נעילה שלילית בבורסות אירופה: מדד הפוטסי איבד 1.2%; שער הליש"ט זינק ב-0.7%

נעילה מעורבת בבורסות אסיה: מדד ניקיי היפני והנג סנג בהונג קונג עלו, מדדי שנחאי ושנזן ירדו • דירקטוריון קבוצת רנו-ניסאן מוטור הצביע בעד הדחתו של היו"ר קרלוס גוהן, שנעצר ביפן • היום לא מתקיים מסחר בארה"ב לרגל חג ההודיה

בורסת יורונקסט/ צילום: Benoit Tessier
בורסת יורונקסט/ צילום: Benoit Tessier

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

18:45

המסחר באירופה ננעל היום בירידות: פוטסי , דאקס , וקאק  נסגרו במגמה שלילית. הליש"ט זינקה ב-0.7% מול הדולר.

שלושת ימי המסחר האחרונים בוול סטריט, שיצאה היום לחופשת חג ההודיה, רשמו את הביצועים הגרועים ביותר לפני חג ההודיה ב-7 השנים האחרונות בכל שלושת מדדי המניות הגדולים של ארה"ב.

17:30

בורסות אירופה נסחרות בירידות כאשר מדד הפוטסי נופל ביותר מ-1%. הדאקס הגרמני מאבד 0.7% ומדד הקאק יורד 0.5%. הליש"ט קופצת 0.6% מול הדולר על רקע הדיווח שלפיו בריטניה והאיחוד האירופי "נחושים" להגיע להסכמה על איזור סחר חופשי בגבול אירלנד.

14:30

מדד המניות המובילים בבורסות אירופה נסחרים בטריטוריה האדומה כעת, כשמדד הדאקס  הגרמני מאבד 0.7%, מדד קאק  הצרפתי יורד ב-0.5% ומדד הפוטסי  הבריטי מאבד 0.9%. 

שער הליש"ט  עולה ב-0.7% מול הדולר, על רקע הדיווחים על "נחישות" של האיחוד האירופי ובריטניה להקים אזור סחר חופשי בגבול עם אירלנד.

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל חג ההודיה. מחר ישוב להתקיים המסחר בבורסות וול סטריט, אבל במתכונת מקוצרת.

11:00

המסחר בשוקי אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת, מדדי ניקיי והנג סנג עלו בעוד מדדי שנחאי ושנזן נסחרו במגמה שלילית.

מניות הבנקים ביפן ספגו את מירב הירידות, הסקטור כולו ירד כ-2%.

בהונג קונג מניות הסלולר ירדו 0.5%.

המסחר באירופה נפתח במגמה שלילית הבוקר, שלושת המדדים העיקריים, דאקס , פריס קאק 40  ופוטסי  הבריטי, יורדים. גם המדד הכלל-אירופי סטוקס 600 יורד ביותר מ-0.5%.

נראה שהמשקיעים עדיין זהירים מאוד באירופה על רקע הסכם הברקזיט המתגבש ותסבוכת התקציב והגירעון באיטליה.

חברת התשתיות הבריטית סנטריקה  פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון שלא עמדו בציפיות, המניה יורדת מעל 8%.

עיניי המשקיעים נשואות לדיווחים מדירקטוריון רנו-ניסאן מוטור על הדחתו של קרלוס גוהן, מניית רנו  תחת לחץ רב.

9:25

שוקי אסיה מתנהלים במגמה מעורבת בשעה זו, מדדי ניקיי  והנג סנג  עולים בעוד מדד שנחאי  יורד.

המפגש הצפוי של נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא סין שי בפסגת G-20 ב-30 בנובמבר מזין את חששות המשקיעים, שאינם צופים לתוצאה חיובית מהמפגש. זאת, על אף דברי הנשיא האמריקאי בשבוע שעבר, כי ייתכן ולא יצטרך להטיל עוד מכסים על סחורות סיניות. השבוע, סגן הנשיא מייק פנס, כבר אותת על המשך עסקים כרגיל כשרמז שמכסים נוספים ככל הנראה עתידים להגיע ובקרוב.

דירקטוריון ניסאן מוטור  יפגש היום על מנת להצביע על הדחת המנכ"ל קרלוס גוהן, בעוד מידע נוסף על ההתנהלות הכלכלית הלא נאותה שלו לכאורה דולף לתקשורת. ההחלטה על הדחתו של גוהן לא צריכה להיות בפה אחד של כל הדירקטוריון אך מדיווחים ניתן להבין שישנם גורמים בדירקטוריון שחושבים שאין מספיק ראיות נגד גוהן כדי להדיחו. מניית רנו  באירופה תושפע מההחלטה.

בצידם השלילי של המדדים ביפן, מניות הבנקים נסחרות הבוקר בירידות, מיצובישי UFJ  וסומיטומו מיטסוי  יורדות. בצידם החיובי, מניית יצרנית הבירה סאפורו  מטפסת כ-7%.

בהונג קונג בולטות בירידות מניות הסלולר צ'יינה מובייל  ויוניקום . למרות ירידות בשאר מניות האנרגיה, טנסנט הולדינגס  עולה הבוקר 1.5%.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת היום (ה'), זאת לאחר נעילה חיובית אמש בבורסות וול סטריט. 

המדדים בניו יורק התאוששו וטיפסו מעלה, אך התמתנו לקראת הסגירה. מדד נאסד"ק טיפס ב-0.92%, מדד S&P 500 עלה ב-0.30% ומדד דאו ג'ונס נותר יציב.

היום לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל חג ההודיה. מחר ישוב להתקיים המסחר במתכונת מקוצרת.

כאמור, המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, כך שמדד הניקיי היפני  יורד בכ-0.5%, שנחאי  עולה בכ-0.5%, ומדד ההנג סנג  יציב.

מחיר הנפט  קפץ אתמול שוב על רקע ירידה מפתיעה במלאי הנפט בארה"ב.