איש המפתח בהסדר החוב של ברוקלנד אפריל: עודד גל, מנהל קרן הגידור גיא פאנד

קרן הגידור שייסד גל מחזיקה, על פי ההערכות, אג"ח של חברת הנדל"ן הזרה בהיקף של כ-40 מיליון שקל ע"נ - יותר מרבע מהחוב הכולל • אג"ח ב' של ברוקלנד נסחרה היום במחיר של 34.5 אגורות, לאחר שקרסה החודש ב-55% • מעודד גל לא התקבלה תגובה

קרן הגידור גיא פאנד בניהולו של עודד גל היא המחזיקה הגדולה ביותר באיגרות החוב של חברת הנדל"ן הזרה ברוקלנד אפריל, שנקלעה לקשיים ומבקשת הסדר חוב - כך העריכו בפני "גלובס" גורמים בכירים בשוק.

לדברי אותם גורמים, מחזיקה גיא פאנד בכ-40 מיליון שקל ערך נקוב של אג"ח ברוקלנד  ב'. מדובר בכמות השווה לכ-31% מסדרה ב', ולכ-27% מסך איגרות החוב (סדרות א' ו-ב' יחדיו) שהנפיקה ברוקלנד, ושטרם נפרעו. מעודד גל לא התקבלה תגובה.

ברוקלנד, בבעלותו ובניהולו של בועז גלעד, היא חברה יזמית קטנה בתחום הנדל"ן למגורים שפועלת ברובע ברוקלין שבניו יורק. בשנים 2014-2015 הנפיקה החברה איגרות חוב לציבור בישראל בשתי סדרות, וכיום עדיין נסחרות בבורסה בת"א אג"ח של החברה מסדרות א' וב' בבורסה, בהיקף של כ-148 מיליון שקל ערך נקוב.

מוקדם יותר החודש הודיעה ברוקלנד כי נקלעה לקשיים פיננסיים חמורים, ופנתה למחזיקי האג"ח שלה בבקשה לנהל עימה משא ומתן להסדר חוב תחת נציגות מאוחדת לשתי הסדרות. בתגובה, הורידה חברת S&P מעלות את דירוג החוב של ברוקלנד מ-BBB ל-CC והקימה בשל כך למחזיקי האג"ח עילה להעמדת החוב כלפיהם לפירעון מיידי.

בשבוע שעבר קיימה ברוקלנד אסיפת מחזיקים, ובה ניסה הבעלים והיו"ר גלעד להסביר את ההידרדרות המהירה במצבה של החברה. לאחר האסיפה פרסם הנאמן של שתי סדרות האג"ח, יוסי רזניק, מנכ"ל חברת רזניק פז נבו נאמנויות, כתב הצבעה, ובו שלוש הצעות החלטה שונות.

במסגרת ההצעה הראשונה התבקשו מחזיקי האג"ח לאשר דחייה של 45 בכינוס אסיפת מחזיקים מיוחדת לצורך העמדת החוב לפירעון מיידי. במסגרת ההצעה השנייה התבקשו המחזיקים לאשר את בקשת החברה לנציגות משותפת לשתי הסדרות, ובהצעת ההחלטה השלישית הם התבקשו לבחור את עורך הדין שייצג מעתה את הנאמן ואת המחזיקים, וזאת מתוך רשימה של עורכי דין שהציגו את מועמדותם לתפקיד.

בתום ההצבעה אישרו שתי הסדרות ברוב מיוחד של יותר מ-75% את הצעת ההחלטה לדחות את הדיון בדרישת ההעמדה לפירעון מיידי, וכן הסכימו כמעט פה אחד להקים נציגות משותפת לשתי הסדרות. כמו כן, בחרו המחזיקים בעו"ד גיא גיסין כמי שיהפוך מעתה לבא כוחם.

רוב בהצבעה לקרן עצמה

על פי תוצאות ההצבעה בסדרה ב', השתתפו בה מחזיקים שברשותם 75.35 מיליון שקל ע"נ - כלומר, כ-59% בלבד מכלל הסדרה, וזאת מאחר שבהצבעות מסוג זה נוטלים חלק בעיקר גופים מוסדיים וקרנות השקעה שונות. כך, אם הנתונים על ההחזקה של קרן גיא פאנד אכן מדויקים, הרי שלקרן לבדה היה לכאורה רוב בהצבעה.

מסיבה זו ניתן להסיק כי למנהל הקרן עודד גל יכולה להיות השפעה מהותית על הצעדים שיבחרו לנקוט מחזיקי האג"ח, ובראשם השאלה האם להיכנס למשא ומתן על הסדר חוב בברוקלנד, או לבחור בדרך של ניהול מאבק משפטי על יתרת נכסיה. זאת, בין השאר גם לנוכח העובדה שאג"ח א' היא סדרה קטנה יחסית, בהיקף של 21.5 מיליון שקל ע"נ.

את גיא פרטנרס הקים עודד גל ב-2013, כשנה לאחר שפרש מתפקידו כמנכ"ל חברת קרנות הנאמנות של בית ההשקעות אי.בי.אי. גיא פרנטרס מנהלת כיום שלוש קרנות גידור שונות - גיא פאנד, שמתמחה בשוק האג"ח הישראלי, גיא אקוויטי, שמתמחה בשוק המניות הישראלי, וגיא גלובל, שמתמחה בשוקי איגרות החוב הדולריות בעולם. גיא פאנד נחשבת בשוק המקומי לשחקנית של פוזיציות גדולות, ועל פי מקורות בשוק היא פועלת גם באג"ח הנסחרות בתשואה גבוהה, ובהן באג"ח של חברות הנדל"ן הזרות. היקף הקרן כמה מאות מיליוני שקלים.

אג"ח ב' של ברוקלנד נסחרה היום במחיר של 34.5 אגורות, לאחר שקרסה החודש ב-55%. יש לציין כי לא ברור מתי רכשה גיא פאנד את ההחזקה באג"ח ברוקלנד, ואילו מחירים היא שילמה עליהן.