המהפך של סומוטו: קפיצה של 183% ברווח ברבעון השלישי

החברה הציגה הכנסות של 14.3 מיליון דולר, שיפור של 6.7% לעומת הרבעון השני השנה, אולם ירידה של כ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • בשורה התחתונה רשמה סומוטו עלייה ברווח הנקי לרמה של כ-1.7 מיליון דולר

אסף יצחיאק / צילום: שלומי יוסף
אסף יצחיאק / צילום: שלומי יוסף

חברת הטכנולוגיה סומוטו , הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, פרסמה היום דוחות חזקים. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של 14.3 מיליון דולר, שיפור של 6.7% לעומת הרבעון השני השנה, אולם ירידה של כ-6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

ברווח התפעולי של סומוטו נרשמה קפיצה של 125% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-2.7 מיליון דולר - בעיקר על רקע ירידה בהוצאות לרכישת מדיה. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית מסים פחת והפחתות) גדל בכ-50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ובכ-26% לעומת הרבעון השני השנה, והסתכם בכ-3.9 מיליון דולר.

בחברה, אותה מוביל המנכ"ל אסי יצחיאק (המשמש גם סמנכ"ל הכספים), מציינים כי השיפור בהכנסות וברווח התפעולי נרשמו על רקע צמיחה בתחום הפצת האפליקציות והמשך גידול ברווחיות בתחום הפרסום בווידיאו. בשורה התחתונה רשמה סומוטו קפיצה של 183% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-1.7 מיליון דולר.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה סומוטו עם ירידה של 21.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של 39.5 מיליון דולר. ה-EBITDA ירד ב-9.7% לרמה של 9.2 מיליון דולר, הרווח התפעולי נשחק בכ-10% ועמד על כ-5.3 מיליון דולר ואילו ברווח הנקי נרשמה צמיחה של 46% לרמה של כ-3.5 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון של סומוטו
 תוצאות הרבעון של סומוטו

סומוטו מנוהלת ללא גרעין שליטה. בעל מניות מרכזי בחברה הוא בן גירון, אחד מהמייסדים והמנכ"ל הקודם, המחזיק בכ-11.6% מההון. גירון התפטר מתפקידו בסוף 2017 לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לקראת סיומה של השנה ובעקבות צניחה של יותר מ-50% במחיר המניה. מחזיקים מרכזיים נוספים במניות החברה הם בתי ההשקעות מיטב דש וילין לפידות, לצד צבי סול ויעקב טננבוים.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-7.2 מיליון שקל לבעלי המניות. ביחד עם הדיבידנד הנוכחי חילקה החברה השנה מזומנים בהיקף של כ-33.7 מיליון שקל. שווי השוק של סומוטו עומד כיום על כ-160 מיליון שקל לאחר עלייה של כ-40% בחצי שנה (כולל 1% היום), כך שתשואת הדיבידנד של המניה עומדת כיום על כ-20%. נכון לסוף ספטמבר עמדה יתרת המזומנים ושווי המזומנים של החברה על כ-16.1 מיליון דולר, והיתרה נטו (בניכוי אשראי מבנק) על כ-10.8 מיליון דולר.

המנכ"ל יצחיאק ציין היום, כי "התוצאות החזקות של החברה הן על רקע התמקדות בתחומי המומחיות של החברה, תחום הפרסום בווידיאו המציג צמיחה ושיפור ברווחיות ותחום הפצת האפליקציות, שממשיך להוות עוגן מרכזי ולייצר לחברה הכנסות ורווחים גבוהים. אנו ממשיכים לחזק את המיצוב התחרותי שלנו ואת הערך למפרסמים, בין השאר על ידי השקעה בטכנולוגיות המאפשרות לנו לבצע אופטימיזציה, והחזר גבוה יותר על ההשקעה בקניית מדיה, שהוביל לשיעורי רווחיות גבוהים. ההיקפים הגבוהים של הדיבידנד ממצבים את סומוטו כחברה יציבה, תזרימית וחזקה, אשר מספקת תשואת דיבידנד גבוהה לבעלי המניות".