המסחר בוול סטריט שינה כיוון וננעל בירידות; טבע נפלה בכ-6%

מניות הבנקים הובילו את הירידות • הפדרל ריזרב העלה את הריבית בארה"ב לרמה של 2%-2.25% • פוקס תמכור לקומקאסט את יתרת מניותיה בסקיי בכ-15 מיליארד דולר • המסחר באירופה ובאסיה ננעל בעליות

סוחרים בבורסת ניו-יורק. /  צילום: רויטרס Brendan McDermid -
סוחרים בבורסת ניו-יורק. / צילום: רויטרס Brendan McDermid -

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

אחרי יום של עליות, המסחר בוול סטריט שינה מגמה: דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  נסגרו בירידות.

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל אמר במסיבת העיתונאים לאחר הכרזת הריבית כי הוא לא מצפה לעלייה באינפלציה בזמן הקרוב. בתגובה, התשואה על האג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה ל-3.06% ומניות הבנקים המובילים נסחרו בירידות: סיטיגרופ , בנק אוף אמריקה  וג'י.פי מורגן צ'ייס . תעודת הסל SPDR S&P Bank  נפלה גם. 

מניית טבע  סיימה את המסחר בירידה של 5.6%. 

22:00

המסחר בארה"ב מתנהל בעליות בשעה זו. כך, מדדי דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  נסחרים במגמה חיובית. 

מניית טבע  נופלת במסחר בארה"ב. זאת על רקע תוצאות טובות בניסוי שפרסמה החברה המתחרה TG Therapeutics. 

21:00

המסחר בארה"ב מתנהל גם בעליות עם הכרזת הריבית של הפדרל ריזרב. כך, מדדי דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  נסחרים בעליות שערים. 

הבנק המרכזי של ארה"ב העלה את ריבית ב-0.25% לרמה של 2%-2.25% - רמה שלא הייתה מאז אפריל 2008. בנוסף, הפדרל ריזרב צופה העלאה נוספת בדצמבר ושלוש נוספות ב-2019. זו העלאה השלישית השנה והשמינית מאז דצמבר 2015, אז החל הפד במדיניות הריבית הנוכחית שלו. 

"CNBC" דיווח כי לפי מקורות, הסכם הסחר של ארה"ב ומקסיקו צפוי להתפרסם מחר או בסופ"ש הקרוב. קנדה תוכל להצטרף להסכם בהמשך. 

פייסבוק  הודיעה כי תשיק באביב את משקפי המציאות המדומה החדשים שלה. הם ייקראו Quest ומחירם יעמוד על 399 דולר. 

19:00

המסחר באירופה ננעל בעליות. כך, פוטסי דאקס קאק , יורונקסט  וסטוקס 600  ננעלו במגמה חיובית. המסחר בארה"ב ממשיך להתנהל בעליות גם בשעה זו. כך, מדדי דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  נסחרים בעליות שערים.

פוקס  הודיעה כי תמכור לקומקאסט  את יתרת מניותה בסקיי  (32%) בכ-15 מיליארד דולר. 

מניית IBM  עולה לאחר שבית ההשקעות UBS העניק למניה המלצת "קנייה"

16:30

המסחר בבורסת ארה"ב נפתח בעליות. כך, מדדי דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  נסחרים במגמה חיובית. המסחר באירופה מתנהל בשעה זו במגמה מעורבת. פוטסי  ודאקס  יורדים, אך מדדי קאק , יורונקסט  וסטוקס 600  עולים.

היום ב-21:00 בערב שעון ישראל צפוי הפדרל ריזרב לפרסם את הודעת הריבית. הצפי הוא שהריבית תעלה לרמה של 2%-2.25%.

14:00

החוזים העתידיים על המדדים האמריקאים עולים לקראת ההודעה על העלאת הריבית הערב לרמה של 2%-2.25%. העלאת הריבית הצפויה היום תהיה השלישית השנה והשמינית מאז שנת 2015. עוד יפורסמו היום מלאי הנפט השבועיים שצפויים לרדת ב-700 אלף חביות בהמשך לירידה של 2.1 מיליון חביות בשבוע הקודם. הירידה במלאים מתכתבת עם נאומו של הנשיא טראמפ אמש בעצרת האו"ם בה אמר שבכוונת ארה"ב להגביר את קצב ההפקה העצמית ולחזור להגביר את השימור בפחם "נקי".

המסחר בבורסות אירופה עבר למגמה מעורבת. ירידות נרשמות במניות חברות התעופה.

11:00

מתמתנות הירידות בבורסות אירופה לאחר הפתיחה השלילית. באסיה המסחר הסתיים במגמה חיובית.

10:00

המסחר בבורסות באירופה נפתח בשעה זו במגמה שלילית. מדד יורונקסט  מאבד מערכו. מדד פוטסי  הלונדוני רושם ירידות שערים, וכמותו מדדי קאק , דאקס וסטוקס אירופה 600  .

המסחר במדד שנחאי  הסתיים בעליות שערים. המדד הוסיף לערכו 0.92%. 

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בשעה זו במגמה חיובית. מדדי ניקיי  קוספי  , שנחאי הנג סנג  ו-ASX 200  רושמים כולם עליות שערים. 

אתמול (ג') ננעל המסחר באירופה בעליות שערים. מדדי פוסטי , קאק , דאקס , אירונקסט  וסטוקס אירופה 600  הוסיפו כולם לערכם עד תום יום המסחר.

בוול סטריט ננעל אמש יום המסחר במגמה מעורבת: מדד נאסד"ק  ננעל בעליות, בעוד מדדי S&P 500  ודאו ג'ונס  ננעלו בירידות שערים קלות.

מחיר הנפט  ירד ב-0.18%, והוא עומד כעת על 72.15 דולר לחבית.

ממשל טראמפ פונה לבעלי בריתו באסיה ובאירופה כדי לכונן הסכמי סחר חדשים, במקביל להידרדרות הקשרים בין ארה"ב לסין עקב צעדי התגמול ההדדיים שנוקטות שתי הכלכלות הגדולות בעולם, ושעלולים לפגוע בסחר העולמי. השבוע חתם הנשיא טראמפ על הסכם סחר חופשי מתוקן עם דרום קוריאה, במסגרת מאמציו להוכיח שאינו מתייחס בעוינות לסחר. טראמפ מקווה גם לשכנע את יפן לפתוח במו"מ סחר דו-צדדי רשמי.