בצל העלייה במחירי האלומיניום: מניית קליל צונחת לאחר שרשמה ירידה ברווח ובהכנסות ברבעון

יצרנית הפרופילים לחלונות קליל סבלה מעליית מחיר האלומיניום ברבעון השלישי, על רקע "ההכרזות על שינויים אפשריים במדיניות הסחר האמריקאית" • הכנסות החברה ירדו ברבעון ב-2.1% ל-93.6 מיליון שקל • הרווח הנקי ירד מ-15.2 מיליון שקל ל-11.4 מיליון שקל • החברה תחלק דיבידנד של 36 מיליון שקל

צורי דבוש, יו"ר קליל / צילום: תמר מצפי
צורי דבוש, יו"ר קליל / צילום: תמר מצפי

מנייתה של קליל , יצרנית הפרופילים לחלונות, צונחת כעת בכ-7% במסחר בת"א, בהמשך לדוחות הכספיים לרבעון השלישי שפורסמו אתמול לאחר סגירת המסחר, ושלפיהן החברה רשמה צניחה של 24% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

החברה רשמה קיטון של 4.9% ברווח הגולמי ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, על רקע שינוי בתמהיל המכירות ומעליית עלויות הייצור, ובעיקר עליית מחיר חומרי הגלם ושכר.

מחיר האלומיניום, הנקבע בבורסת LME בלונדון ונקוב בדולרים, מהווה בסיס לקביעת מחירי רכישת חומר הגלם העיקרי של החברה. על מחיר זה מתווספות פרמיות ועלויות אחרות. המחיר הממוצע של האלומיניום ברבעון השלישי השנה עלה ב-2.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-2,056 דולר לטונה.

קליל כותבת בדוחותיה כי "ההכרזות על שינויים אפשריים במדיניות הסחר האמריקאית, גרמו לעליית מחירי האלומיניום ברבעון השני השנה והשפיעו על עלות המכירות של החברה ברבעון השלישי". 

נציין כי ברבעון השלישי של השנה חל תיסוף בשקל ביחס לדולר בשיעור של 4.6%, בהשוואה לתיסוף בשיעור של 8.2% בתקופה המקבילה אשתקד, מה שגרר עלייה בהוצאות המימון מ-450 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-555 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה.

בשורה העליונה, ההכנסות של קליל ממכירות הסתכמו ירדו ב-2.1% ל-93.6 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד ב-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-14.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון ירד מ-15.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, לרווח נקי של 11.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה.

בתוך כך, דירקטוריון קליל, בראשות צורי דבוש, אישר חלוקת דיבידנד של 36 מיליון שקל למשקיעים. במהלך הרבעון נזכיר כי החברה אישרה מענק חד פעמים לדירקטור קובי לוי בגובה 180 מיליון שקל.

אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל, מסר היום כי "תוצאות הרבעון הושפעו מעיתוי החגים השנה שהפחיתו את מספר ימי העבודה, משינוי בתמהיל מכירת מערכות האלומיניום, מהעלייה במחיר האלומיניום והתחזקות הדולר אל מול השקל. אנו ממשיכים לפעול לצמיחת החברה בטווח הארוך - תוך שמירה על קליל כמותג מוביל, הן ברמת האיכות והן ברמת השירות ללקוח. בהתאם לכך, במהלך השנתיים הקרובות אנו צפויים להוציא לפועל את תכנית ההשקעות במתקני החברה - תכנית שתאפשר לנו להכין את הקרקע לקראת הצמיחה העתידית בפעילות החברה, בדגש על הפעילות בתחום התריסים".