יוסי ורשבסקי ימונה למנכ"ל רשת-עשר; עובדי רשת מתאגדים

מנכ"ל ערוץ עשר צפוי לצרף לערוץ החדש גם חלקים ניכרים מאנשי הנהלת הערוץ הנוכחי, ביניהם ציון פרץ המשמש כיום כסמנכ"ל השיווק • על רקע אי-הוודאות עובדי רשת החליטו להתאגד, כשברקע גם עזיבתו הצפויה של מי ששימש כמנכ"ל רשת בעשור האחרון, אבי צבי

יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן
יוסי ורשבסקי / צילום: גיא קרן

כשבפניו ניצבת רק משוכה רגולטורית אחת נוספת, המיזוג בין רשת לערוץ עשר עובר למישור הפרקטי. ל"גלובס" נודע כי תוך ימים ספורים, בד-בבד עם חתימת הסכם סופי של חלוקת המניות בערוץ הממוזג, יוכרז רשמית גם מינויו של יוסי ורשבסקי לתפקיד המנכ"ל. לפי ההערכות, ורשבסקי, המכהן כיום כמנכ"ל ערוץ עשר, צפוי להביא עמו לערוץ החדש גם חלקים ניכרים מאנשי הנהלת הערוץ הנוכחי, ביניהם ציון פרץ המשמש כיום כסמנכ"ל השיווק. בערוץ עשר בחרו שלא להגיב לדברים. 

כאמור, מינויו של ורשבסקי צפוי להפוך לרשמי בד בבד עם הפרסום הסופי של הסכם חלוקת בעלי המניות. לפי המסתמן, בערוץ הממוזג צפויים להחזיק בחלקים שווים לן בלווטניק, אודי רקאנטי, אודי אנג'ל וקבוצת אלי עזור. 

התכוון להשפיע על ההתנהלות 

כפי שנחשף ב"גלובס", המשא-ומתן בין בעלי המניות של ערוץ עשר ורשת עבר טלטלות רבות, שנבעו בעיקר מחוסר ההתלהבות של מי מהצדדים להזרים כסף לערוץ במתכונתו החדשה. בשלב מסוים הלך והתבהר כי מי שעשוי להחזיק ברוב המניות של הערוץ הממוזג הם בעלי המניות של ערוץ עשר. ההחזקות אמורות להיות אישיות לבעל מניות, בניגוד למצב כיום שבו קבוצת RGE מחזיקה בשליטה בערוץ עשר. 

אל תוך הפסיפס המורכב הצטרף גורם נוסף: איש העסקים אלי עזור, שפעל להיכנס כשותף בערוץ הממוזג באופן שתהיה לו השפעה רבה על התנהלותו. עזור וורשבסקי, נציין, הם חברים ותיקים. 

לאורך כל הדרך נבחן גם המודל שאמור לשמש את הערוץ הממוזג ואת הנתח שהוא רוצה לתפוס בכלל עוגת הרייטינג. בשלב הזה נראה כי הכוונה היא להיות מספר שתיים אבל חזק, כלומר להחזיק בנתח של כ-40%-45% מכלל הרייטינג המסחרי. הדבר צפוי לאפשר לערוץ להיות "רזה" יותר, כזה שלא חייב להשקיע סכומים גבוהים יחסית בתוכן. 

אחת המשימות הדחופות ביותר שיעמדו בפני מובילי המיזוג הוא יצירת לוח שידורים חדש שיעלה לאוויר בתחילת ינואר, זאת בהנחה שהעררים העומדים בבית הדין להגבלים לא יתקבלו, וועדת הריכוזיות שעדיין נדרשת לתת אישור למהלך אכן תעשה זאת.

"עדיף היחד על הלבד"

בתוך כך, כשברקע אי-ודאות בנוגע לאיך ייראה היום שאחרי מיזוג רשת וערוץ עשר, מנסים עובדי רשת להגן על עצמם ככל שניתן ומתאגדים. ל"גלובס" נודע כי ועד פעולה של העובדים שלח הבוקר הודעה לעובדים השכירים המבשרת להם על הכוונה להתאגד ומפצירה בהם להצטרף: "החלטנו להרים את הכפפה בדקה ה-90 ולהתאגד", נכתב בהודעה. "לאור תהליך המיזוג והשלכותיו הגענו להחלטה חד-משמעית - עדיף היחד על הלבד". 

התארגנות העובדים נערכת כשברקע גם עזיבתו הצפויה של מי ששימש כמנכ"ל רשת בעשור האחרון, אבי צבי. צבי ביקש לעזוב את התפקיד כבר מספר פעמים בשנתיים האחרונות, אך נשאר בגלל החיבור החזק לאודי אנג'ל, בעל המניות הדומיננטי ברשת. 

ברשת לא נמסרה תגובה לדברים.