נעילה מעורבת בוול סטריט: דאו ג'ונס ו-S&P 500 התקרבו לשיא

מדד נאסד"ק שינה מגמה ועבר לירידות בתום יום המסחר • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, עם ירידה במדד פוטסי הבריטי לעומת עליות בשווקים בגרמניה ובצרפת • ארה"ב וקנדה הגיעו להסכם עקרונות חדש בנושאי הסחר ביניהן • מדד ניקיי היפני עלה בכ-0.5% לרמה הגבוהה שלו זה 27 שנה

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים  

 

23:00

המסחר בוול סטריט הסתיים בשעה זו עם שינוי מגמה של מדד נאסד"ק כללי , שהתחיל לרדת לקראת תום המסחר, וירד בסך הכל ב-0.11%. מדד דאו ג'ונס ומדד S&P 500  המשיכו לעלות עד תום המסחר. דאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.75% ומדד S&P 500 עלה ב-0.37%.  

מחיר הנפט  המשיך לטפס מעלה, ובתום יום המסחר עמד מחירו על 75.57 דולר לחבית. 

מניות טסלה וג'נרל אלקטריק  זינקו לאורך כל יום המסחר. מניית טסלה עלתה ב-17.35% ומניית גנרל אלקטריק עלתה ב-7.04%. 

פייסבוק הודיעה היום על מינויו של אדם מוסרי לראש אינסטגרם, אך גם זה לא סייע למניית החברה, שירדה ב-1.23%.  

21:00

מדד דאו ג'ונס ומדד S&P 500  ממשיכים בעליות השערים, ומתקרבים לשיא. מדד S&P 500 עבר את השיא של כל הזמנים שבו ננעל ב-20 בספטמבר השנה, אבל עדיין נמוך משער השיא שנרשם בתוך מהלך המסחר ב-21 בספטמבר. מדד הדאו ג'ונס קרוב לשיא של כל הזמנים. 

בין החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט, בולטות היום בירידות מניות קומפיוג'ן  ודאריו הלת' . לעומתן, נרשמות עליות בולטות במניות מר טלמנג'מנט , תראפיקס ביוסיינס  וקבוצת דלק .

מחיר הנפט זינק ושבר את שיא מחירו זה ארבע שנים, מאז נובמבר 2014, והוא נסחר במחיר העולה על 75 דולרים לחבית. כל זאת לפני כניסתן לתוקף של הסנקציות על איראן ב-4 בנובמבר. 

19:00

העליות בוול סטריט נמשכות גם בשעה זו. מדד דאו ג'ונס , מדד נאסד"ק  ומדד S&P 500  ממשיכים לרשום עליות שערים. מחיר הנפט ממשיך לטפס מעלה, הוא כעת בשיא של ארבע שנים, ומחירו חבית עומד על 74.59 דולרים.  

המסחר באירופה ננעל עם עליות ברוב הבורסות, למעט לונדון. מדד פוטסי 100  הבריטי ירד בכ-0.2%, בעוד מדד  דאקס  הגרמני טיפס ב-0.7% ומדד קאק 40  הצרפתי עלה בכ-0.2%. מדד סטוקס 600  הכלל-אירופי עלה היום ב-0.2%. 

בשוקי המניות באירופה בלטו היום בירידות מניותיהן של חברות התעופה האירופיות, על רקע העלייה במחיר הנפט. מניית ריינאייר  צנחה ביותר מ-12% וירידה ניכרת נרשמה גם במניות איזיג׳ט  ואייר פראנס 

17:45

בשעה זו נסחרים מדדי וול סטריט בעליות שערים: מדד דאו ג'ונס , מדד נאסד"ק  ומדד S&P 500  מוסיפים לערכם מאז פתיחת המסחר. 

מחיר הנפט מוסיף לעלות ושערו עומד כעת על 73.55 דולר לחבית. 

בבורסות אירופה ממשיכות העליות במדדים דאקס , קאק , סטוקס 600  ויורונקסט  . לעומתם, מדד פוטסי  הבריטי רושם ירידות שערים.   

16:30

בשעה זו נפתח המסחר בוול סטריט, בצל הסכם הסחר החדש של ארה"ב וקנדה. מדד דאו ג'ונס , מדד נאסד"ק  ומדד S&P 500  עולים כולם.  

ג'נרל אלקטריק הודיעה על פיטורי המנכ"ל ג'ון פלנרי ומינוי לארי קאלפ במקומו. המניה זינקה במסחר המוקדם. עם פתיחת המסחר מטפסת מניית ג'נרל אלקטריק  ומוסיפה לערכה יותר מ-12%. 

מניית טסלה  זינקה עם פתיחת המסחר ביותר מ-16%, כפי שצפו החוזים העתידיים. 

באירופה נסחרים מדדי דאקס , קאק , סטוקס 600  ויורונקסט  בעליות. מדד פוטסי  הבריטי מתנודד בשעה האחרונה.   

13:10

 

מגמה חיובית בבורסות אירופה. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות, בעקבות ההסכם החדש אליו הגיעו ארה"ב וקנדה בנושאי סחר.

מניית טסלה מזנקת בכ-16% במסחר המוקדם, בעקבות הסכם הפשרה אליו הגיעו מנכ"ל החברה אלון מאסק והרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) ביום שבת. טסלה צפויה לחשוף את נתוני המכירות שלה לרבעון השלישי היום או מחר. 

11:30 

המסחר באסיה ננעל עם עליות במדדי המניות ביפן ובטייוואן, לעומת ירידה בבורסת אוסטרליה. מדד ניקיי היפני עלה היום בכ-0.5% לרמה הגבוהה שלו זה 27 שנה.

באירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. 

החוזים על מדדי המניות בארה"ב נסחרים בעליות קלות.

10:20

 

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. הנפט נסחר בעליות קלות וחוזה "ברנט" עומד על כ-83.25 דולר לחבית, שיא של 4 שנים.

ארצות הברית וקנדה הגיעו היום להסכם עקרונות חדש בנושאי הסחר ביניהן, שיחליף את הסכם הסחר החופשי של מדינות צפון אמריקה (NAFTA). על ההסכם החדש, USMCA (ארצות הברית, מקסיקו וקנדה), צפויים מנהיגי 3 המדינות לחתום עד סוף נובמבר, לאחר שהוא יאושר בבתי המחוקקים של המדינות.

ההסכם החדש מעגן הסכמות בנושאי ייצוא חקלאי מארה"ב לקנדה ולהיפך, בין השאר ייצוא של מוצרי חלב מארה"ב, וגם ייצוא של כלי רכב מקנדה לארצות הברית. מסמך ההבנות צפוי להתפרסם לאחר שהצדדים יחתמו עליו.

ההסכם עם קנדה, שותפת הסחר השנייה בגודלה של ארה"ב, מגיע לאחר שבאוגוסט חתמה ארה"ב על מסמך עקרונות להסכם סחר חדש עם מקסיקו והוא יאפשר כעת לחתום על הסכם סחר חדש בין 3 המדינות.

 

07:00

הבורסות בהונג קונג ובשנגחאי סגורות היום לרגל היום הלאומי הסיני, ובין הבורסות הגדולות באסיה פועלת היום רק טוקיו. 

מגמה חיובית מגמה חיובית במסחר במניות בטוקיו, לאחר שארה"ב וקנדה הגיעו הבוקר (ב') להבנות חדשות בנוגע לסחר ביניהן.

מדדי המניות בטוקיו עולים בעוד בבורסות אוסטרליה וסיאול נרשמות ירידות.

אתמול דווח כי סין צפויה לחתוך מכסי ייבוא על מוצרי טקסטיל ומתכות, בהם גם מוצרי פלדה, ל-8.4% מ-11.5% החל מה-1 בנובמבר. מכסי הייבוא על מוצרי נייר ועץ, מינרלים ואבני חן ירד מ-6.6% ל-5.4%. בסך הכל מדובר על כ-1,500 מוצרים, שבממוצע מכסי הייבוא עליהם ירדו מ-10.5% ל-7.8%. התעריף הכולל של מכסי הייבוא ירד ל-7.5% ב-2018, לעומת 9.8% ב-2017.