גלנט לקבלנים: "מי שישקיע בפינוי בינוי בערים הכי מוזנחות, ירוויח הכי הרבה"

שר השיכון התייחס להצעת החוק להקצאת קרקע משלימה במרכז הארץ לטובת מימוש התחדשות עירונית בפריפריה: "כדי לעשות פינוי בינוי בפריפריה, ניתן לקבלנים קרקעות במרכז הארץ"

יואב גלנט / צילום: איל יצהר
יואב גלנט / צילום: איל יצהר

"כולם יודעים שדווקא במקומות מועדים לפורענות של רעידות אדמה וטילים, הסיכוי לממש פרויקט פינוי בינוי שערך הקרקע אפס, הוא גם סיכוי אפס. כי כדי להרוס 100 דירות בטבריה קבלן צריך לבנות 1,000 דירות חדשות, וזה לא יקרה", כך אמר הבוקר (ה') שר השיכון יואב גלנט בכנס ארגון קבלני תל אביב יפו בת ים שמתקיים באילת.

"ולכן שמנו על שולחן הממשלה הצעת חוק שאומרת שאותו קבלן שיהרוס 100 דירות בטבריה, יבנה במקומן 300 או 400 דירות, ואת הפער כדי שהפרויקט יהיה כלכלי הוא יקבל בדונם או שני דונם לבנייה באזור המרכז, בהרצליה או פתח תקווה או בראשל"צ. ככה נתפור גם את סכנת רעידות האדמה, וגם את תנאי המחיה הקשים של אנשים שגרים בדירות שהמדינה בנתה לפני 60 שנה. בשורה התחתונה אני אומר לקבלנים שמי שישקיע במוקמות הכי מוזנחים במרכזי ערים, ירוויח בעתיד הכי הרבה".

גלנט התייחס גם להתנגדות הצפויה של ראשי הערים במרכז הארץ, שהמדינה למעשה תפקיע מהם את ההחלטה מה לעשות באותן קרקעות. "עם כל האהבה שלי לעיר כמו הרצליה, בבוקר של ה-1 לינואר בכל שנה, הרצליה קמה בבוקר עם הכנסה של מיליארד שקל בלי לעשות כלום. וזה בין היתר מארנונה שהיא מקבלת מאזור התעסוקה שלה ומהמרינה.

"לעומת זאת כשעיר בפריפריה פותחת שנה, יש לה בחשבון מינוס. וזה שההורים של א' הגיעו מאירופה או צפון אפריקה ונחתנו בטבריה או בהרצליה, זה לא מקנה זכות לאף אחד על פני השני. ועליי לא מקובל שיהיו בישראל שתי מדינות. ולכן עם כל הכבוד לראשי ערים במרכז הארץ שיתנגדו למהלך, יש פה ממשלה והיא קובעת מה יהיה ולא עיריית הרצליה או כל עירייה אחרת. אנחנו צריכים לדאוג לכל אזרחי המדינה, וכמובן שניתן שיפוי על המהלך למי שצריך".