניות, שבעקבותיה דוללו החזקות משפחת קסטרו-רוטר בחברה, לטובת בעליה של הודיס, בראשות יוסי גביזון. הכנסותיה של קסטרו בדוחות שפרסמה כעת, עדיין לא כוללים את פעילות הודיס.