נעילה מעורבת בוול סטריט בסוף יום מסחר הפכפך

אחרי פתיחה ירוקה נמחקו חלק גדול מהעליות, לאחר שמניות הטכנולוגיה עברו להיסחר בטריטוריה השלילית • הירידות באירופה נחלשו לקראת סיום המסחר, בסימן רגיעה ביחסים בין איטליה לאיחוד האירופי • פרוקטר אנד גמבל היכתה את תחזיות האנליסטים והמניה זינקה

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

בתום יום מסחר עצבני והפכפך ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, עם ירידות במדדי נאסד"ק 100  ו-S&P 500  ועלייה במדד דאו-ג'ונס . בלטו במדד פרוקטר אנד גמבל 

עם זינוק של 8.8%, אמריקן אקספרס  שהוסיפה 3.8% ומניית וולט דיסני  שקפצה ב-2.2%. 

ב-ִS&P 500 בלטו פייפאל בזינוק של 9.4%, ואילו נובל אנרג'י  צנחה ב-4.8%. בנאסד"ק בלטה מניית השבבים AMD  עם ירידה של יותר מ-11%. 

בין הישראליות, מניית ביוליין אר אקס  צנחה ב-21% ואילו מניית אביליטי  זינקה ביותר מ-30%.

20:00

מניות ההייטק בוול סטריט מאבדות גובה. מדד נאסד"ק 100  עבר לירידות בעוד שבמדד S&P 500  ובמדד דאו-ג'ונס  נחלשות העליות, לאחר שה-S&P אף עבר לירידות במהלך המסחר. מניות פייסבוק , אמזון.קום  ונטפליקס  עברו כולן לירידות, ואילו במניות אפל  ואלפאבית  נחלשו העליות.

18:45

בוול סטריט נמשכות העליות על רקע הדוחות הטובים. בעליות חדות בולטות מניות פרוקטר אנד גמבל  ופייפל הולדינג 

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, לאחר שהירידות שם נחלשו לקראת הסגירה, לאחר שהנציב הכלכלי באיחוד האירופי אמר כי עדיין לא התקבלה החלטה בנוגע לתוכנית התקציב השוניה במחלוקת של איטליה.

מדד סטוקס אירופה 600  ננעל בירידה זניחה של פחות מ-0.1%. מדד לונדון פוטסי 100  סוויס מרקט אס.אם.איי  בשווייץ ומדריד אייבקס 35  בספרד ננעלו בעליות, בעוד שמן העבר השני הסתיים במסחר בירידות במדד פריס קאק 40 צרפת, בדויטשה בורס דאקס 30  בגרמניה וב-בורסה איטליאנה (מילאנו) פוטסי אם.איי.בי , אם כי הירידות האלו נחלשו לקראת הסיום כאמור. 

18:00

בצד השלילי במסחר בנאסד"ק בולטת היום מניית ביוליין אר אקס  שמנייתה נסחרת גם בבורסת ת"א. מניית ביוליין (סימול: BLRX) צונחת  ב-25% על רקע תוצאות ניסוי קליני שערכה החברה בתרופה שהיא מפתחת. 

 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים, על רקע דוחות טובים והניסיון להתאושש מהירידות החדות אתמול (ה').

את העליות בדאו-ג'ונס  מובילה העלייה בפרוקטר אנד גמבל  ואת העליות במדד S&P 500   מובילים מגזרי הצריכה הבסיסית והטכנולוגיה. עליות נאות נרשמות גם במדד נאסד"ק .

באירופה נמשכות הירידות, על רקע הדוחות לרבעון השלישי שתורמים לסנטימנט השלילי. בולטים לשלילה מגזרי יצרניות המכוניות ונסיעות ופנאי. מניית מישלין  צונחת ורושמת את היום הגרוע ביותר שלה זה שבע שנים, לאחר שהנמיכה את תחזיותיה לתוצאות השנתיות. ירידה חדה גם במניית Intercontinental Hotels Group . עליות נרשמות במניות הנפט והגז.

15:00

מניית פרוקטר אנד גמבל  מזנקת בכ-5% בטרום-מסחר בניו יורק, לאחר שהחברה פרסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, שעלו על ציפיות האליסטים. מכירות החברה עלו ב-5% ברבעון. הרווח הנקי ברבעון היה 3.2 מיליארד דולר - 1.22 דולר למניה - גידול של כ-12% לעומת 2.85 מיליארד דולר, או רווח של 1.06 דולר למניה, ברבעון המקביל. 

13:30

החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עולים כעת בכ-0.1% ומאותתים על מגמה חיובית לקראת פתיחת המסחר בניו יורק.

נזכיר כי היום לפני 31 שנה, ב-19 באוקטובר 1987, נרשם בשוקי המניות בעולם ״יום שני השחור״. באותו יום קרסו מדדי המניות בכל רחבי העולם, עם צניחה של 22.6% במדד הדאו ג׳ונס ונפילה של כמעט 50% במדדי הונג קונג ואוסטרליה.

12:00 

בשעה זו נסחרים המדדים העיקריים באירופה בירידות שערים. מדד פוטסי  הלונדוני מתנודד מאז תחילת המסחר, בעוד המדדים קאק  ודאקס  יורדים. המדדים הכלל אירופיים, סטוקס 600  ויורונקסט , יורדים גם הם. 

העימות המתמשך בין הממשלה האיטלקית לבין האיחוד האירופי התחזק בשבועות האחרונים. ממשלת איטליה מתעקשת להגדיל את הוצאותיה בשנה הבאה, והאיחוד מתנגד. המשבר הזה מדאיג את האנליסטים, שחושבים כי הירידות בבורסות איטליה ישפיעו על כל חברות האיחוד. מדד הפוטסי  האיטלקי יורד, ובשנה האחרונה איבד כ-14% מערכו.  

11:00

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת. מדד ניקיי  היפני ננעל בירידה של 0.56%, והמדד האוסטרלי 200 ASX  איבד 0.05% מערכו. בשנחאי, בהונג קונג ובקוריאה ננעלו המדדים במגמה חיובית: שנחאי  זינק ב-2.58%, הנג סנג  בהונג קונג עלה ב-0.49% ומדד קוספי  הקוריאני הוסיף 0.37%. 

באירופה הפך הפוטסי  הלונדוני את מגמתו וכעת הוא רושם עליות שערים. לעומתו, מדד דאקס , מדד קאק  ומדד סטוקס 600  נסחרים במגמה שלילית.  

09:00

הבורסה בלונדון נפתחה, ובשעה זו, עם פתיחת המסחר נרשמות ירידות שערים קלות במדד פוטסי 

בבורסות אסיה המגמה כעת מעורבת: מדד ניקיי היפני ממשיך בירידות, וכמוהו גם מדד 200 ASX  האוסטרלי. מדד הונג קונג הנג סנג , מדד שנחאי    ומדד קוספי  הקוריאני מאבדים מערכם.  

07:00

בורסות אסיה נסחרות כעת במגמה שלילית. מדד ניקיי  היפני רושם ירידות הגבוהות מ-1%. גם מדד הונג קונג הנג סנג , מדד 200 ASX  האוסטרלי ומדד שנחאי  -  כולם מאבדים מערכם.  

הבורסה בוול סטריט ננעלה אתמול בירידות שערים חדות. כל המדדים הבולטים - נאסד"ק , דאו ג'ונס  ו-S&P 500  איבדו מערכיהם. מדד נאסד"ק  צנח ב-2.1% ושני המדדים האחרים רשמו ירידה של כ-1.5% בממוצע.

המתחים בין ארה"ב לערב הסעודית בעקבות היעלמות העיתונאי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול הובילו את חששות המשקיעים, שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, אף הודיע בציוץ בטוויטר כי לא ישתתף בכנס ההשקעות בממלכה בשבוע הבא.

אתמול בערב נסגרו המדדים המובילים באירופה בירידות שערים גם הם: מדד הדאקס  צנח ב-1%, הקאק  איבד 0.5% והפוטסי  ירד 0.26%.