| סיקור שוטף

עליות חדות בנעילת המסחר בוול סטריט: מדד נאסד"ק התקרב לקפיצה היומית הגדולה מאז 2011

עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת: טסלה, טוויטר ומלאנוקס זינקו בחדות; מיקרוסופט זינקה אחרי הדוחות • כלכלנים על הזעזועים בשווקים: "תיקון בריא", לא סימן מקדים לשוק "דובי" • דרישות האבטלה בארה"ב עלו מעבר לצפוי • מדד הפחד (VIX) נפל ב-7% • באירופה, כצפוי, דראגי הותיר את הריבית ללא שינוי; הקאק הצרפתי קפץ 1%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל בעליות חדות; מדד הנאסד"ק  התקרב לקפיצה היומית הגדולה שלו מזה 7 שנים, וננעל בעליות של 2.95%. הדאו ג'ונס  ננעל בעליות של 1.63%, וה-S&P 500  קפץ בסיום המסחר ב-1.86%. 

מדד הפחד נפל בכ-7%.

אינטל  מעלה תחזיות לרבעון הרביעי, המניה קופצת 5% באפטר.

22:30

נמשכות העליות בבורסות וול סטריט: מדד הנאסד"ק  נע לקראת הקפיצה היומית הגדולה ביותר שלו ב-7 השנים האחרונות. 

מדד הדאו ג'ונס  מתקרב לעליות של 2%, מדד ה-S&P 500  חצה את ה-2.2%.

המשקיעים ממתינים לפרסום הדוחות של אמזון, גוגל ואינטל שיפורסמו לאחר נעילת המסחר.

21:00

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בעליות חדות, כשהמדדים המובילים מזנקים מעלה לאחר הדרמה ששררה בשווקים אמש. הנאסד"ק  מזנק בכ-3%, מדד הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  קופצים גם הם.

19:00

המדדים המובילים באירופה ננעלו בעליות נאות, וזאת לאחר פתיחה שלילית הבוקר בצל הדרמה שנרשמה בשווקים. מדד הדאקס עלה ב-1%, הקאק זינק ב-1.6% והפוטסי טיפס 0.6%. ברקע: הבנק המרכזי באירופה הותיר את הריבית ללא שינוי, ונגיד הבנק, מריו דראגי, המשיך לדבוק במדיניות של סיום תכנית רכישות הנכסים עד סוף השנה הנוכחית. 

בתוך כך, דראגי הביע חשש מיציבות גוש האירו על רקע המתיחות שבין איטליה והאיחוד, וכן על רקע אי סיום השיחות סביב יציאתה של בריטניה מהאיחוד. 

 

17:30

אנחת רווחה בוול סטריט: המדדים המובילים נסחרים בעליות נאות, וזאת לאחר הפאניקה שאחזה את הסוחרים אמש לקראת הסגירה, מה שגרר נפילה הבוקר בשוקי אסיה ובתחילת המסחר באירופה.

מדד הנאסד"ק קופץ ב-2.3%, הדאו ג'ונס מזנק ב-1.2% ומדד הטכנולוגיה ב-1.4%. בתוך כך, מדד הפחד (VIX) צונח ב-8%.

ברקע: עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת. גוגל, אינטל ואמזון יפרסמו דוחות לאחר המסחר.

יו.בי.אס גרופ  (UBS) דיווח על רווח נקי של 1.2 מיליארד פרנק שוויצי (1.2 מיליארד דולר) לרבעון, מה שמשקף עלייה של 32% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים של "רויטרס" צפו רווח של 1.01 מיליארד פרנק שוויצי.

16:45

מתחזקות העליות בוול סטריט: לאחר פתיחה חיובית מדד הנאסד"ק קופץ 2.3% (לאחר שצלל אתמול ביותר מ-4.4%), הדאו ג'ונס עולה בכ-1% ומדד S&P 500 מנתר ב-1.2%. עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת, כאשר החברות אינטל , אמזון  וגוגל  (אלפאבית) ידווחו על התוצאות הכספיות לרבעון הלילה אחרי המסחר.

בהמשך לעונת הדוחות, נאסד"ק הציגה עלייה בהכנסות וברווח הנקי ברבעון השלישי 2018. ההכנסות במהלך התקופה הסתכמו ב-600 מיליון דולר, כולל צמיחה אורגנית של 5% בהכנסות. הרווח (Non-GAAP) עלה ב-14% והסתכם ב-1.15 דולר למניה. נאסד"ק הודיעה כי תרכוש את החברה הטכנולוגית סינובר, וכי במהלך הרבעון ביצעה רכישה עצמית של מניות ב-54 מיליון דולר.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בעליות נאות, וזאת לאחר ההתרסקות שנרשמה אמש. מדד הנאסד"ק עולה 1.5% בפתיחה לאחר נפילה חופשית של 4.4% אתמול, מדד דאו ג'ונס עולה 0.3%.

מניית מלאנוקס  מזנקת ב-13% לאחר הדוחות הטובים שפרסמה מוקדם יותר החברה. טוויטר  מזנקת ב-15% לאחר שהכתה את התחזיות לרבעון, טסלה  מזנקת בעוד 8.6% אחרי הדוחות אתמול. מניית מיקרוסופט מזנקת ביותר מ-6% לאחר שרשמה עלייה של 19% בהכנסות ברבעון. תחזיות השוק היו לצמיחה של 13.7% בהכנסות בלבד.

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, כפי שצפו האנליסטים בשוק, ואמר כי חברי הבנק המרכזי לא דנו על חידוש תכנית רכישות האג"ח.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט עולים כעת בעד 0.8%, ומאותתים על פתיחה חיובית לאחר יום סוער שנרשם אתמול, כאשר הסוחרים זרקו סחורה לרצפה בסיום המסחר. ברקע: עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת, כאשר טוויטר מזנקת בטרום מסחר לאחר שהכתה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים, גוגל  וסנאפטצ'ט  יפרסמו דוחות הלילה לאחר המסחר. 

מלאנוקס פרסמה דוחות טובים וסיפקה תחזיות טובות לרבעון הרביעי, שמשקפות העלאה נוספת של התחזית השנתי. המניה מזנקת 10% בטרום-מסחר.

בורסות אירופה נסחרות בעליות שהתמתנו, בדומה להתמתנות העליות בחוזים העתידיים בניו יורק. מדד הדאקס נסחר ללא שינוי כעת, הקאק הצרפתי עולה 0.9%.

מאקרו

בארה"ב פורסמו נתוני דרישות האבטלה לשבוע החולף, כאשר התביעות החדשות עלו ב-5,000 דרישות ל-215 אלף בשבעת הימים שהסתיימו ב-20 באוקטובר. הכלכלנים בשוק צפו עלייה ל-210 אלף דרישות בלבד. בפלורידה וג'ורג'יה נרשמה עלייה חדה בדרישות האבטלה בשבוע החולף, לאחר שהמדינות הללו נפגעו הכי קשה מסופת ההוריקן 'מישל'.

לפי משרד המסחר האמריקאי, בחודש ספטמבר האחרון נרשמה עלייה של 0.8% בהזמנות למוצרים בני-קיימא, וזאת הודות לזינוק בהזמנות למוצרי תחבורה ומוצרים צבאיים. צפי הכלכלנים היה דווקא לירידה של 1.5% בהזמנות לאחר זינוק של 4.6% בחודש אוגוסט.

12:55

המדדים המובילים באירופה עברו להיסחר בעליות שערים חדות, וזאת בדומה לסנטימנט שנרשם כעת בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט אחרי הנפילות אתמול. 

מדד הדאקס הגרמני עולה 0.5%, הקאק הצרפתי קופץ 1.3% והפוטסי הבריטי מזנק ב-1.5%. 

בניו יורק החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק קופצים ב-1.8%, החוזים על מדד דאו ג'ונס עולים 0.9% והחוזים על מדד S&P 500 עולים בכ-1%.

 

11:00

מדד ההנג סנג  בהונג קונג ננעל בירידה של 1.24%, על רקע הירידות בשאר שוקי אסיה עם מדד ניקיי  שהוביל את הירידות.

המסחר באירופה עבר להתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדדי דאקס  ופוטסי  הבריטי יורדים, בעוד מדד קאק  עולה. המדד הכלל-אירופי סטוקס 600  עבר לעליות גם הוא.

הבנק המרכזי האירופי צפוי לערוך פגישה בשעות הצהריים ולהודיע אם צפויים שינויים כלשהם במדיניותו.

כלכלנים בבתי ההשקעות התייחסו בשיחה עם "גלובס" לזעזועים בשוקי המניות בעולם והציעו להם הסברים שונים. לדעתם, לא מדובר בתחילתו של שוק "דובי".

10:15

המסחר בשוקי אירופה נפתח הבוקר במגמה שלילית על רקע המפולת אמש בבורסות בוול סטריט והצניחות במסחר באסיה הבוקר. כך, מדדי דאקס , קאק , פוטסי  והמדד הכלל-אירופי סטוקס 600  יורדים כולם.

מגזר הטק האירופי יורד בכ-1% בשעה זו. גם מגזר המדיה האירופי צולל בהובלת מניית WPP  שצונחת. חברת המדיה דיווחה על תוצאות כספיות חלשות מהצפוי.

מניית היצרנית הגרמנית Kion Group מתרסקת ביותר מ-10%, לאחר שדיווחה על תוצאות חלשות ברבעון הנוכחי. בצדו השני של מדד המניות הגרמני נמצאת מניית פומה  שמטפסת בעקבות העלאת צפי רווחים לשנה הקרובה.

מניית הבנק השוויצרי UBS  עולה בעקבות דוחות טובים מעט מהתחזיות. גם מניית היצרנית הצרפתית SEB  עולה בשעה זו.

גיא בית-אור, מנהל מחלקת מאקרו בבית ההשקעות פסגות, התייחס הבוקר לירידות בשווקים בעולם, וציין כי "לא מדובר בכניסה למיתון". לדבריו, "עלינו להתחיל להתרגל לירידה הדרגתית בקצב הצמיחה בארה"ב לכיוון של 2%-2.3% לעומת 3% השנה, והפד צפוי להמשיך בהעלאות הריבית".

08:00

מעמיקות הירידות בבורסות אסיה בעקבות המפולת אמש בבורסות וול סטריט: בורסת טוקיו  צוללת בלמעלה מ-3%, בורסות שנחאי  והונג קונג  ממשיכות בירידות החדות. 

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום בירידות חדות, מובל על ידי המפולת שהיכתה אתמול בבורסות ארה"ב. אמש חוו המדדים בוול סטריט את הנפילה היומית התלולה ביותר מאז שנת 2011, ירידה שמורגשת היטב במסחר היום בבורסות אסיה. מדד נאסד"ק התרסק ב-4.43%, דאו ג'ונס ירד ב-2.4 ו- S&P 500 ירד במעל 3%. 

בשעה זו בורסת טוקיו  צוללת בכמעט 2%, וירידות חדות נרשמות בבורסות סין - מדד שנחאי  ומדד ההנג סנג .

בקוריאה, הקוספי  צולל גם הוא בלמעלה מ-2%, נמשך מטה על ידי מניות הטק, בראשן סמסונג  ו-SK Hynix, אשר צונחות כל אחת בלמעלה מ-2.5%.