גולן טלקום משכה עתירה לבג"ץ נגד משרד התקשורת

החברה עתרה על חילוט ערבות בסך 28 מיליון שקל שחולטו לה בעקבות החלטתה לפרק את אתרי הסלולר שלה ללא היתר

גיל שרון / צילום ארכיון: תמר מצפי
גיל שרון / צילום ארכיון: תמר מצפי

חברת גולן טלקום משכה את העתירה שלה לבג"ץ נגד משרד התקשורת בגין חילוט ערבות של 28 מיליון שקל. גולן משכה את העתירה לאחר שבג"ץ המליץ לה לעשות כן. כזכור, משרד התקשורת החליט לחלט את הסכום לערבות של חברת גולן טלקום בשל פירוק הרשת ואי-עמידה בהוראות הרישיון שניתן לה.

שופטי בג"ץ קבעו כי לא נפל פגם בהחלטת משרד התקשורת, וכי החלטת המשרד הייתה מקצועית ובהליך תקין, תוך הפעלת שיקול-דעת סביר לעניין שימוש בכלי אכיפה זה, בשל חומרת ההפרה. 

שר התקשורת איוב קרא היה זה שהחליט לחלט לחברה את הסכום, שעמד במקור על 31 מיליון שקל. בסופו של דבר קרא הקטין את הסכום ל-28 מיליון שקל, אך גולן לא הסתפקה בכך והחליטה לנסות את מזלה בעתירה בג"ץ, שכאמור נמשכה היום. 

הסיבה לקנס הגבוה נובעת מחומרת העבירה של גולן, שלמעשה פירקה את הרשת שלה ללא היתר ממשרד התקשורת. הרשת של גולן אמורה הייתה להיבנות על-פי אבני-דרך שקבע משרד התקשורת, ואולם החברה החליטה על דעת עצמה שהיא מפסיקה את המשך הבנייה, ולו רק זאת, היא אף פירקה מאות אתרים, תוך שהיא מסתמכת על הרשת של סלקום. למעשה עד היום, הרשת של גולן כולה נשענת על הרשת של סלקום, כחלק מהסכם איחוד רשתות שבין החברות. את ההמלצה לחלט את הערבות קיבל שלמה פילבר, מנכ"ל המשרד לשעבר, והוא זה שהמליץ על כך לקרא בראשית כניסתו לשוק.