נעילה חיובית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק טיפס מעל 2%

GM צפויה לצאת להליך התייעלות שיכלול סגירת מפעלים ופיטורי עובדים • פייסבוק קפצה ביותר מ-3% • במהלך יום המסחר, מיקרוסופט עקפה את שווי השוק של אפל לכמה רגעים • אמזון הגיבה בעליות להערכות אופטימיות על מכירות סיברמנדיי • סגירה חיובית באירופה, מילאנו זינקה 2.8% לקראת הדיון לתיקון התקציב של הממשלה

חוגגים עליות ב-NYSE  / צילום: רויטרס
חוגגים עליות ב-NYSE / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

יומו הראשון של שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות, מדדי דאו-ג'ונס  ו-S&P 500  עלו מעל 1.4% בממוצע ואילו מדד הנאסד"ק  זינק ביותר מ-2%.

מניית ג'נרל מוטורס  טיפסה היום כמעט 5% לאחר שדיווחה כי תצא להליך התייעלות שיכלול סגירת מפעלים ופיטורי עובדים. הנשיא טראמפ סיפר לכתבים בבית הלבן שהוא "מאוד לא מרוצה" מהתוכנית העתידית של GM.

אמזון  עלתה בעקבות ההערכות האופטימיות על מכירות סייבר מאנדיי ובלאק פריידיי.

במהלך יום המסחר מיקרוסופט  עקפה את שווי השוק של אפל  לכמה רגעים. שתי המניות רשמו עליות שערים היום.

מחיר הנפט  עלה היום.

21:00

העליות בוול סטריט נמשכות, כל המדדים העיקריים, נאסד"ק , דאו ג'ונס  ו-S&P 500  עולים כ-1% בממוצע.

מניית פייסבוק  עולה מעל 3% למרות הביקורות הרבות נגד הרשת החברתית.

מניית ג'נרל מוטורס  עולה 4.8% בשעה זו.

מניות הבנקים נהנות מעליות בדאו ומזנקות בעקבותן, ביניהן גולדמן זאקס  וג'י.פי מורגן צ'ייס .

18:45

באירופה המסחר ננעל בעליות חדות, כאשר הדאקס זינק 1.5%, הקאק בכ-1% הפוטסי טיפס 1.3% ומילאנו זינקה 2.8%. 

18:10

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות חדות, ברקע לסנטימנט החיובי מוקדם יותר בבורסות אירופה. 

מדד דאו ג'ונס קופץ 1.4%, הנאסד"ק מנתר 1.7% ומדד S&P 500 עולה 1.4%.

מניית ג'נרל מוטורס  (GM) מזנקת 7% על רקע הדיווח שלפיו יצרנית הרכבים צועדת לקראת הליך התייעלות שיכלול סגירת מפעלים מעבר לים וגם בארה"ב, צעד שיכלול פיטורי עובדים. החברה תפסיק לייצר בארה"ב את הרכבים שברולט קרוז, קאדילק CT6 וביואיק לה-קרוס.

מניית פייסבוק מזנקת ביותר מ-3%, אפל מאבדת 0.3%.

16:45

יומו הראשון של שבוע המסחר בוול סטריט נפתח מגמה חיובית, המדדים העיקריים, דאו ג'ונס , נאסד"ק  ו-S&P 500  מטפסים כ-1.4% בממוצע.

מניות אמזון , נטפליקס  ואלפאבית  עולות 1.5% בשעה זו.

מניית פייסבוק  יורדת בעקבות הביקורת על התנהלות החברה ומארק צוקרברג בפרט.

מניית אפל  יורדת בעקבות דיווחים מהשבוע שעבר שמכירות האייפונים החדשים עומדות להיחלש מאוד.

נשיאי ארה"ב וסין צפויים להיפגש בסוף השבוע הקרוב בוועידה בבואנוס איירס, ויש מגעים לחידוש שיחות הסחר בין שתי המדינות.

14:55

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת בעליות חדות, כאשר החוזים על מדד הנאסד"ק קופצים 1.6%. ברקע: דיווח על שיא מכירות בבלאק פריידי מקפיץ את מניית אמזון ביותר מ-2% בטרום-מסחר.

באירופה, המדדים נסחרים בעליות נאות. הבורסה האיטלקית קופצת 2.7%, מדד הדאקס הגרמני עולה 1.15%, מדד פוטסי בלונדון מטפס ב-0.7% והליש"ט קופצת בהמשך לדיווח אתמול, שלפיו האיחוד האירופי אישר את הצעת הברקזיט של ראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי.

11:30

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות, בהובלת הבורסה האיטלקית שמנתרת ב-3% על רקע הדיווח לפיו הממשל האיטלקי במגעים עם האיחוד האירופי בנוגע לתקציב האיטלקי המתוקן.

מילאנו מזנקת ב-3%, הדאקס הגרמני עולה 1.3%, הקאק הצרפתי מטפס 1.4% והפוטסי הבריטי עולה 1.2%.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית מובהקת. כך, בורסת איטליה  מזנקת בכ-2.5%, הדאקס  והקאק  קופצים בלמעלה מ-1%, בורסת לונדון  עולה גם היא והסטוקס 600  מתקרב אף הוא לעלייה של 1%. זאת לאחר שמנהיגי האיחוד האירופי תמכו במתווה יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי (ברקזיט) שהביאה ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לאישור האיחוד.

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, כשבורסת שנחאי  יורדת, טוקיו  רושמת עליות והונג קונג  מזנקת ב1.7%.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (א') במגמה חיובית, זאת לאחר נעילה שלילית בבורסות ארה"ב ביום ו', בעקבות יום מסחר שהתאפיין בתנודתיות.  מדדי טוקיו  ושנחאי  רושמים עליות, מדד הונג קונג  קופץ בלמעלה מ-1.

האירועים החשובים השבוע בשווקים

לאחר שמחיר הנפט צנח בחדות בסוף השבוע לרמה הנמוכה ביותר מזה למעלה משנה, היום הוא מנסה לתקן, לקראת מפגש הפסגה של המנהיגים בוועידת G-20 בשבוע הבא. 

הנפט צלל ביום ו' ב-7.7%, ומחירו עמד על סך 50.42 דולר לחבית. מדובר בירידה היומית החדה ביותר מזה למעלה מ-3 שנים, מאז חודש יולי 2015, וברמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2017. הברנט רשם ירידה של 5.8% ומחירו עומד על סך של 58.98 דולר לחבית, שובר את רף 60 הדולר לראשונה מזה למעלה משנה.

הדאו ג'ונס, הנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו בסוף השבוע שלושתם בירידות. ענקיות הטק, מניות ה"FAANG" (פייסבוק, אמזון, אפל, נטפליקס וגוגל) משכו את המדדים מטה, כשכולן רשמו ירידות שהגיעו עד 2.5%. 

מנהיגי האיחוד האירופי תמכו במתווה יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי (ברקזיט) שהביאה ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי לאישור האיחוד. מיי עומדת בפניי אתגר משמעותי בחודש הבא, כשהיא תזדקק לאישור הפרלמנט הבריטית לעסקת הברקזיט.

בתחילת השבוע איבד הביטקוין יותר מ-14% מערכו, ואתמול נסחר ברמה של 3,700 דולר - מחירו הנמוך ביותר של הביטקוין מאז 18 בספטמבר 2017, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. מאז השיא שאליו נסק בדצמבר 2017, צנח הביטקוין ביותר מ-80%. היום נסחר הביטקוין ברמה של קצת מעל 4000 דולר.