מחירי הדלק מזנקים - וריאנאייר מפרסמת הערכות לירידה ברווח

החברה תולה את הירידה ברווח גם במאות טיסות שבוטלו ב-5 מדינות באירופה בעקבות שביתות של טייסי החברה • בתוך כך, חברת הלואו קוסט הבריטית איזי ג'ט מודיעה על שיתוף-פעולה עם חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק, בדגש על טיסות המשך

ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק
ריאנאייר / צילום: שאטרסטוק

על רקע מחירי הדלק המזנקים ועל רקע השיבושים שחוותה חברת ריאנאייר בשבועות האחרונים, מפרסמת החברה הערכה לפיה שיעור הרווח השנתי שלה ירד ב-12%. החברה העריכה בתחילה כי היא תגיע לרווח של 1.25-1.35 מיליארד אירו, אולם כעת היא מעריכה כי הטווח יעמוד על 1.1-1.2 מיליארד אירו.

החברה תולה את הירידה ברווח לאור מאות טיסות שבוטלו ב-5 מדינות באירופה בעקבות שביתות של טייסי החברה, שהאחרונה בהן התרחשה בשבוע שעבר. השלכות השביתה השפיעו לא רק על פעילות החברה בחודש ספטמבר, אלא לפי ריאנאייר גם חודש אוקטובר הושפע בהיקף ההזמנות, לאור חשש ואי-אמון של נוסעים שהעדיפו שלא לקחת סיכון ולהזמין טיסה שלא תתקיים. עוד מציינת החברה את מחירי הדלק הגבוהים (82 דולר לחבית), המכבידים על העלויות שלה.

על רקע זה, החברה יוצאת במהלכים לצמצום הוצאות, הכוללים סגירה של בסיסיה בנמלי תעופה שונים, בהם באיינדהובן ובברמן, כשהיא תמשיך לקיים את מרבית הפעילות התעופתית מהיעדים הללו.

בחודש ספטמבר ריאנאייר הטיסה 13.1 מיליון נוסעים. שיעור התפוסה במטוסיה עמד על 97%. 

שיתוף-פעולה בין איזי ג'ט ווירג'ין 

בתוך כך, חברת הלואו קוסט הבריטית איזי ג'ט מודיעה על שיתוף-פעולה עם חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק, בדגש על טיסות המשך. החברה מציעה טיסות קונקשן מנמל התעופה גטוויק שבלונדון, לטיסות המשך ובעיקר ליעדים בצפון אמריקה דוגמת אורלנדו או ללאס וגאס.

המהלך עליו הכריזה איזי ג'ט בספטמבר 2017, "איזי ג'ט עולמי", משקף את המגמה המתחזקת בתחום חברות הלואו קוסט, והיא כניסה של חברות לטיסות ארוכות-טווח. שיתופי-הפעולה של איזי ג'ט כוללים את ווסט ג'ט ואת נורוויג'ן. טיסות ההמשך ממריאות מנמלי תעופה שונים בהן פעילה איזי ג'ט, דוגמת טגל בברלין, סחיפול באמסטרדם, שארל דה גול בפריז ועוד.

איזי ג'ט נכנסה לישראל לפני כמעט עשור, והיא מציעה טיסות ל-16 יעדים באירופה.