"מה שקרה פה בשנים האחרונות בענף הביטוח היה שבירת כללי המשחק הדמוקרטי"

נשיא לשכת סוכני הביטוח ליאור רוזנפלד תקף בחריפות את הממונה הקודמת של שוק ההון בכנס של הלשכה באילת • איילת שקד: "אני מנסה להוביל קו שמשתמשים ברגולציה רק שהיא הכרחית ושצריך לתקן כשל שוק, אבל לא להשתמש ברגולציה כדי להנדס תחומים מסוימים"

ליאור רוזנפלד / צילום: איתי אבירן
ליאור רוזנפלד / צילום: איתי אבירן

הלילה (ב') החל כנס לשכת סוכני הביטוח באילת, והפעם ללא סערה רבתי. נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד, נשא דברים במסגרת מושב פתיחת כנס אלמנטר 2018 שמתקיים באילת, ואמר כי "המנהיגות הלאומית חייבת להתחזק דחוף בוויטמין האומץ. חסרה לנו מנהיגות שמבטלת את הפופוליזם והחנופה ומובילה להחלטות בעלות אומץ ותעוזה. מנהיגות שאין לה אומץ - לא ראויה להוביל ציבור". אמר והוסיף: "מה שקרה פה בשנים האחרונות בענף הביטוח היה שבירת כללי המשחק הדמוקרטי. ראש רשות שוק ההון הקודמת ביטלה כל דעה מנוגדת, והוזילה באופן חד ובוטה את מעמדה של ועדת הכספים ופגעה בנבחרי הציבור - זה מצב שאסור שיחזור. הפופוליזם ששלט בקרב בעלי עמדות מפתח חייב להסתיים".

בכך הדהד רוזנפלד את המתקפה החריפה של יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, מכנס קודם של לשכת סוכני ביטוח נגד הממונה הקודמת על שוק ההון, דורית סלינגר. או אז התייחס רוזנפלד למחליף של סלינגר, ד"ר משה ברקת, ואמר כי "יש הידברות, יש עבודה משותפת ויש כבוד הדדי. לא נטעה לחשוב שלא יהיו מחלוקות, זה בסדר, בטוח שנדע מחלוקות ומהמורות אבל זה יעשה באופן כנה, ישיר וללא משוא פנים"

הוא גם תקף את התנהלות חברות הביטוח ואמר כי "שום שיווק ישיר לא יוכל להחליף את סוכן הביטוח המקצועי... אין מקצוענות בטלפנות, הפסיקו את עקיפת הסוכנים, הפסיקו את השיווק הישיר. תוציאו את החאפרים מהמקצוע".

במושב הפתיחה של הכנס השתתפו גם שרת המשפטים איילת שקד, שתקפה -שוב - את ריבוי הרגולציה ש"מנסה להנדס את השוק", והוסיפה כי "אני מנסה להוביל קו שמשתמשים ברגולציה רק שהיא הכרחית ושצריך לתקן כשל שוק, אבל לא להשתמש ברגולציה כדי להנדס תחומים מסוימים. קראתי בישיבת הממשלה ובכנסת לנהוג באיפוק רגולטורי ולהשתמש בכלי החוזרים רק כשצריך. רגולטורים מוציאים חוזרים בלי יותר מידי פיקוח והם חייבים לנהוג באיפוק".

עוד השתתפו בכנס השר לפיתוח אזורי צחי הנגבי, יו"ר לשכת רואי החשבון איריס שטרק, מנכ"ל איגוד חברות הביטוח ד"ר גיא רוטקופף, שאמר כי "קידום כלכלה חופשית זו לא מילת גנאי ולאנשים יש זכות להרוויח ולכלכל את משפחתם", תוך שהוסיף כי "יש דיון על שומרי סף מול פוליטיקאים - פוליטיקיאים זו לא מילה גסה. לעתים מנסים להשחיר אותם, אך הם יודעים מהי טובת הציבור".  גם נשיא להב עו"ד רועי כהן השתתף בכנס.